Vraagje...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LvB, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Ik heb een vraagje.

Ik ben nu 16 weken zwanger en al een aardig poosje lost van onder (van mijn vagina). Het lijkt of er een baksteen in rust.

Tijdens mijn menstruaties (na de bevalling) had ik dit de eerste dag.

Vorige week dit bij de verloskundige neergelegd maar die haalt eigenlijk de schouders op van dat ze er niks aan kan doen.

Gisteren was het echt mega erg. 's Morgens al gelijk. Ik kon haast niet lopen en zitten en op een plek staan ging al helemaal niet. Ik dacht dit gaat niet goed, hier moet ik mee naar de huisartsenpost. Gelukkig zakte het in de loop van de dag. Dus niets mee gedaan verder.

Misschien moet ik erbij vertellen dat dit mijn tweede zwangerschap is. Maar mijn vorige bevalling is heel soepel verlopen en ik ben ook niet gehecht ofzo.

Sorry voor het lange verhaal.

Maar ik hoop dat iemand dit herkent en misschien wel tips heeft?!?!!?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien dat het toch iets te maken kan hebben met bekken instabiliteit? Ik zou voor de zekerheid -als je vlos niet reageert op je klachten- eens naar een bekkenfysiotherapeut bellen om te kijken of hij/zij wat voor je kan betekenen.
    Je hebt daar geen verwijzing voor nodig in principe.

Maar je kan ook naar je huisarts gaan natuurlijk, simpelweg omdat je vlos niets met de klachten doet.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja ik herken het wel,

Het voelde bij mij ook erg zwaar van onder, net alsof er iets heel hard op duwde.
    ( hahah lastig uit te leggen)
    En ik had dit dus laatst tijdens mijn eerste menstuatie ook.
    Ik kon ook amper staan tijdens mijn zwangerschap, dat deed echt vreselijk zeer en dan moest ik gauw gaan zitten/liggen.
    Ik had bij mijn middelste bekkeninstabiliteit, bij mijn jongste niet maar ik had er wel ietsjes last van.
    Ik denk idd dat het ook met mijn bekken te maken heeft.
    Zodra ik de oefeningen doe die ik moest doen toen ik zwanger was van mijn middelste heb ik er ook minder last van.

4. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Heel herkenbaar!! Ikzelf zat ook met deze vraag, heb deze vraag toevallig vorige week bij de VK neergelegd en die zei dat het aan mn bekken kon liggen.
    Een baksteen gevoel bij de voorkant, en als ik te lang sta doet mn achterkant ook mee ;). Voelt wel als een soort verzakking vind ik.
    Ik ben zwanger van de derde, en heb bij de eerste twee BI gehad. Dus ik denk dat het bijna niet iets anders kan zijn dan BI. Bij de andere twee had ik niet zo enorm last van de baksteen, maar nu wel, dus voor mij ook een nieuw gevoel. Lijkt soms net alsof mn baarmoeder eruit wilt of iets dergelijks.Wel een vreselijk vervelend gevoel moet ik zeggen. Bij mij werkt het als ik dan gewoon ga zitten, maar bij jou dus niet? Dat is eigenlijk het enige wat bij mij helpt. Als ik een dag te lang heb gestaan word het bij mij erger, dus ik probeer veel tussendoor even te zitten of liggen als het kan.

Deel Deze Pagina