Uitleg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Framboosje, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Euuhm ik ben ff aant denken,er is iets wat ik eigenlijk niet snap,miss domme vraag...
    Als je vruchtbare dagen er zijn,en je klust,en dan de dag na je erg vruchtbare dag is je eisprong,is het dan eigenlijk die dag niet je "erg vruchtbare dag" want de bevruchting vind toch plaats eenmaal de eisprong is geweest,of ben ik verkeerd geinformeerd?Ben ff in de war!!
     
  2. Delphine

    Delphine Lid

    29 nov 2005
    41
    1
    0
    Gent (B)
    Hey,

    Helemaal geen domme vraag.

    Normaal gezien wordt je eitje bevrucht eens je een eisprong hebt gehad, het probleem hierbij is dat je eitje maar enkele uren 'leeft'. Spermacellen leven langer. Dus als je de dag voor je eisprong klust is er al zaad aanwezig voor je eitje dat de volgende dag zal uitkomen. Ik denk dat je best om de twee dagen kunt klussen omdat je toch nooit 100% zeker bent wanneer dat eitje nu precies komt.
    (maar op de dag dat ik een eisprong zou moeten hebben, dan klussen we toch ook, voor alle zekerheid)

    Groetjes, Delphine
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Aangezien wij met een hormoonbehandeling bezig waren, kregen wij altijd advies wanneer het voor ons klusdagen waren, dus op het moment dat er alleen al eitjes aan het rijpen waren heb ik met mijn vriend afgesproken dat we om de dag zouden klussen om elke kans te grijpen die we hadden!! En de eerste behandeling was bingo, dus idd om de dag klussen is wat mij betreft een hele goede oplossing!!
    Succes!!!!

    Groetjes Carry
     
  4. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Thx...Het begint allemaal wat zwaar door te wegen,ben er zo mee bezig ook en ik begin bang te worden dat het nooit zal lukken :cry:
     
  5. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Hoe lang zijn jullie bezig dan?
     
  6. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    niet te zwaar eraan tillen, het komt wel, des te meer je ermee bezig ben, dan komt er weer meer druk op waardoor het juist niet gaat.
     
  7. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ben ook benieuwd hoelang jullie bezig zijn.
    Zie dat je sinds oktober op dit forum zit; ben je toen ook pas begonnen?

    Maar ja, je hoopt natuurlijk dat je direct zwanger wordt na het stoppen met de pil (of andere voorbehoedsmiddelen) dus is het echt een domper wanneer telkens die vervelende :evil: komen.

    Wens je veel succes met klussen.

    Silly
     
  8. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Al meer dan een jaar maar sinds juni intensief,ik begin het zo wat beu te worden om cyclus per cyclus te leven,nuja de 19e is de dag waarop ik kan testen,niet lang meer dus,zou wel een mooi kerstkadotje zijn.Laten we hopen he,gisteren had ik wat pijn in mn onderbuik...dusja weet niet wat te denken.
     

Deel Deze Pagina