vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door petra2278, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    mijn zoontje is bijna 10 weken en in de laatste 4 weken heeft nog maar 6 nachten een keer wat langer geslapen (ipv 03:00 u kwam hij toen om 04:30/05:00/06:00 ofzo).
    zaterdagnacht was het nog 05:00 u, maar sindsdien weer klokslag 03:00 uur.
    vrijdagnacht kwam hij dus ook om 03:00 en liep ik zijn kamertje in en hoorde hem scheetjes laten. ik dacht dus dat hij wakker was geworden van een krampje ofzo...hij huilde wel heel schel/hard. Met een speentje bij me genomen en gesust en na 30 min terug gelegd in bed en toen sliep hij tot 05:00 u. Toen fles gegeven. Dag erna kwam hij dus zelf om 05:00 u.

hij is ruim 5,5 kg en krijgt sinds vandaag 6 flessen van 150+5, misschien iets teveel maar op de dag komt hij vaak al rond de 3,5 uur / soms ook 4 uur.

heeft hij nu honger als hij om 03:00 u wakker wordt?
    is het gewenning geworden omdat ik telkens een fles geef?

en zijn er tips om hem te helpen met doorslapen? of is hij daar gewoon nog te jong voor?
    ik ben bang dat als ik bijv een half flesje geef 's nachts, dat hij niet tevreden is en dus niet verder wil slapen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik weet ook niet goed of het honger kan zijn. Belangrijk is dat je je kindje niet meer dan 1 liter flesvoeding per dag mag geven. ik zou het ook zo lang mogelijk proberen te rekken met het speentje, lukt dat niet, een keertje wat extra voeding kan geen kwaad.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina