Dag lezers Mijn zoontje ligt de laatste tijd graag boven in zijn bed, gezellig bij zijn knuffels. Maar wij hebben allemaal geleerd dat we ons kindje moeten leggen in een kort opgemaakt bedje. Hij komt dus boven zijn dekens te liggen. Zijn kamer is erg koud, maar omdat het in de winter nog kouder gaat worden doe ik nog niet de mouwtjes aan de combi sleeper. Hij slaapt in een romper met lange mouwen, een pyjama en een warme slaapzak. De vraag is dus, hoe houd ik hem warm als hij boven de dekens komt? Maken jullie het bedje groot op? Ik vind dat wel eng, stel hij komt er onder te liggen. Ik hoor graag jullie tip. Liefs Ellenore
Met 9 maanden maakten wij het bedje niet meer kort op hoor. Ik denk dat je de dekens wel gewoon hoog kan leggen. Milan kon toen echt wel de deken van zich afhalen, mocht 'ie er per ongeluk onder komen (dat is overigens nooit gebeurd).
tja, ik zou de mouwen er nu aan ritsen.... als het straks nog kouder wordt, dan kan je altijd het bedje nog hoger op gaan maken , maar dan is hij ook weer net wat ouder... Wij maken het bedje inmiddels iets hoger op maar zolang het niet hoeft, leg ik de dekens nog niet tot bovenaan toe...
Mijn dochter is ook een enorme draaikont, ik kijk altijd even voor ik naar bed ga of ze nog onder de deken ligt. Zo niet dan stop ik haar onder
Ties slaapt wel met het deken tot aan zijn kin, maar het is een fleecedeken. erg warm en hij kan er doorheen ademen mocht hij eronder komen. maar omdat ie ingebakerd ligt is dat nog nooit gebeurd.
Jeetje wat heeft hij veel aan in bed en dan ook nog dekens en een laken! Vanaf dat dochter beweeglijk werd in bed ligt ze niet meer onder een deken maar alleen in een slaapzak. Veel te bang dat er anders wat gebeurt, ze slaapt ook vaak ondersteboven in bed. Combisleeper is ook bedoeld als vervanging voor een deken juist voor de veiligheid. En met de dikke combisleeper met mouwen eraan en al die kleren kan hij het toch niet meer koud hebben? Dochter heeft met de dikke combisleeper icm pyjama gekampeerd met nachten van amper 6 graden. Ze had het heerlijk warm gehad . Fleecedeken is die wel van katoen? Polyester is niet goed!
Het ligt aan het kind. Ik maak het bedje van mijn dochter al zeker een week of 6-7 gewoon hoog op. Ze draait wel veel, maar ik heb haar nog nooit gevonden met het hoofd aan het voeteneind. Ze gaat dus alleen maar naar boven of de zijkanten in bed.
Ik stop Iris als ik naar bed ga altijd nog even extra in. Maar meestal ligt ze in de nacht boven de dekens. Zij heeft ook een romper (soms kort soms lang) aan, pyama en een slaapzak zonder mouwen nog. Vind dat niet te warm en wel lekker voor d'r; ik lig toch ook in pyama onder de dekens....
Het lijkt me dat je zoontje het warm zat heeft in EN een romper EN een pyjame EN een slaapzak... ik kan me zelfs voorstellen dat het snel te warm wordt. TE warm is gevaarlijk (te fris niet, hooguit niet aangenaam). Een kind wat het koud heeft, wordt zelf wakker (dit geldt niet voor TE warm trouwens...) Dat kort opmaken is van belang zolang je kindje klein is en zich niet zelf kan redden als het onder de lakens komt. Dat geldt niet meer als je kindje 9 maanden is. Lekker z'n gang laten gaan
jamie heeft gewoon een romper aan (lange of korte mouw...) en een slaapzak met mouwen. zijn bedje maak ik niet meer "strak" op... dat heeft allang geen zin meer. na hem flink toegestopt te hebben en ik kijk 1 minuut later dan liggen de dekens helemaal los. ik leg hem in bed. vouw het deken dubbel (is zo'n 2-1 winter/zomer deken en zit nog een overtrek rond) en gooi die als het ware op hem :d dus ik stop het niet meer onder zijn matrasje ofzo...
