Hallo, Zit even met een probleempje. Mijn dochtertje van net 1 weigert sinds vorige week woensdag haar flesje melk tussen de middag. We zijn langzaam overgegaan op gewone melk. Vorige week had ze nog een flesje met 120ml gewone halfvolle melk en 60ml opvolgmelk. Maar ze wilde hem na 1 slokje niet meer. Ze duwde hem weg en kreeg hem er niet meer in. Wil het niet forceren, maar wanneer moet ik me zorgen maken? Dit is haar schema op dit moment: 07.30u Papfles (180ml gewone melk met 3 flinke scheppen Bambix) 09.30u Fruithapje 12.00u Fles met 180ml gewone melk (Deze laat ze dus staan) 12.30u 2 Boterhammen met halvarine en beleg (zonder korstjes) Omdat ze haar melk dus niet drinkt geef ik haar na haar broodje maar wat Roosvicee (150ml) 15.30u Flesjes Roosvicee (170ml) 18.00u Warm eten en een flinke bak magere yoghurt met Roosvicee 19.15u Voor het slapen gaan half flesje Roosvicee (90ml) De avondfles hebben we in augustus afgeschaft omdat ze die niet meer wilde. Deze hebben we dus vervangen door een beetje sap. Enig idee wat ik moet doen? Groetjes, Iwish
Hallo Iwish, Je kindje heeft vanaf 1 jaar nog maar 300-400 ml melkproducten per dag nodig, daar kom je nu wel aan met de melk en de yoghurt denk ik. Het is wel belangrijk om er vitamine D bij te geven. Groeten Eveline