Welke speen van avent, bij snelle zuiger

Discussion in 'Flesvoeding' started by diaantje1984, Jul 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik zit even met het volgende:
    Ik gebruikte altijd de S - fles van difrax, maar aangezien ik in 2maanden tijd 3 flessen had die gingen lekken. Ben ik daar niet meer tevreden over, en vind het te duur om steeds een nieuwe fles te kopen. Ik had nog dat starterspakket liggen van Avent en nu gebruikt ik deze. Alleen zit ik er een beetje mee welke speen ik moet gebruiken.
    Mijn dochtertje is nu 3 1/2 maand en is altijd al een snelle eter geweest, daarom wordt de voeding eigenlijk vanaf het begin al verdikt met nutriton, ook om het spugen te verminderen.
    Op die fles die ik had zat speen 2, maar het leek of ze daar niks uit kreeg, dus had ik de 3 standen speen gehaald. Maar daarmee heeft ze haar fles binnen 4 minuten leeg, ook al is het verdikt. En dit is niet goed natuurlijk.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nu speen 2 er weer op gezet en een extra gaat erbij geprikt. Straks even kijken hoe het gaat.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Van avent heb je ook speen 3 en dat vond ik het meest fijne bij nutriton gebruik. En als de voeding dan op het einde te dik werd de drie standen speen erop.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij gebruiken nog altijd de 1 speen. Ze heeft nog steeds de fles in een minuut of 10 leeg. Heb al wel eens de 2 geprobeert, maar dat gaat nog sneller.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik heb ook een keer de 3-standen speen gebruikt, de fles was binnen 4 minuten leeg. Ik ben daarna weer teruggegaan op speen 2 en daar moest hij even aan wennen. Je kunt de voeding eerst wat dunner maken en later weer wat je gewend bent. Hij moet wat krachtiger zuigen om er wat uit te krijgen. Na 2 flessen kreeg hij het door en hij doet nu ongeveer 15 minuten over zijn fles.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij zijn juist met Avent begonnen en op Difrax overgestapt, omdat onze meid zo gulzig dronk en daardoor ontzettende krampjes kreeg. Ik heb nooit problemen met deze fles gehad. Draai je de ring aan de onderkant wel goed dicht dan, en heb je het ventiel er wel goed in?

Ik zou een zo klein mogelijke speen gebruiken, het kan beter wat te langzaam gaan dan te snel. Als je geen geschikte speen kunt vinden, misschien dat je dan alsnog beter op een ander merk kunt overstappen. Is soms een heel gedoe om erachter te komen welk fles en speen je het beste kunt gebruiken, wij hebben ook heel wat verschillende merken gehad.

Succes!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier hadden we daar ook gedoe mee. Met 3 standenspeen te snel, met 2-speen kreeg hij het niet op. Andere merken werkten ook niet..

Uiteindelijk hebben we een poos met 2 spenen gewerkt. De eerste helft met de 2-speen. En de rest met de standenspeen. In het begin kreeg hij dan vooral de melk binnen, de laatste helft was dan dik genoeg voor de standenspeen. Wel wat gedoe, maar dat werkte toch het beste.

7. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Nou had vanmiddag speen 3 gekocht, deze net uitgeprobeerd en het ging gelijk stukken beter! Ook met de nutriton erin. Ze liet zelfs een klein beetje staan omdat ze te moe was. Heb ik nog nooit meegemaakt! haha.

Ik draaide de difrax fles altijd goed aan en keek ook altijd extra of het ventiel goed zat. Maar ik hoor er in mijn omgeving meer over (over het lekken etc) Dus ik zal misschien net de verkeerde hebben ofzo.

Nou ben benieuwd hoe het vanavond gaat met de rijstebloem erin, want met de 3standenspeen had ze deze ook in 5min leeg. Dus ik hoop dat het nu ook wat langzamer gaat.

Bedankt voor jullie reacties!

8. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Hoi Diaantje!

Hier precies hetzelfde probleem...
    Ik heb inmiddels ook echt al van alles geprobeerd en ik ben dus nu wel heel benieuwd naar speen 3 van avent.
    Ook hier nu de 3-standenspeen omdat uit speen 2 niks krijgt en dan niks binnen krijgt, want hij geeft het op en gaat slapen.
    Ik wist niet dat er van avent nog een speen 3 was, die heb ik nog nergens gezien, hier gaat het overal van 2 naar de 3-standen.
    Mag ik vragen waar jij die speen vandaan hebt en wat is het verschil tussen de 2 en de 3? zijn de gaatjes wat groter?
    Alvast bedankt!

Groetjes Priscilla.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij gebruiken avent speen nr2. Werkt ideaal!

10. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Ik heb speen 3 bij de dirx vandaan, bij de digros. Ik kon hem in eerste instantie ook niet vinden. Maar je moet ff goed kijken, want ik raakte in eerste instantie in de war met de 3standenspeen, omdat daar ook 3+ op staat. Maar op nr 3, staat 3+ in het blauw.

En wat is het verschil met nr2, er zit in nr 3 een extra gaatje bij, hier werkt het super. Alleen met de rijstebloem niet, dan gebruik ik toch de 3 standenspeen, en dat gaat dan wel weer goed. Dus het is echt even alles uit proberen...;)

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik zag gisteren ook de 3 speen van avent (bij DA). Drinkt ze daarmee nog sneller of merk je geen verschil met speen 2?
    Thijs drinkt zo snel en met speen 2 gaat het prima maar ik vroeg me af of ik over moest stappen.

Share This Page