Ouders op vakantie rond uitgerekende datum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama van Isabella, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Hoi meiden,

mijn moeder vertelde net even leuk dat ze rond mijn uitgerekende datum (iets vroeger) 10 dagen op vakantie gaan. En mijn schoonouders zijn dan toevallig ook op vakantie. Nu kwam Isabella ruim 2 weken vroeger dus eigenlijk reken ik daar nu ook een beetje op.
    Ik vind dat best wel raar, dat (vooral) mijn ouders dan op vakantie gaan en dat ook al gaan boeken.
    Is dat nu egoïstisch van mij? Misschien wel hoor. Wat vinden jullie?

2. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, als ik heel eerlijk ben zou ik dat ook niet zo leuk vinden hoor, maar misschien konden ze niet anders. Hier hetzelfde probleem i.v.m. de bouwvak, ik ga er waarschijnlijk middenin bevallen...
    Maar mijn ouders gaan dan misschien niet, of niet zo ver weg op vakantie dat als de nood aan de man is ze er gewoon bij kunnen zijn... en datzelfde geldt voor mijn zus (hoop ik) Laat ik eerst maar eens mijn echo afwachten... voordat ik me daar druk over maak...

3. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat je bedoelt met 'rond'?

Mijn moeder is nu op vakantie, maar met 36+4 weer terug, en later had ze het ook niet moeten maken hoor! 't Maakt natuurlijk ook wel uit waar ze heengaan. Is het op een paar uur rijden, dan vind ik het wel kunnen, maar als het op zoveel uur vliegen is, of ergens van waar je niet makkelijk terugkomt...
    En vanaf 37 weken vind ik dat ze gewoon in de buurt moeten zijn!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier zijn mijn schoonouders en de rest van de schoonfamilie waarschijnlijk allemaal in Turkije. Vind het best lastig aangezien ze door de slechte band tijdens de geboorte van onze dochter ook niet hier geweest zijn rond de kraamtijd en heeeel lang daarna (heb pas sinds kort weer contact). Schoonzus word altijd overladen met hulp en cadeau's en dat zal er hier dus zeer waarschijnlijk weer niet in zitten. Mijn eigen ouders wonen trouwens een stuk verderop en mijn vader is nogal ziekelijk dus daar kan ik ook 'niet veel mee' (klinkt zo rot, maar zo bedoel ik het niet).

5. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dat ook niet leuk vinden dus nee ik vind het niet egoistisch van je!

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    vind het niet egoistisch hoor, zou ook graag m'n ouders in de buurt hebben.

Maar tel er niet te veel op dat deze beeb ook weer eerder komt, kan alleen maar tegenvallen als je er zo vanuit gaat. Mijn 1e kwam ook met 38 weken en idd in je hoofd hoop je dat de volgende dan ook eerder gaat komen, maar de 2e bleef zitten tot 39.5 weken! Die week en 5 dagen leken wel eeuwen te duren hier!!!!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap dat je het niet leuk vindt en ik snap helemaal niet waarom je ouders juist dan weg willen gaan! Ga dan eerder (met bv. 35 weken), of later (bv. 1-2 weken na de 42 weken). Lijkt me niet zo lastig en het lijkt me dat je als opa en oma er snel bij wil zijn toch? Ligt er natuurlijk ook wel aan waar ze naartoe gaan. Als het een bungalowpark is op 2 uur rijden, dan is het natuurlijk geen probleem, dan kunnen ze langskomen en daarna weer verder gaan met vakantie houden :).
    Maar ik zou het vooral niet leuk vinden omdat het de bedoeling is dat mijn moeder straks klaar staat voor Eva als ik ga bevallen en het nodig mocht zijn. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is (of dat jij dat graag zo wil maar nog niet hebt verteld?)

8. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    Ik vind het juist raar dat je ouders dan op vakantie gaan en je schoonouders ook, je wil toch gelijk je kleinkind zien als het geboren is, dus het is helemaal niet ego!
    Het is juist ego van hun! we gaan lekker op vakantie maakt het uit dat me zoon/dochter een kind krijgt zie het wel als we terug komen,( zo een gevoel krijg je ervan)
    Ik vind het gewoon niet normaal als ouders/schoonouders dat doen bij zoiets hoor je gewoon er te zijn vind ik.
    Je kan je vakantie toch ook een maand later boeken als je zeker weet dat de baby geboren is toch?

9. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Mijn antwoord zou zijn, ok dan zie je wel een geboortekaartje verschijnen wanneer je terug bent. Ze zetten jou voor het blok dus gooi die bal gerust terug hoor, hun keuze!

10. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik ben 24 mei uitgerekend. Mijn ouders gaan 11 mei weg en ik hoor net dat mijn schoonmoeder begin mei alweer thuis komt dus dat is fijn. Maar mijn ouders gaan dus ver weg (6 uren vliegen) en vertrekken 11 mei voor 10 dagen.
    Mijn moeder komt hier straks en dan zal ik het ook wel zeggen want ik vind het dus echt niet leuk :( Omdat ik had gehoopt dat mijn moeder Isabella op wilde vangen en dan samen met haar meteen naar het ziekenhuis komt om haar broertje te bewonderen. Bij Isabella waren ze zo blij en ik heb nu het idee dat een 2e zwangerschap "heel normaal" ofzo vinden. Bah, nee, vind het echt niet leuk nee.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben 4 mei uitgerekend en mijn ouders gaan 18 en 19 april een weekendje naar Duitsland (was allang gepland met vrienden) mijn moeder wou dat zelfs al afzeggen!! haha, ik zei dat ze gewoon moest gaan en dat ze anders binnen 3 uutjes alweer voor de deur kan staan :D

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als opa en oma zijnde kan je je toch ook wel voorstellen dat jullie graag willen dat zij Isabella opvangen? Alleen daarom al zou ik niet op vakantie gaan rond de uitgerekende datum. En dan zeker niet een vliegvakantie van 6 uur, je bent ook niet zo snel even thuis.
    Ben wel benieuwd hoe je moeder reageert trouwens, we lezen het wel ;)

13. msu973

msu973 Lid

2 apr 2009
    53
    0
    0
    persoonlijk vind ik het niet "raar" dat ze op vakantie gaan. Kijk, iedereen is anders. Je kunt iemand niet verplichten om rond JOUW verwachte bevallingsdatum (paar weken ervoor en een paar weken erna) thuis te blijven. Of het prettig is, is een ander verhaal, dat ben ik met je eens...Van de andere kant..."pick your battles" zou ik zeggen. Een bevalling is al stressig genoeg zonder dat je je over zo iets zorgen moet maken...Zonder hun komt het er ook wel en plannen kun je sowieso niks ....

14. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik heb het er inmiddels met mijn moeder over gehad en ze zei een beetje teleurgesteld "nou dan gaat het niet door". Ik heb wel gezegd dat ze het zelf moet weten en moet doen waar ze zichzelf goed bij voelt maar dat ik het persoonlijk een beetje raar vindt. Nou ja we zien het wel.
    We gaan in ieder geval iemand anders vragen om rond de uitgerekende datum op Isabella te passen. En ik ga me er inderdaad maar proberen niet te druk om te maken.

15. AnBran

AnBran Lid

20 okt 2009
    37
    0
    0
    inspecteur van politie
    België
    Ik zou hier helemaal niets mee in zitten, zou het geloof ik zelfs gemakkelijk vinden. Dan kunnen ze alvast geen ruzie maken over wie eerst mag komen kijken en kindje mag vasthouden enzo.
    Bij mijn eerste was ik het op een bepaald moment zo beu. Ik was net mama geworden, moest er nog aan wennen en een halve dag later werd m'n kindje gewoon al uit m'n handen getrokken en stonden ze (moeder vs schooenmoeder) bijna te vechten om m'n zoon vast te houden. Nadien stonden ze er iedere dag.
    Dus (enkel uit mijn eigen ervaring - met eigen (schoon)ouders!) zou ik het zelf niet zo erg vinden eerst zelf een moment te hebben met ons uitgebreide gezinnetje.

16. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ha ha zit ook wel weer wat in ja :D

Deel Deze Pagina