Ontpillen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Beauty, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraagje: Hoelang kun je het beste ontpillen voordat je daadwerkelijk serieus zwanger probeert te worden? Wij willen nl zeker weten dat die hormonen uit mijn lichaam zijn als we er aan gaan beginnen maar je hoort iedere keer iets anders!

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Groetjes Beauty
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het is ook per persoon verschillend, het kan gelijk in de eerste ronde raak zijn met zwanger worden, maar kan ook nog even duren.
     
  3. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Sorry maar ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen ik vroeg me af hoelang het duurt voordat alle hormonen die je dankzij de pil binnen krijgt, weer uit je lichaam en je bloed zijn.

    Groetjes,

    Beauty
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ook dat is per persoon verschillend. Het ligt er ook aan hoe zwaar jou pil is geweest. Ik kan er dus geen uitsluitsel over geven.
     
  5. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor je reactie! Ik heb altijd de microgynon 30 gehad dus dat valt wel mee.

    Groetjes Beauty
     
  6. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hallo,

    Ook wij willen dat alles van de pil uit mijn lichaam is voor we eraan beginnen. Daarom dat ik een viertal maanden opvoorhand ben gestopt.

    Groetjes
     
  7. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ontpillen is inderdaad voor iedereen anders en kan wel tot een jaar duren. IBij mij duurt het nu al even voordat ik de eerste keer spontaan ongesteld moet worden, zie banner. Overigens is het voor moeder en eventuele baby niet schadelijk om meteen zwanger te raken na het stoppen met de pil. Omdat het echter lastig is om te bepalen hoe lang je zwanger bent wanneer je nog niet weet hoe lang je cyclus duurt, wordt door sommigen aangeraden om pas echt te beginnen na de eerste spontane menstruatie...

    Chrizzzy
     
  8. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Ik had ook Microgynon 30. Heb het de dokter gevraagd en mocht gewoon meteen zwanger worden. Hoefde zelfs niet een maandje te wachten (al was dat wel handig om te kunnen beginnen met foliumzuur en om een beetje wijs te kunnen worden uit je cyclus).

    Succes, Mriek
     
  9. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik ben toch blij dat ik iets op voorhand heb gestopt want die eerste maand weet je echt niet wat er allemaal met je lichaam aan de hand is. Het ligt er natuurlijk ook allemaal aan hoe lang je de pil hebt genomen.
     
  10. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    hey

    bedankt voor al jullie reacties. Ik ben nu 2 weken gestopt en ik ben 6 jaar aan de pil geweest. Mijn moeder heeft me ooit verteld dat toen zij zwanger wilde worden er altijd gezegd werd dat je moest wachten tot je helder bloed zou hebben tijdens je menstruatie en minimaal 2 maanden. Maar dat was toen en je hoort zoveel verschillende dingen dat ik het eigenlijk heel moeilijk vind want je wilt het gewoon goed doen het zijn onnatuurlijke hormonen.
    Ik denk dat ik sowieso mijn eerste menstruatie af wacht zonder pil en dan zien we wel verder. Heel erg bedankt voor jullie reacties het is best moeilijk allemaal en je kunt verder aan niemand iets vragen en mijn vriend heeft er natuurlijk al helemaal geen verstand van!

    Groetjes,
    Beauty
     
  11. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Je kunt natuurlijk altijd even langs de dokter gaan of bellen tijdens een telefonisch spreekuur. Dat heb ik ook gedaan.

    Mriek
     
  12. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    idd kan ik ook altijd nog doen, Bedankt!
     
  13. angel25

    angel25 Lid

    1 dec 2005
    39
    0
    0
    hallo damens ben ook gestopt heb een jaar lang de dianepil geslikt noujah geslikt..was erg slordig doorvoor heb ik een prikpil gehad met tussenpauzes want werd daar nie blij van!! heb in sep me nog gehad na 20 dagen en okt ook na 20 en daarma 25 dus ben benieuwt of ik al een beetje ontpilt ben !! iedereen succes iedergeval !!!
     
  14. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ik heb ook diana gehad maar bij mij duurde het 44 dagen voordat ik ongi werd dus echt per persoon verschillend
     
  15. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo ik weer,

    Ik heb nog een vraagje ik voel me namelijk heel raar sinds ik gestopt ben met de pil net alsof alles in mijn lichaam overhoop ligt en heb heel veel last van misselijkheid en krampen. heeft iemand nog meer dit gehad ik denk zelf at het mijn hormonen zijn die weer hun weg terug moeten vinden zonder pil...

    Groetjes Beauty
     
  16. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat klopt ook Beauty, ik heb ook een paar maanden last gehad daarvan. Nog steeds een onregematige cyclus, pijnlijke borsten zo nu en dan. Moet overgaan zeggen ze ;)
     
  17. angel25

    angel25 Lid

    1 dec 2005
    39
    0
    0
    nou ze zijn er!! en niet zo beetje ook pfff...maar ben wel opgelucht hoor!! zit nu op 27 toch redelijk vind ik zelf !! succes!!
     
  18. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja komt me ook heel bekend voor je zo raar voelen ! Ik was misselijk, felle steken in mijn onderbuik... Nu zit ik in mijn tweede cyclus en voel me eigenlijk al een stuk beter, dus hangt echt beetje van mens tot mens af.

    Groetjes
     
  19. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor jullie reacties dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt! Dan maar afwachten totdat alles zijn plekje weer heeft gevonden in mijn lichaam.

    Fijn weekend
    Liefs Beauty
     

Deel Deze Pagina