Even alles zo zat!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mus, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik kan vandaag echt even helemaal niks meer hebben! Ben op! Al die mensen die iets van je willen.. Aan de ene kant verveel je je de knetter thuis (verlof), aan de andere kant doe je al snel weer te veel, waardoor je je ook weer rot voelt..

A.s. zaterdag hebben we dus een feestje van een neefje van mijn vriend. Belt vandaag mijn zus op, of we a.s. zaterdag overdag op mijn nichtje van 13 willen passen. Ze moet dan ook blijven logeren 's avonds en zondags is ze er dan ook nog. Ik zeg vervolgens dat we wel een feestje tussendoor hebben en daar ook blijven eten zaterdagavond. Vraagt ze of mijn nichtje dan niet mee kan naar dat feestje. Tsja.. ik vind dat een beetje lastig! Ik vind het een beetje brutaal om zomaar mijn nichtje mee te nemen. Dus mijn zus zegt vervolgens: laat maar, ik regel wel wat anders en we hangen op.

Nu zit ik echt met een rot gevoel!! En ik voel me al zo slecht vandaag. Heb echt enorme hoofdpijn nu... Het liefst wil ik alles en iedereen afzeggen en lekker aan mezelf even denken. We zijn de laatste tijd ook ZO enorm druk geweest thuis, dat het echt ontbreekt aan een beetje tijd voor ons samen..

Maar ik wil ook niemand teleurstellen.. Het feestje zou ik wel af kunnen zeggen omdat ik me dus al zo rot voel de laatste tijd (eigenlijk zit ik niet echt meer op een feestje te wachten, zoals ik me voel).. dan kan mijn nichtje wel gewoon komen.. Maar wat nou als dit weekend toevallig de bevalling zou beginnen? Ik weet het niet meer.. wat moet ik nu doen.. *huil*

2. Seth

Seth Niet meer actief

Wat je moet doen...? je gevoel volgen...

Het is heel normaal om jezelf even terug te trekken, in de weken voor de bevalling... en als JIJ daar behoefte aan hebt... DOEN!

Verder zou ik proberen om niet NU al te gaan denken "wat nou als de bevalling begint"....
    Je bent net 37 weken.....
    Het kan anders voor je gevoel "heeeeeel lang gaan duren:.... zeker als je de 42 weken bijna vol maakt..
    (kan ik over meepraten)

En wil je op je nichtje passen....en je bevalling ZOU beginnen, is dat toch ook wel weer op te lossen....
    Ander familielid, wat ff kan inspringen?
    nood breekt wetten hoor...!!!

Laat je niet leven leiden door anderen.... en pak de rust die je nu nog kan pakken, als je die nodig hebt...!!!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

heel herkenbaar, dat je die laatste weekjes moe bent en veel tijd voor jezelf nodig hebt, je keert als het ware in jezelf, voorbereiding op de bevalling. Gewoon doen!! Niets tegen je zin in doen en lekker je eigen ding doen! En voel je niet schuldig, je bent hoogzwanger, ze houden maar mooi rekening met jou!!

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik herken wel een beetje dingen uit je verhaal,

Als ik je een goed advies mag geven, nu, vooral die laatste paar dagen tot aan de bevalling, alleen nog maar je gevoel volgen..

je hebt je energie zo enorm nodig straks! je bent 37 weken zwanger, kan elk moment bevallen..... bent doodmoe en je zit er zo te horen aardig doorheen...

als iemand niet begrijpt dat je dan even geen puf hebt om op een puber te passen... dan ligt dat echt aan diegene en niet aan jou hoor!!!

mijn advies, zeg lekker dat feestje af, en laat je vriend alleen gaan... kan hij lekker zijn gang gaan en hoef jij niet te wachten tot je eindelijk naar huis kan..

nestel je op de bank met een paar tijdschriften wat lekkers en een pot thee, en geniet van een heerlijke rustige avond.

Dat betaald zich allemaal terug, want je bouwt zo lekker wat energie op voor je bevalling. dat ga je hard nodig hebben!

Heleboel succes! en je vooral niet schuldig voelen, jij staat op springen en je MAG/ MOET nu aan jezelf denken...

liefs Muis

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Zo he, jij bent veel verder dan dat ik ben, en ik had dat vandaag.

Ik zit al thuis en voel me elke dag schuldig omdat ik thuis zit, ben gewend minimaal 40 uur per week te werken en als ik nu niet elke dag nuttig bezig ben voel ik me waardeloos.
    Maar vandaag net zo'n moment als jou en gezegd ik doe helemaal niets! en ik ga me er niet rot om voelen ook!

En dan ben ik nog geen 24 weken, dus dat jij met je ruim 37 weken gewoon ook wat rust voor jezelf wilt en met je vriend samen wilt zijn is toch logisch?
    Denk dat de natuur dat ook een beetje regelt, energie op doen voor het grote moment, en ergens vind ik het een beetje vreemd dat er dan zo gereageerd wordt omdat jij met je hoogzwangere gemoed niet twee dagen op een puber wilt passen.

Lekker doen wat je zelf wilt, je hebt nog een paar weken voor de bevalling, geniet daar nog even van.

6. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Je eigen feestje afzeggen om te gaan oppassen? zodat een ander zijn feestje niet hoeft af te zeggen? kunnen ze haar zelf niet mee nemen? ik zie dit zo vaak gebeuren ook in mijn eigen familie, opa en oma gaan op verjaardag en de kleinkids moeten mee omdat die pap en mam een feestje hebben......beetje omgedraaide wereld is het niet??
    Lekker zelf gaan en naast je neerleggen je kunt niet iedereen tevreden houden.
    Geef gewoon lekker toe aan je rotgevoel, vaak helpt het als je hard op durft te zeggen ik voel mij k####!

sterkte!

7. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hey meiden, bedankt voor jullie opstekertjes! Uiteindelijk is mijn nichtje wel komen logeren, heb er verder ook geen last van op zich. Maar heb mezelf wel lekker voorgenomen om inderdaad geen dingetjes meer tegen mijn zin in te doen. Merk heel sterk aan mijn lichaam dat het me nu allemaal te zwaar wordt. Gister na het stofzuigen (om even iets simpels te noemen) moest ik echt op adem komen en had ik het bloedheet! Drukte kan ik ook niet meer zo goed hebben en daarom heb ik een afspraak met iemand die ik al lange tijd niet heb gezien deze week ook gewoon lekker afgezegd! Want ja, je bent toch weer een beetje gespannen als een oude bekende na zo'n lange tijd langs komt. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet gewend ben, rust te nemen en bewust dingen afzeggen omdat je het rustig aan moet doen.. dus jullie berichtjes hebben me daarin wel geholpen, thanks!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Succes met de laatste loodjes Mus! En goed dat je aan jezelf (en aan die kleine) denkt. Volhouden dat voornemen!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat je zus dit van je vraagt terwijl jij 37 weken zwanger bent. Voor mij is dat de enige tijd in mijn leven (vanaf verlof zeg maar) dat ik zonder schuldgevoel egoistisch kan zijn!
    Gewoon doen hoor, voor jezelf zorgen!

Deel Deze Pagina