Mijn zoontje van 6 weken moet ik 's avonds altijd wakker maken voor de laatste voeding voor de nacht. Ik geef borstvoeding. Meestal is dit tussen half 11 en half 12. Daarna komt hij 's nachts tussen de 3 of 5 uur later dat verschild per nacht. Ik probeer de voeding soms te verhogen(als ik gekolfte melk in een flesje geef)maar dat drinkt hij niet altijd op. Moet ik die laatste voeding geven of kan ik hem laten liggen tot hij zelf komt?
Ik heb het nooit gedaan. Jenna kwam dan om 3 uur maar als ik haar 's-avonds wakker maakte kwam ze ook om 3 uur. Op gegeven moment ging ze het steeds een uur uitstellen tot 7 uur. En nu slaapt ze van 19.30 tot 7/7.30 (ze is nu 10 maanden)
Ja is zou ook eens proberen de laatste voeding over te slaan, kijken wat je zoontje gaat doen. Misch komt hij eerder 's nachts? (denk het wel) maar misch slaapt hij gewoon door tot de normale tijd... gewoon eens proberen.
Hier werd juist wel aangeraden in het begin om haar wakker te maken. Dit omdat ze anders de 'verkeerde tijd'doorslaapt en een voeding laat vallen. Wij hebben dat ook weleens geprobeerd (23.00 uur voeding laten vallen) en ze sliep toen van 19.00 tot 03.00 uur. Toen we de voeding om 23.00 uur bleven aanbieden werdt het langzaam aan slapen van 23.00 tot 07.00 uur.
ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een voeding - kon het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om dat heeeeerlijk slapende kereltje wakker te maken. en volgens mij sliep hij met een maand of 3 al door van een uur of negen/tien tot een uur of vijf, maar mijn geheugen voor dat soort dingen is vreselijk slecht, dus ik weet niet zeker of dit echt zo is, of mijn rooskleurige herinnering...
Ik heb Eva altijd helemaal op verzoek gevoed, dus nooit een late avondvoeding gehad. Eva ging dan rond 19 uur naar bed en kwam dan rond 1 uur en 3/4 uur en daarna weer rond 8 uur. Na verloop van tijd alleen nog maar 3/4 uur, vanaf 4 maanden ging ze af en toe doorslapen en met 6 maanden sliep ze volledig door. Ik heb zoiets van, het regelt zich vanzelf wel.
Ik heb het gisteravond voor het eerst geprobeerd. Hij had om 7 uur gegeten. Om 8 uur lag hij in bed, maar heeft tot 9 uur nog liggen spoken. Hij kwam uit zich zelf om 12 uur en toen om half 4 en vanmorgen om 6 uur was hij echt wakker. Weet niet of ik dit beter vind. Kijk wel wat hij vannacht gaat doen.
Vannacht hebben we het weer geprobeerd. Om 18.30 uur had hij gegeten toen kwam hij om 01.15 uur en daarna om 05.15 uur Toen nog ff in bed gelegd tot 7.15 uur. Ik hoop dat het zo blijft
Vannacht hebben we het weer geprobeerd. Hij wilde niet slapen als het licht is, dus hebben we vuilniszakken voor het rolgordijn geplakt en nu sliep hij wel. Ik had hem om 19.00 uur gevoed en om 20.15 lag hij in bed. (had eerst erge krampjes) Hij kwam zelf om 00.00 uur en toen om 4 uur en daarna om 6 uur weer. Heb om 6 uur eerst een speen in zijn mond gedaan, maar dat hielp 20 minuten. Hij heeft gisteren overdag wel meer geslapen dan anders, dus misschien dat het daar ook mee te maken had. De nacht ervoor had ik hem om 23.00 uur nog eten gegeven, omdat hij nog wakker was en toen kwam hij om kwart voor 4 en daarna om kwart voor 7. Weet dus nog niet wat ik beter vind gaan.
Dat is een prachtig ritme voor een kindje van die leeftijd hoor! Komt heel erg overeen met het ritme dat Aron rond die periode had. Wij hebben Aron ook nooit wakker gemaakt, en mijn ervaring is toch wel dat die kleintjes zelf heel goed weten wat ze nodig hebben hoor! Vooral met het geven van borstvoeding op verzoek zou ik je kindje gewoon zelf het ritme laten bepalen, maar dat is natuurlijk mijn nederige mening. Succes!
Vannacht een goede nacht gehad. Ben zo trots op hem Hij lag er om 20.15 uur in na een huil uurtje en krampjes. Hij was meteen stil. Door de krampjes niet veel gegeten. Hij kwam pas om 02.00 uur Toen om 06.00 uur. Toen nog ff in bed laten liggen en om 06.45 bij mij in bed genomen en daar hebben we samen nog liggen slapen tot 08.00 uur.