Folium + multivitaminen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MiKiJa, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    Misschien ligt het aan me haarkleur maar ik heb gewoon even een paar vraagjes, heb al zitten zoeken maar kan het dan weer niet vinden...je ken het wel!!:)

Ik slik dus van Dagravit de Totaal 30 Multivitaminen.
    Heb vandaag me 1e strips Foliumzuur gehaald (Evasin)
    Kan ik die 2 gewoon samen gebruiken?

En moet je nou stoppen met foliumzuur slikken als je ongesteld ben geworden of niet?
    Ik ga er namelijk maar niet van uit dat het in 1x raak zal zijn:p

En dan dat foliumzuur volhouden tot zeker 10 weken zwanger zijn hey?

Hoop niet dat jullie me irritant vinden hoor :)

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Natuurlijk ben je niet irritant!
    Je kunt foliumzuur blijven slikken, tot de 10 weken geloof ik ja!
    En naar mijn idee kun je ze beide slikken.

Zelf slik ik centrum materna+ foliumzuur... dat is dan 1 tablet.

s6 met zwanger worden!

3. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ja dat ben ik he....ben al snel bang dat mensen me irritant/stom/dom vinden......heeft met wat gebeurtenissen ook uit het verleden te maken, maar goed...

Oke alvast bedankt, ik had het gehaald en dacht ineens: ooohhh kan dat wel samen hihi

En is dat een klein tabletje wat jij heb of een groot ding?

Ja dank je...jij ook natuurlijk hey!!!:D

4. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Je moet even kijken of in je normale vitaminen niet al foliumzuur zit. Anders slik je dubbel en dat schijnt niet zo goed te zijn. Ik slikte eerst gewoon foliumzuur en nu ik zwanger blijk te zijn centrum materna (daar zit ook foliumzuur in)

Als jij graag nu al ook andere vitaminen wilt slikken, dan zou ik zoeken naar 1 tablet waar foliumzuur en andere vitaminen in zitten. Dat lijkt me makkelijker.

Maar dat mag je natuurlijk zelf lekker kiezen ;)

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    heb al op het doosje gekeken, maar zie nergens foliumzuur erbij staan in de samenstelling, of verwoorden ze het dan weer anders?

Ik slik deze vitaminen al jaren dus ja heb vorige keer gewoon een nieuwe voorraad aangeschaft....helemaal nog niet stil gestaan toen bij dit soort dingen, dus slik ze niet nu voor het eerst laat maar zeggen ivm met zwanger willen worden en dan me vitamine's binnen krijgen

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ok naja dan kan het geen kwaad toch! Gewoon gebruiken! Succes ;)

7. Zeepaardje

ik vind persoonlijk 1 tablet erg makkelijk vandaar ook centrum materna met foliumzuur... tablet met water in nemen, is niet al te groot heb er geen last van!

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Foliumzuur is B11. En die vitaminen die je al jaren slikt, zou ik nu niet meer doen. Daar zit namelijk vitamine A in, en daar moet je nu juist niet te veel van binnen krijgen. Als je een preparaat wilt gebruiken, zou ik nu vast overstappen op iets wat speciaal voor vrouwen is die zwanger zijn of willen worden. Dan weet je in elk geval zeker dat er geen ongewenste vitamines in zitten. In die preparaten voor zwangere vrouwen zit trouwens wel altijd een voldoende hoeveelheid foliumzuur/vitamine B11.

9. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik zie net dat er wel foliumzuur in zit !

100ug en bij dagelijkse hoeveelheid anbevolen volgens gezondheidsraad staat 50%

10. Zeepaardje

ik zou echt naar iets overstappen voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden, bijv centrum materna...
    dan weet je zeker dat je overal voldoende van binnen krijgt...

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

En vitamine A? Dat mag er echt niet in zitten, hoor.
    Van foliumzuur wordt als je zwanger wilt worden 400/500 microgram aanbevolen.

12. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    oke, zal volgende week even gaan kijken, ben morgen waarschijnlijk de hele dag weg

Ja vitamine A zit er ook in.....

helaas heb ik er vandaag dus al 1 ingenomen, maar zet deze vitaminepillen wel even weg

Deel Deze Pagina