Hoi Mirjam of Japke, Ik heb even een vraagje. Vanochtend had ik wat bloedverlies. Het was helder bloed en wat slijm. Ik meteen mijn eigen vk gebeld en die vroeg of ik ook kramp had, maar dat heb ik helemaal niet. Ik heb eergister sex gehad met mijn partner en gister nergens last van gehad. Mijn vk gaf aan dat ik het nog even aanmoets kijken en als het erger werd haar moet bellen en las het weg gaat we er van uit kunnen gaan dat het goed gaat. Net ben ik naar het toilet geweest en het is wel een stuk minder. Nu lees ik net het artikel onde het rubriekje miskraam. dat meestal als je bloedverlies hebt het een voorbode is van een miskraam en dat het rustig nog een week kan duren. Moet ik er danvanuit gaan dat als ik bloed blijf verliezen hoe weinig ook dat het misgaat of maak ik me nu zorgen voor niets. Ik hoop dat jullie mij vraag kunnen beantwoorden. Nathasja
hoi, je hoeft je geen zorgen te maken. Bloedverlies zien we heel vaak bij een jonge zwangerschap. Zeker na vrijen of harde ontlasting. Bij veel helderrood bloedverlies heb je 50% kans dat het goed gaat. Zolang je geen krampen hebt is die kans dat het goed gaat veel groter. De verloskundige kan verder ook niks voor je doen, je zult af moeten wachten. Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan! Mirjam
Hoi Mirjam, Daar ben ik weer even. Gister had ik helemaal nergens last meer van en vanochtend had ik wat donker bloed en slijm. Moet ik me nu toch zorgen maken? ik heb nog steeds geen pijn in mijn buik tenminste niet anders als anders. En mijn symptomen zijn weer erger sinds 2 dagen. Zoals pijn in mijn borsten en de moeheid. Kun je mij gerust stellen? Nathasja
hoi Natasja, zolang je geen krampen hebt gaat het waarschijnlijk goed. Het komt veel vaker voor dat je wat donker bloed en slijm verliest. Ik kan je geen garantie geven, het is afwachten. Mirjam