Vraagje

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by MamavanJordy, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Wij zijn bezig met het kijken naar een andere gastouder (bij de huidige wat probleempjes). Nu woont een gastouder waar we al een gesprek mee hebben gehad wat verder weg. Geen probleem om te brengen want ik heb een auto, maar mijn oudste zoontje gaat eind december naar de basisschool. Nu sluit haar school precies aan met de tijden op die van ons, dus ze kan nooit op 2 plaatsen tegelijk zijn. Nu dachten we aan voorschoolse en naschoolse opvang.

Maar ik werk parttime dus niet elke week heb ik dat nodig. De ene week kan ik goed 5 dagen moeten werken en de week erop maar 2 (ik werk in de kraamzorg en werk 2x 8 dagen in de maand), en soms een hele week helemaal niet. Nu is het toch verplicht om elke week dezelfde aantal dagen af te nemen dan de rest van de maand. Dus ook als ik zelf thuis ben moet ik hem naar de voorschoolse en naschoolse opvang doen.

Zouden jullie dit doen? Het gaat dan om 2 a 3 dagen in de week, van s'morgens 7.30 tot 8.30 uur en s'middags van 15.15 uur tot 16.30 uur.

Ik vind het zelf eigenlijk wel een beetje stom om op de dagen dat niet werk hem toch op de naschoolse opvang te laten blijven, maar aan de andere kant kunnen we het eigenlijk echt niet meer vinden met de huidige gastouder en de gastouder die we hebben gevonden daar klikt het echt mee. Plus heeft ons gastouderbureau ook al gezegt dat het heel moeilijk zal zijn een andere gastouder te vinden voor onze 3 kids straks, dit omdat we flexibel willen.

Wat nu te doen dus.

Alle adviezen zijn welkom.

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
  3. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    mischien het gewoon even op een dagverblijf bespreken, want je kan wel dagen ruilen. hier is het binnen 2 weken.
    Mischien is dat iets. Neem he bijvoorbeeld de ma di en woe en als je die week erna andere dagen nodig heb vraag je of je kan ruilen
    Er zijn ook wel dagverblijven met flexiebele opvang. Zou je even bij jullie in de biirt moeten na vragen

4. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    kan je anders niks met een vriendje regelen?

Share This Page