Hallo meiden Even een vraagje. Voor ik zwanger raakte slikte ik al 6 jaar microgynon 30 nooit problemen mee gehad. Was altijd 3 dagen écht ongi en 2 dagen beetje restjes zeg maar. Toen ik zwanger wilde raken gestopt, mooie cyclus 3e ronde raak. Na mijn bevalling werd ik weer mooi op tijd ongi en ben een maand daarop begonnen met de pil. In het begin niks aan de hand, werd gewoon normaal ongi. Maar nu sinds 2 maanden ongeveer ( dus 2x) wordt ik amper nog ongesteld. Afgelopen week werd ik op woensdag ongesteld (24 feb) ik dacht nou mooi op tijd, maar na een halve dag verloor ik bijna geen bloed meer. En de dagen er na al helemaal niet meer. Ik en mijn vriend hebben door omstandigheden al een hele poos geen seks meer dus ik kan zeker niet zwanger zijn. Nu vraag ik mij af of er meer meiden zijn die dit probleem hebben. Omdat wij nu toch geen seks hebben heb ik afgelopen weekend besloten even te stoppen met de pil en te kijken wat mijn menstruatie nu gaat doen. Ik maak me toch zorgen over en wil graag over een jaar ofzo proberen voor een 2e kindje. Herkent iemand dit??
Heb geen gelijke situatie meegemaakt, maar vind ook dat de menstuatie na de zwangerschap, weliswaar nu met een andere pil, veel en veel minder is. Overleg anders even met je huisarts.
Mijn eerste 2 menstr. na de bevalling waren ook bijna niets... Maar daarna mirena laten plaatsen dus is niet vergelijkbaar! Ik zou ook ff de HA bellen...
Ik heb wel eens gehad zomaar ineenx dat ik aan het begin bijna niet en daarna helemaal niet ong. werd.. niets aan de hand zei de huisarts kreeg een andere pil.. en toen was het opgelost is de pil iets te sterk ofzoiets..
hoi meid, ik heb dit nog nooit meegemaakt omdat ik bijna nooit ongesteld werd tijdens dat ik aan de pil was. Maar maak je niet te ongerust, een menstruatie na een pil is geen echte ongesteldheid omdat er door de pil geen eisprong is geweest en ook minder opbouw van dat slijm waar het ei in zou moeten nestelen (hoe heet dat ook al weer?). Er komt dus minder "zooi" uit je lichaam dus het is eigelijk heel logisch. Goed idee om even zonder pil te gaan! Als het toch niet nodig is wil je die rotzooi niet in je lichaam hebben. Kus Deb
Bedankt voor het mee denken dames! Lijkt me wel heel gek dat mijn pil nu ineens te zwaar is ik slik de microgynon 30 en die is al best licht. Ik ga wel even met de h.a praten binnenkort. Maar ben nu sowieso gestopt dus wil ook ff zien wat mn lichaam nu zelf doet. @deb thnx meid, ja is ook zo dat het met de pil eigenlijk 'nep' is. Ik zie het wel over 2 wkn zou ik geloof ik ongesteld moeten worden dus we zien het wel!
Hey, Ik heb Mic.30 15 jaar geslikt en de laatste 1 1/2 jaar ben ik ook bijna niet ongesteld geweest. Kon het met een inlegkruisje af. Ik ben toen ook naar de huisarts geweest en die zei dat dat heel normaal was. Nu 3 maanden van de pil af en weer helemaal normaal GOED ongesteld. Dus... nergens zorgen ommaken!
ja het is niet erg ..kan wezen dat het na enkele keren helemaal niets meer komt.. als je welwilt misschien even stoppen met de pil of een andere.. maar het kan zomaar door je pil komen hoor.. had ik ook
Ik ben na mijn bevalling ook de pil gaan gebruiken en werd toen de volgende 4 maanden in de stopweek helemaal niet ongesteld (schrok me de pleures, want doordat ik jaren niet de pil had geslikt ivm zwangerschapswens had ik er af en toe wel eens eentje vergeten en dacht dus "O jee, ik zal toch niet zwanger zijn??") Ben toen in overleg met de gyn gestopt met de pil. Zij zei ook dat je zonder pil veel meer slijmvlies opbouwt en meer menstrueert. Daarna kwam er wel wat op gang, maar nauwelijks vergelijkbaar met mijn menstruatie van voor mijn zwangerschap. (Inlegkruisje voldoende) Nu bleek bij mij dat er ook wat te lage oetsrogeenspiegels zijn, en daar wordt nu verder onderzoek naar gedaan, omdat wij ook graag een tweede willen. Maar goed, ik ben wel een stuk ouder dan jij volgens mij (ben 35) dus de kans op dit soort problemen is voor jou veel kleiner. Ik zou gewoon een aantal maanden afwachten hoe het nu zonder pil gaat en als het niet beter wordt, maar weer eens naar de huisarts.
@wannabemum ik ben idd wat jonger (23) Thnx meiden voor jullie antwoord iig. Ben nu gestopt moet over 2 wkn geloof ik ongesteld worden dus dan kijk ik even hoe of wat. Maar ik hoefde zelfs geen inlegkruisje want er kwam gewoon niks. We zien het wel, als alles het nog maar doet, dat is mijn main concern
Hier ook na de bevalling nauwelijks ongesteld met die pil... meestal 2 dagen, en kan het af met een inlgekruisje.
Ik had hetzelfde met Microgynon, ik werd de laatste maanden ook bijna niet meer ongi. Toen ik stopte met de pil, kwam dat gelukkig wel weer goed op gang.