met 38 weken gestript

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mama marin, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama marin

Mama marin Nieuw lid

20 jul 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik loop al een aantal weken onder begeleiding van de Gynaecoloog, omdat mijn kindje te klein was.. Nou hebben ze gisteren een nieuwe groei echo gemaakt, en het gewicht geschat word op 2900 gram! Verder was er wel duidelijk te zien dat ik heel weinig vruchtwater heb.. Maar de CTG en Doppler zagen er keurig uit. Daarna heb ik een inwendig onderzoek gehad door een Gynaecoloog om te kijken of ik al ontsluiting had, dat was het geval ik was net wel/net niet rijp genoeg met 1cm ontsluiting.. Daarna heeft hij mij gestript en vertelde me dat ik 50% kans had binnen 24 uur te bevallen.. Nu, 24 uur verder is er nog niks gebeurt, en nieuwschierig als ik ben, ben ik een beetje rond gaan snuffelen op internet.. Nou lees ik overal dat er pas gestript word als vrouwen overtijd zijn.. Ik ben nou 38 weken! Mijn vraag is dus, waarom heeft hij mij dan wel gestript???

Met vriendelijke groet, en super nieuwschierig wachtend op antwoord, Marinda.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

waarschijnlijk ben je gestript omdat het vruchtwater wat minder werd. Er is dan nog geen hele grote noodzaak om direct te bevallen, maar je zou het kunnen proberen. De kans dat strippen aanslaat voor 41 weken is niet groot. Als je nu gaat bevallen komt het niet meer door het strippen. Wellicht dat als je de volgende keer weer wordt gestript dat het wel aanslaat.

Mirjam

Deel Deze Pagina