Wie ervaring met de morning after pil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by ukkie2009, Feb 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Hoi allemaal,

Manlief en ik hebben gisteren veilige seks gehad echter bleek de condoom geknapt te zijn.. en laat dit nou net de 14e dag van mijn cyclus zijn. We hebben wel een MAP gehaald en heb hem ook ingenomen..

Wie weet wat nu nog de kans is om toch zwanger te zijn?? En wie kent verhalen van toch zwanger zijn na een MAP??

Alvast bedankt!

2. MamaNienke

MamaNienke Niet meer actief

Ken niemand die achteraf nog zwanger is geworden na een MAP.

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik denk dat de kans heel klein is dat je nu zwanger raakt
    zeker na de MAP
    heb er nog niet van gehoord dat iemand toch zwanger was na het goed innemen van die pil

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb jaren geleden een MAP gehad na het vergeten van de eerste pil van de strip en "onveilige" sex gehad met vriendlief. Woonde toen al wel samen maar nog druk met school etc. Maar ken verder geen verhalen over mensen die na MAP alsnog zwanger bleken te zijn.

5. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken ook geen verhalen van vrouwen die na MAP zwanger bleken te zijn.
    Volgens mij werkt die pil gewoon goed. Maar hoe later je em inneemt na de sex hoe groter kans op zwangerschap natuurlijk maar dat is logisch. Dus zsm innemen en dan is er niks aan de hand.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    De tante van mijn vriend is 2 maanden geleden wel zwanger geraakt ondanks de MAP.
    Het is helaas wel uitgelopen op een miskraam, maar zo zie je maar.

Het is niet 100% veilig.
    Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vroeg of laat je hem inneemt, he.
    Bij jou zal het niet misgaan, je hebt hem bijna direct ingenomen.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Trouwens, ik neem de MAP vandaag in want gisteren is het ook fout gegaan hier..
    en ik heb rond 22 februari een eisprong.

Bij mijn meisje was ik ook in 1x zwanger (ongepland) dus ik kan het risico niet nemen..

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Heb een aantal jaar geleden de MAP ingenomen.
    Mijn eerstvolgende menstruatie was toen wel heel licht en kwam ook later dan gebruikelijk, dus dit is wel iets om rekening mee te houden.
    De kans dat je ondanks de MAP toch zwanger wordt, is volgens mij heel klein.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,202
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb hem als tiener volgens mij twee keer gebruikt, voordat ik aan de pil ging. Wij doen blijkbaar echt iets verkeerd met condooms, want we hebben het al meerdere keren meegemaakt dat hij scheurde.

Ik ben toen niet zwanger geworden. Maar geen idee natuurlijk of het aan de MAP lag. Inmiddels ben ik er achter dat mijn man (toen vriendje) en ik niet zo makkelijk een zwangerschap tot stand brengen.

10. Mamsey

Mamsey Actief lid

Mar 5, 2010
    332
    0
    0
    Verzorgende
    NL :D
    Zolang je de map volgens gebruiksaanwijzing gebruikt is de kans op zwangerschap zéér klein!

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb geloof ik 2x een MAP geslikt... beide keren nooit zwanger geraakt. Wel beide keren er ongelooflijk ziek van geweest na inname en vooral na het innemen van de 2 pil.

xx sas

12. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Heb 1x een MAP ingenomen en heb daar helemaal niks van gemerkt. Ook niet alsnog zwanger daarna, dus helemaal goed. Jij bent zeker op tijd met innnemen, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!

13. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    k heb hem nooit zelf gebruikt, maar ken 2 vrouwen die wel ondanks MAP zwanger zijn geraakt, beiden hebben hem optijd ingenomen.

14. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik heb ook 2 keer de Morning After Pil genomen, maar ze hebben hun 'werk' goed gedaan.
    Ben er ook niet misselijk/ziek van geweest! :)

15. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik heb ook een keer de morning after pil gehad. Was er echt heel erg ziek van. Maar niet zwanger geraakt (en ik weet nu dat ik wel heel makkelijk zwanger raak)

16. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ik heb 1x de morningafterpil gebruikt. Helemaal correct, meteen de volgende ochtend ingenomen, ruim binnen de daarvoor gestelde tijd. Mijn zoon is nu 14 maanden oud...

De morning afterpil is veel minder veilig dan andere anticonceptiemethodes. Dit omdat de morning after pil alleen kan voorkomen dat er een bevruchting of innesteling plaatsvind. Als dit al is gebeurd, is er geen effect van de morning after pil.

Het kan nooit kwaad om, als je menstruatie na het nemen van de morning after pil langer uitblijft dan anders, een zwangerschapstest te doen. Zo wist ik gelukkig heel snel dat ik toch zwanger was.

Share This Page