Vraagje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mukkie11, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Even een vraagje aan jullie (weet niet in welke rubriek dit thuis hoort...:()

Ik ben nu 30 weken ver en begin me mentaal voor te bereiden op de bevalling (en er iets na) ;) Nu vroeg ik me een praktisch ding af: de dagen na bevalling dat je veel vloeit, wat is het meest praktisch qua ondergoed om te dragen? (zodat je niet doorlekt!! en het toch comfortabel zit) Misschien beetje domme vraag maar ik zat te denken dat gewoon omdergoed misschien gaat verschuiven met het verband dat je moet dragen en ongelukjes wil ik liever zoveel mogelijk vermijden. Hadden jullie ook een extra zeiltje/lakentje in je bed?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

de eerste 2 dgen had ik een net broekjes aan met 2 kraam verbanden en daarna die oooooozo charmante oma onderbroeken die je kan op trekken tot onder je oksels ;)

na 2 weken had ik mijn gewone broeken weer aan

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb denk ik zeker wel een week die lelijke kraambroekjes aangehad. Je kunt ze gewoon uitwassen. Daarna heb ik gewone onderbroeken met maandverband gedragen.
    En ik heb wel een zeiltje onder het hoeslaken gelegd. Dan wordt je matras in ieder geval niet vies. Maar zo erg ben ik nooit doorgelekt gelukkig:) Die zeiltjes zaten bij mij in het kraampakket.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Netbroekjes! Ik zweer erbij! (zeker na een ks.)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb beide keren gewoon mijn eigen boxers aangehad na de bevalling en dat zat prima (voor zover je dat kan zeggen met dat kraamverband erin). Doorlekken geen problemen mee gehad.

Matje op bed heb ik niet gebruikt, wel na de eerste bevalling 1 gebruikt voor als de kraamverzorgenden naar mn onderkant wilde kijken, dan ging ik dus op zo een matje liggen ;), bij de tweede bevalling niet gekeken daar dus ook geen matje gebruikt verder.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    boxers! werkt super! ook hoor ik dat er een hoop die zweren bij de boxers van manlief:D

7. Bauk

Bauk Lid

14 mrt 2010
    20
    0
    0
    Sociotherapeut
    Norg, Drenthe
    In het ziekenhuis heb ik zo'n ontzettend sexy netbroekje aangehad. Eenmaal thuis snel overgestapt op mijn eigen boxers. Voldeed ook prima hahahaha

8. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik had ook inderdaad zo'n soort zeiltje in bed, just in case.
    Was een tip van de kraamverzorgster.
    Ze zitten ook in je kraampakket als je die krijgt.

En 's nachts had ik gewoon extra kraamverband in, die zijn veel groter dan gewoon verband ;)

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik had van die sexy oma-onderbroeken met roze roosjes van de zeeman. Ik had ook een strandlaken onder me liggen in bed aangezien dat kraamverband niet helemaal voldeed...:)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb ook de eerste 5 dagen ofzo netbroekjes gedragen, heel handig met 2 kraamverbanden erin haha. En daarna een weekje XL onderbroeken van de Zeeman, totdat ik overstapte op gewoon maandverband

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier iets grotere boxers van de hema... ideaal, ik vond ze alleen niet "strak" genoeg zitten, dus deed er 2 over elkaar :D

na 3 dagen overgegaan op maandvervband in mijn eigen h&m boxers..

in mn bed zo'n kraammatje voor de zekerheid...

12. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    De Bjorn Borg & H&M-boxers van mijn vriend! Zat heerlijk en houdt het kraamverband perfect op zijn plek, elastisch en stevig!

Ik had ook witte oma-wear van de HEMA gekocht (dunne katoen met kleine ajour-gaatjes, in maat XXXL), maar dat was veel te slap voor een veilig ingepakt gevoel en heb ik helemaal niet gedragen. (Zal het eens op marktplaats zetten :p)

Ik vond het ook erg relaxed dat ik een donkerblauwe joggingbroek had, die ik de eerste week aan had tijdens kraambezoek. Als je toch net net een klein plekje doorlekt via de zijkant ziet niemand iets. In een grijze of andere lichte kleur zou ik misschien iets minder zelfverzekerd hebben rondgelopen.

De eerste dag was er nog een beetje bloed in het bed gekomen, daarna niet meer. Dus 1 a 2 dagen zo'n onderleggermatje uit het kraampakket of een handdoek is prima (niet dat nare plastic zeil, zo veel komt er niet naast en is veel te zweterig en ritselig).

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Thanx voor al jullie reactie!! Netbroekjes heb ik nog nooit van gehoord...maar ik ga ff op internet kijken. Ik woon in Griekenland dus ik weet niet wat hier wat dat betreft gebruikelijk is, maar een prenatal hebben ze wel! Ook andere goede winkels dus ik zal wel iets vinden. Goed idee: boxers van manlief! Weet alleen niet hij daar zo blij mee is hahaha!

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    BTW de bevalling is hartje zomer dus ook wat lastig met die oma onderbroeken!! Niet erg charmant...maar ok ;)

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Die netbroekjes vind ik verschrikkelijk (krijg er brandblaren van). Heb voor de bevalling van die grote oma onderbroeken gekocht. Die werden ook volgestopt met kraamverband (2/3 stuks). Ik lag bovenop een handdoek die ik dubbelgevouwen had. Die matjes/zeiltjes zweten heel erg. Wel een paar keer doorgelekt, maar ach dat kan je wassen.

16. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De naadloze silk boxers van de Hema! Kun je - indien nodig- ook tot over de navel optrekken als je een keizersnede hebt gehad en biedt ruimte aan kraamverband.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    De eerste 2 dagen netbroekjes, daarna een paar dagen oma onderbroeken. Overdag ook nog wel een poos maar ik kreeg als tip om 's nachts in je blote kont te gaan liggen op zo'n matje. Ik vond het namelijk zo'n benauwde stinkbende worden in die onderbroeken:)
    En 's nachts vloeide ik praktisch niet meer, dus dat was prima te doen. En lekker luchtig:D

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Fijn om tips te krijgen! Ik ga denk ik bij H&M hier kijken of bestellen bij HEMA online en dan kan het opgestuurd worden (is altijd nog goedkoper haha!)

19. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Ik heb meteen na de bevalling mijn gewone normale onderbroeken aangedaan met 2 maandverbandjes van Tena lady (die hele dikke die ze in het ziekenhuis hebben) en ik ben geen enkele keer doorgelekt. en in het ziekenhuis (heb daar 2 weken gelegen nog ivm dochtertje) leggen ze de eerste nacht een matje eronder die je ook op de verloskamer op het bed hebt liggen, en de 2e nacht een deken. maar derna hebben ze alles weggehaald en niks terug gelegd.

en het vloeien was na 7 dagen al voorbij!

Deel Deze Pagina