Jammer miss dat nog iemand toegang heeft tot de consumentenbond? Maar als ik t nu goed begrijp komt die maxi cosi piori al best uit de bus?
Vind het wel apart hoor die testen van de Consumentenbond. Vorig jaar kwamen de Maxi Cosi Toby en de Maxi Cosi Priori als beste uit de tests. Nu staat de Kiddy Infinity Pro en ook Römer Kidfix als goede keus. Ik zelf heb de Maxi Cosi Priori XP. Ook omdat deze als heel goed uit tests kwam
Ik heb zelf voor de Kiddy infinity pro gekozen, ipv gordels heeft het kindje een "stootblok" voor zich. Leek me toch wel logisch dat zo'n "stootblok" beter werkt dan gordels.Gordels worden over het algemeen ook niet goed strak aangetrokken. Ik heb het stoeltje gisteren pas gekocht dus nog niet veel gebruikers ervaring.
Naast de uitkomst van de test moet je ook een eigen "test" doen.. Hoe zit jouw kindje in de stoel. Mijn meiden zaten echt verschrikkelijk in de kiddy infinity pro, die ik dus wilde nav de test. Ook in de Römer zaten ze niet echt "mooi". Bij de Toby dus wel. Deze is ook gewoon goed uit de testen gekomen. Waarom is de Toby er de laatste keren iets minder uitgekomen? omdat deze met gordels wordt vast gezet en niet met "easy fix". Wij hebben ook nog een tijdje een Priori XP gehad, maar ik vond dit echt een minder fijn stoeltje. Sam verzoop er bijna in qua breedte. Je moet dus echt een persoonlijke afweging maken, en niet alleen naar de test kijken. En als je dan het stoeltje hebt uitgekozen, heeeel goed op internet kijken want je kan ze vaak heel wat goedkoper krijgen!!! (Onze duurste Tobi was 170, en we hadden er 3, nieuw)