knipverzakking?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Laidie, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laidie

Laidie Actief lid

16 apr 2009
    144
    0
    0
    Ik ben 11 weken geleden bevallen. Ik steeds een drukkend gevoel gehad, metname aan de linkerkant(waar ik ben ingeknipt). Het ging even over. Maar als ik weer drukker ben geweest, lang heb gezeten verergerd het weer en liggen maakt het minder pijnlijk. Maar ik heb geen 'balgevoel', urine of ontlasting verlies, wel een bepaalde druk die doorstraald naar mijn onderrug en billen.
    Bij mijn knip, bij de ingang van mijn vagina, is op de plek waar mijn knip zit rood weefsel zichtbaar. Dit doet niet erg pijn, maar is wel de plek waar o.a. het drukgevoel zit. Dit weefsel lijkt 'verkeerd gehecht' te zijn, en lijkt naar binnen gehecht te moeten worden. Kan dit zijn?
    Of is dit een verzakking van iets? (niet de baarmoederhals, die zit veel dieper) Of moet de roodheid van dit weefsel een keer verdwijnen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Laidie,

ik lees volgens mij 2 dingen; de druk en pijn die uitstraalt naar je bil en je been is denk ik je bekken dat nog niet helemaal stabiel is na de zwangerschap. Als je hier last van blijft houden of het wordt erger, is een fysiobezoek aan te raden. De pijn en roodheid die bij de knip is, is op zich niet raar, want bij de een herstelt het eerder en beter dan bij de ander, maar kan wel inderdaad een stukje wild vlees zijn door een niet precies goed gehechte knip. Als je er last van hebt bij bv fietsen of gemeenschap, is het wel verstandig het door de HA te laten bekijken. Soms is een kleine reconstructie nodig om pijnvrij te worden.

Groetjes Brigitte

3. Laidie

Laidie Actief lid

16 apr 2009
    144
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie.
    Het zou goed kunnen dat het 'wild vlees' is. Dat dacht ik namelijk ook. Je hoort echter zoveel over verzakkingen dat ik even wilde weten of dat rood weefsel ook wild vlees kon zijn.
    Het ziet er gewoon een beetje raar uit,
    Bedankt.

Deel Deze Pagina