goedemorgen, Ik ben werkzaam in de schoonmaak en 23 weken zwanger. Nu heb ik al een week of zes erg last van mijn buik en af en toe van mijn heupen, kan dan bijna niet lopen maar na een paar"passen" gaat het dan wel weer. Maar mijn buikpijn blijft hoe meer ik doe hoe erger het word. Mijn werkgever heeft geen vervangend werk voor mij. Wat nu ik zie het werk echt niet meer zitten. Als ik klaar ben met werken 4 uurtjes moet ik drie uurtjes op de bank gaan liggen. Graag advies.
Neem dit ajb op met je verloskundige. Dit is niet goed hoor, dat je net zolang moet bijkomen van je werk, als dat je daadwerkelijk werkt. Als je wg geen vervangend werk voor je heeft, dan kun je gewoon in de ziektewet. Nu trouwens ook al hoor. Vervangend werk wordt pas in een later stadium van "ziekzijn" aangeboden.
ik zou in overleg met vk me ziekmelden.. ziekte ivm zwangerschap krijgt de werkgever volledig vergoed door het uwv en jij krijgt 100% uitbetaald.. je kindje is nu belangrijker.. en jijzelf ook natuurlijk.
Ik zou een gesprek aangaan met je werkgever en zeggen dat het niet meer gaat. Hij krijgt een vervanger vergoedt als je ziek bent door de zwangerschap. Denk aan jezelf en je kleintje!!!