Wanneer kregen jullie de eerste echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by droombeebje, Oct 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en ik heb een afspraak gekregen voor 23 november. Als alles goed gaat, ben ik dan 9 weken en 5 dagen zwanger. Is dit normaal voor een eerste echo? Ik dacht altijd dat pas na 10 weken was. Kunnen ze dan alles al goed zien? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, want dit is mijn eerste zwangerschap.

Groetjes,
    Droombeebje

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik kreeg een echo met 9w3d. Ze hebben toen wel een inwendige echo gedaan, omdat het kan zijn dat je op een uitwendige echo het dan nog niet goed kan zien.

EDIT: Oh, da's ook niet aardig, ik vergeet je helemaal te feliciteren met je zwangerschap:

gefeliciteerd!!!!!

3. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord. Kunnen ze met een inwendige echo ook al de hartslag zien?

4. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,658
    1,417
    113
    Het verschilt per vk ook denk ik,
    Ik had met 8 weken mijn eerste afspraak en dat was echt puur de intake. En met 11 weken (de 2de afspraak) kreeg ik de eerste echo.
    Als je het graag zeker wil weten zou ik gewoon even informeren bij je vk.

5. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb mijn eerste echo gehad met 8 weken....dit omdat ik 2x een miskraam heb gehad.
    Met 8 weken was er al duidelijk een "mensje in wording" te zien en een hartslag! Dus met 9 weken moet jij zeker al meer kunnen zien ;)
    Ik heb de echo uitwendig gehad. Maar dat verschilt nog wel eens.

Succes!!!

6. desteny

desteny Actief lid

Dec 13, 2005
    272
    0
    0
    hallo,

Ik heb met 8 weken inwendig een echo gehad in het ziekenhuis omdat ik daar ook liep voor de IUI behandelingen... De gyn heeft me daarna doorverwezen naar de VK en daar heb ik met 11 weken ook weer een echo gehad... Met 8 weken zie je al een klein mensje en hoor je het hartje ook kloppen...

Alicia

7. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    ik heb met 10 weken mijn eerste echo gehad (zogenaamd vroege termijnbepaling) en met 12 weken de termijnecho.
    Je zag inderdaad al een klein mensje en je zag ook het hartje kloppen (en we konden het ook horen).

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik liep bij de gyn en had mijn eerste echo bij 5wkn en 3 dagen.
    puur om het termijn te bepalen omdat mijn laatste menstruatie 5 maanden ervoor was geweest.
    toen kon je nog niet veel zien alleen een vruchtzakje en een stipje.
    binnen een week nog 2 echo's ivm veel bloedverlies en dreigende miskraam. en met 6 wkn en 3 dagen konden we inwendig het hartje zien en horen.
    toen eentje met 8 weken begon al op een mensje te lijken.
    12 weken. was het al echt een babytje.
    enz enz.
    overigens nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    geniet er van.

9. Aura

Aura Niet meer actief

Mij eerste echo was met 7+0 weken, mijn tweede echo met 8+1 weken en mijn 3e echo krijg ik dinsdag met 10+1 weken....en tot nu toe elke keer een kleintje met prachtig stevig hartslagje gezien.

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Mijn eerste echo heb ik met 8weken gehad (omdat k hiervoor een miskraam heb gehad). Ik zag een mini-beebje met stomp armpjes en beentjes. Ook zagen wij een stevig hartje kloppen.

11. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn eerste echo was met 8 bijna 9 weken. En de 2e echo is pas met 20 weken.........................lang wachten.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Mijn eerste echo was met 12 weken. Hoorde dat ze hem dan vaak al uitwendig doen, maar mijn gyn doet de eerste helaas altijd inwendig....

13. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ik kreeg mijn eerste echo met 6+5 en de volgende 6 nov dan ben ik 9+5

14. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Met 8 weken hier de eerste afspraak. Was alleen maar in intake. 4 weken later de eerste echo. Bleek toen 11 weken zwanger te zijn. Kreeg een week later van de vlk een extra echo aangeboden, omdat dan alles beter te zien zou zijn. (scheelt dat onze vlk zelf thuis een echo-apparaat heeft staan)

15. Kreeg normaal gesproken mijn eerste echo met 8 weken, doordat ik met 6 weken bloedverlies had, kreeg ik al eerder een inwendige echo. Al een mooi kloppend hartje gezien. Met 8 weken was bij mij een uitwendige en alles prima te zien.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    8 weken inwendig, toen met 12 uitwendig en toen elke 2 a 3 weken (hoge bloeddruk..)

17. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik krijg mijn echo pas met 12 weken. en vind dat al erg lang duren

18. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    natjuh ik vind dat ook lang wachten hoor,en ik maak mij dus nu veel te veel zorgen of alles wel goed is :) dus ik ga morgen naar mijn HA bellen (die is ook gyne) om een vroegere echo!

19. Queen78

Queen78 Actief lid

Oct 8, 2009
    184
    0
    0
    brabant
    Ik heb toen ik de vk gebeld had ook meteen gevraagd of ik een echo kon krijgen. Ik had gehoord van verschillende collega's dat ze dat ook voortaan deden met een intake. Gewoon vragen dus! Ik heb een inwendige echo gehad, en je kon de baby heel goed zien, ik was 9,5 weken. Je kon ook het hartje zien kloppen! erg mooi!!!

20. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    kreeg mijne met 10 weken. je zag alles perfect. was hardstikke leuk.. alleen op de foto moet je beetje puzzelen, maar live op beeld is prachtig

Share This Page