Hier hetzelfde probleem, hij ligt in no time boven de dekens en soms vinden we m achterstevoren of overdwars in bed. Mijn zoontje slaapt ook in een romper, een pyjama en een slaapzak zonder mouwen. Het bedje maken we ook wat hoger op, maar ik stop m in tot ongeveer zn middel. Lijkt me warm zat (laken en dekentje). Als het echt gaat vriezen buiten rits ik de mouwen er aan en kan ik m ook wat hoger instoppen, maar dan is hij ook weer wat ouder.
ik heb geen idee, de kraamverzorgster vond het prima. waarom is het gevaarlijk dan? hij is wel van katoen.
Jeetje, Sterre heeft helemaal geen dekens! Alleen een slaapzak met mouwen, een romper met lange mouwen en een pyama. Zou het doodeng vinden met dekens!
En bij de combisleeper staat duidelijk, niet gebruiken icm ander beddegoed. Waarom dan toch een dekentje????
Bij al mijn kinderen alleen een slaapzakje gebruikt. Nooit combinatie met ander beddengoed. Tot zo'n 3/4 jaar gingen ze in een rompertje naar bed, daarna in een pyamaatje (zonder rompertje). Afhankelijk van het seizoen een zomerslaapzak (zo'n dunne) of een winterslaapzak (zo'n lekkere dikke). Mouwen altijd afgeritst, maar kan me voorstellen dat je die eraan zet als het echt koud wordt. In principe moet, ook voor een koude kamer, rompertje + pyama + (winter)slaapzak ruim voldoende zijn. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens zonder ander beddengoed, je merkt snel genoeg of je kind goed slaapt of niet
Kleed ik mn kind dan ZO warm aan? (romper, pyjama, slaapzak zonder mouwen en de beentjes onder laken+ deken) Ik vind de slaapzak zelf niet zo dik namelijk (wel dikker dan een zomerslaapzak) maar als ik eronder zou moeten liggen zou het voor mij niet voldoende zijn! Met een combisleeper lijkt me een extra deken niet nodig aangezien de combisleeper al een soort dekbed achtige slaapzak is (toch?). Als het echt gaat vriezen pas ik de pyjama aan en rits ik de mouwen eraan en stop ik m toch iets verder in. Mn zoontje wordt nooit bezweet wakker...
Mijn zoontje heeft ook veel aan dan in jullie ogen: romper lange mouw, pyjama en dikkere slaapzak zonder mouwen. Geen deken of iets, want hij kruipt er onderuit.. Maar ik merk dat t nu nog maar 14/15 graden op zijn kamertje is en ik dus binnekort of de mouwen eraan rits of toch een dekentje bij zijn voetjes doe. Je merkt gauw genoeg of je kind bezweet wakker word en t dus niet nodig heeft die deken. Ik maak t wel nog kort op, omdat t alleen voor zijn beentjes is. En hij kruipt er vast toch uit, is gewoon voor mijn eigen idee haha! Doen waarvan jij denkt dat prima is voor de kleine, iedereen kan roepen oeii koud of warm, maar ieder kind is anders.
Als de deken van katoen is, is het goed hoor! Polyester ademt niet volgens mij maar ik weet het ook niet precies. Maar mijn dochter ligt ook ingebakerd onder zo'n deken (met een lakentje) als jij hebt, van katoen dus.
Bedankt voor jullie reacties, al schrik ik wel van sommige, extreem overdreven reacties. Mijn kind is niet TE warm aangekleed. Zijn kamer is namelijk TE koud! En als ik zijn handjes voel is hij OOK koud. Alleen zijn nekkie is nog redelijk warm als ik hem check. DUS nee hij is niet te warm aangekleed en nee hij heeft het niet TE warm als hij naar boven duikt. Ik heb hem nu wat hoger in gestopt en dat werkt helemaal prima. Als hij de mouwen er aan krijgt beslis ik ZELF wel of ik daar een deken overheen doe. Ik schrijf dit met een ironische ondertoon voor diegenen die denken dat ze kunnen reageren met krachttermen. Zolang niet duidelijk is wat de situatie exact is (zoals kamertemperatuur) adviseer ik om niet zulke dingen te roepen. Het KWETST.