Meer vertrouwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiz, 11 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Vandaag ben ik 7 weken zwanger. En ik schreef het al ergens, de afgelopen week, heb ik er echt meer vertrouwen in gekregen. Het voelt gewoon goed, ik kan het niet anders omschrijven.
    Ik heb niet echt last van zwangerschapskwaaltjes, op de gevoelige borsten na, zijn er slechts wat vage klachten. Ik ben niet meer zo heel erg moe, ben een paar keer wat misselijk geweest, 1 keer flinke hoofdpijn, de ontlasting is veranderd, maar eigenlijk is het allemaal niet echt noemenswaardig!
    In grote lijn, voel ik me gewoon ontzettend goed, en ontzettend zwanger!!
    :) :)
    Ik ben nu bezig met het maken van het kado, waarmee ik op kerstavond mijn ouders ga vertellen dat ze voor het eerste opa en oma worden, en heb ook al het lef gehad om wat baby-spulletjes voor onszelf aan te schaffen :oops: .
    Over 1,5 week hebben we de eerste afspraak bij de VK. Ik ben benieuwd!!
     
  2. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Fijn hé dat zwanger gevoel en zeker als je nt te veel kwaaltjes hebt !!! Lekker genieten hoor !! Enne veel plezier met het verrassen van oma
    en opa !
     
  3. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik hoop voor je dat de rest van de kwaaltjes wegblijven, helaas dacht ik dat ook, maar voor mij begon de vermoeidheid en slapeloosheid met 7 weken pas toe te slaan, nu ruim 11 weken verder begin ik weer wat energie te krijgen.
    In ieder geval nog gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan en spannend hoe "opa en oma "gaan reageren.

    Gr Jeanet
     
  4. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Kiz,

    Wat fijn he, dat je je al zo zwanger voelt! Ik moet zeggen dat ik het soms met vlagen heb, met name in het weekend ben ik er meer mee bezig. Door de week word ik veel afgeleid door mijn werk en als ik dan 's avonds thuiskom denk ik weer: He, ik ben zwanger :)
    Als ik het goed bereken heb jij dus je 1e afspraak bij de VK als je 8,5 week bent. Ik heb aankomende vrijdag mijn 1e afspraak bij de VK, maar ben dan 9,5 week. Ik vermoed dat het overal weer anders gaat! Ik verheug me best op mijn 1e afspraak; het is nieuw en eindelijk heb ik dan ook het gevoel dat een deskundig iemand met mij aan de slag gaat; onderzoeken e.d. en vragen stellen. Mijn lief gaat ook mee, dat vind ik ook wel zo prettig; weet ie direct een beetje van hoe en wat;)

    Liefs, Lise
     
  5. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    @ Lise: Ja inderdaad, ik ben dan pas 8,5 weken, de VK zei dat ze meestal een afspraak maakten in de 8e week. Overal weer anders dus!

    @Jeanet: Ik bedoelde niet dat ik er meer vertrouwen in had, geen kwaaltjes meer te krijgen, want als die komen, dan neem ik ze ook allemaal voor lief, maar ik heb meer vertrouwen gekregen in het zwanger zijn. De 1e 2 weken verwachte ik bij elk toiletbezoek dat er iets mis zou gaan, ik dufde geen druk te zetten op mijn darmen, en gemeenschap was bijzonder spannend. Nu is er een soort innerlijke rust over me gekomen...Moeilijk te omschrijven, maar wel een heerlijk gevoel!

    Zelf ben ik ook benieuwd hoe opa en oma zullen reageren!! Ik zal tegen die tijd uitgebreid verslag doen.
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wat heerlijk voor je! Blijf er lekker van genieten...

    Wat ben je aan het maken voor kado? Hebben opa en oma enig idee dat jullie bezig waren om een kleinkind voor ze te regelen? Mijn (schoon)ouders reageerden echt heel leuk en hebben het nu over niets anders meer.

    Heel veel plezier met zwanger zijn en met vertellen straks met kerst!
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Leuk he,die voorbereidingen en voorpret dat je mag gaan vertellen dat je pa en ma Opa en Oma gaan worden... :)
    En och, allerlei dingetjes voor die ukky's zijn zo leuk, en ik kon me ook echt niet altijd beheersen om baby prutteltjes te kopen hoor!!
    Veel plezier met zwanger zijn, en ben reuze benieuwd wat de reactie van opa en oma is!

    Groetjes Sarina.
     
  8. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi Kiz, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes bianca!!
     
  9. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Gefeliciteerd , wat een spannende tijd ;)
     
  10. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Mijn ouders weten dat ik gestopt ben met de pil, maar aan de andere kant is dat al ruim een jaar zo, dus ik denk niet dat ze nu direct iets verwachten!!
    Mijn schoonouders hopen er heel erg op, dat past ook wel een beetje bij hun cultuur, en aangezien we het hen niet persoonlijk kunnen gaan vertellen (wonen in het buitenland), zullen we ze wel als eerste bellen!!

    Ik ben voor mijn ouders een EHBO-doos aan het maken, Eerste Hulp Bij Oppassen. Mijn ouders hebben niet de wens om straks standaard op een kleinkind te gaan passen (en omgekeerd is dat ook niet wat ik wil), maar een keertje logeren zal best gebeuren, dus in die trant is de doos ook ingericht: met een piepklein pyjama-tje, sokjes, een voorleesboek, een tandenborstel, een speentje, en dan nog wat leuke dingetjes als een slabbetje, met de tekst: De allerliefste oma, is toevallig wel MIJn oma, en een boekje voor een bijzondere opa.
    Ik ga het met de andere kado's onder de boom leggen (bij ons is het pakjesavond op kerstavond) en zal geduldig de reactie afwachten.... :)
     
  11. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Heerlijk hoor dat gevoel!! Moet je ook echt volop van genieten,ik vond het echt de mooiste tijd van mijn leven.
    En hoop het nog 1 x,heel bewust mee te maken. :)
     
  12. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wat een leuk creatief idee zeg! Dat kunnen ze niet anders dan leuk vinden toch?! Ben heeel benieuwd! Knap dat je het zo lang kunt volhouden om nog niet te vertellen. Is ons niet gelukt. Mijn schoonmoeder deed zelfs alsof ze beledigd was dat we het pas op zondag vertelden, terwijl we het al op woensdag wisten :D Die had er liefst bij gestaan toen we de test deden. Haha
     

Deel Deze Pagina