De shirodcar word hoger geplaatst. dan word je blaas ook op geschoven om het bandje hoger te plaatsen. De mcdonalds cerclage word geloof ik het vaakst gedaan. De methode is ook anders. Ik heb een mcdonaldscerclage en tot nu toe gaat alles goed. Mijn bmh is nog 3,5cm. Na de cerclage heb ik een antibioticakuur gekregen om infecties te voorkomen. ik heb hem morgen 2 weken en heb nog af en toe pijn en krampen. daar heb ik sinds gister indocid voor gekregen. Dat mag ik maar maximaal 5 dagen gebruiken maar mijn buik is nu al een stuk rustiger. Hebben ze al gezegd wat voor cerclage je krijgt? Krijg je een ruggenprik of volledige narcose? Heel veel succes alvast en het kan zijn dat je na het plaatsen wat lichte bloedverlies krijgt. Maar dat duurde bij mij maar een paar dagen. Kijk ff op google en dan zie je plaatjes van beide technieken. Wel is het meeste in het engels. Groetjes jenifer
Hoi Jennifer, Ik krijg waasrschijnlijk de McDonald cerclage. Ik zie dat jij ook 2 kindjes bent verloren, ik ook Daarom krijg ik nu een cerclage. Ben nu 9 weken, en ban vandaag bij de arts geweest. Ik moet nu wachten op een oproep. Met 13 weken wordt hij geplaatst. Ik krijg ook na de cerclage progesteron tabletten die ik 2 x per dag vaginaal moet inbrengen om mijn baarmoeder te verstevigen. Ik zie best wel op tegen het plaasten van de cerclage. Ik weet niet welke verdoving ik krijg, dat hoor ik denk ik bij het gesprek bij de anesthesist... Verder ga ik na de cerclage ook niet meer werken, maar neem ik rust...
De progesteron krijg ik wekelijks via spuiten in mijn bil. En neem je rust hoor, dat doe ik ook. Ik ben wel geleidelijk aan wat meer gaan doen. Ik breng mijn kinderen naar school en haal ze weer op met de auto. Maar verder lig ik bijna de hele dag op bed of bank. Vanwege de bloedsomloop vind ik het wel prettig om af en toe te lopen en mijn benen te strekken. Maar het huishouden doet mijn vriend. Wat heeft je arts tegen je gezegd wat je allemaal mag doen na de cerclage? De mijne zegt alleen dat ik het heel rustig aan moet doen. Ik ga op mijn gevoel af en mijn lichaam geeft heel goed aan wanneer ik teveel doe. Groetjes jenifer
Mijn gyn heeft me eigenlijk nog niets gezegd, wat ik wel of niet 'mag' doen. Ik doe dat meer uit mezelf zeg maar. Ik durf gewoon niks meer te doen na de cerclage. Ik zal me ook voornamelijk bezig houden met bank/bed liggen. Mijn moeder komt me 1x in de week de boel even schoonmaken, en tussendoor doet mijn man dat. In welk ziekenhuis loop jij onder controle? En moet hoeveel weken wordt hij verwijderd bij jou? Bij mij rond de 36/37 weken. Wat is de oorzaak waarom jou 2 kindjes het niet gehaald hebben?
Ik heb na de bevalling van mijn zoon cervixinsufficientië gekregen. Waarschijnlijk heeft de bevalling mijn baarmoederhals verzwakt. Is dat ook bij jou de oorzaak? Ik heb mijn controles in het lumc. Ik ben er erg tevreden over! Ze zijn daar allemaal heel lief en leven met me mee. Ik kan altijd bellen ook al is dat snachts. Zodra ik pijn heb en ik bel mag ik ook meteen komen. Maar nu is mijn buik super rustig en gaat het goed. Ik krijg vanaf volgende week de proluton-injecties. Bij mij word de cerclage ook met 36weken verwijdert. dat gebeurt op de poli. Daarna moet ik nog even blijven om te kijken wat er gebeurt en daarna mag ik naar huis. Ik moet weer gaan, mijn zoontje staat vanuit de douche te roepen: mama waar blijf je nou Groetjes
Ze weten bij mij niet precies wat de oorzaak is, al denken ze ook dat ik een zwakke baarmoederhals heb. Bij mijn 1e dochtertje braken mijn vliezen met 24 weken, en een week later is ze geboren en 45 min later overleden. Bij mijn 2e dochtertje was er niks aan de hand, tot ik met 22 weken lichte buikpijn kreeg(wat achteraf weeen waren). Kom ik op controle, bleek de vruchtzak al uit te puilen! Paar uur later ben ik dan ook spontaan bevallen. Ik heb na de geboorte van mijn 1e dochtertje ook met de artsen gehad over een cerclage, maar omdat we bij haar precies de oorzaak wisten, dachten 'we' (de artsen) dat het domme pech weg was. Ik heb bij mijn 2e zwangerschap ook regelmatig cervix metingen gehad, maar bleek niets aan de hand. En toch een paar dagen later al zover ontsluiting dat ik bevallen ben. Achteraf hadden we zoveel dingen anders 'kunnen' doen. Maar ja, dat is achteraf. Wat als ik toen wel al de cerclage had, wat als... wat als... Nu ben ik bij een academisch ziekenhuis onder controle, en voel me daar het meest op m'n plek.
jouw verhaal lijkt erg op de mijne. Na mijn zoontje* zei de gyn tegen mij dat het pech was. Ik vroeg nog of ik misschien een zwakke baarmoederhals zou hebben maar hij zei dat het onwaarschijnlijk was. En dat het gewoon "pech" was. Daarna was ik meteen weer zwanger en werd er niks extra's gecontroleerd. Totdat ik met 17w met een zwaar gevoel in mijn buik en bloedverlies naar de poli ging en mijn vruchtzak puilde ook al uit en ik had 4 cm ontsluiting. Toen kreeg ik nog een noodcerclage maar 2 dagen later braken mijn vliezen. Toch wilde ik het niet opgeven maar 2 weken later ging het alsnog mis. Ik heb in october eerst een gesprek gehad met de gyn om te bespreken van hoe of wat in een volgende zwangerschap. Dit gesprek had ik in het lumc want naar een streek ziekenhuis ga ik niet meer. De gyn die de noodcerclage bij mij zette had dat voor het laatst 7 jaar daarvoor gedaan. Ik wil nu alleen nog maar ervaren mensen aan mijn lichaam. Ik ben heel tevreden met de begeleiding tot nu toe. Er word echt alles gedaan wat ze kunnen doen. Ik begin nu wat meer vertrouwen te krijgen in een goede afloop. Verder gaat hier alles goed. Ik heb dinsdag weer een controle en dan maar eens beginnen over de proluton want ik heb er nog niks over gehoord. Hoe is het verder met jou? En ben je al wat wijzer geworden van de verschillen in de cerclages? Groetjes jenifer