Hi meiden vraagje: ik ben nu dus 23 weken en per dag toch regelmatig harde buiken, heb er niet echt last van, maar vroeg me af Kan het kwaad? Doe elke dag nog lopend boodschappen en heb een ukkie hier rond lopen die nog regelmatig getild wil worden... wie heeft er tips? alvast bedankt (een beetje onzekere mama..)
Haaii meis. Ik heb er ook last van.. Ook al een paar weekjes.. Volgens mijn vk is het niet erg als ze niet pijnlijk zijn en ze niet om de zoveel minuten komen.. Bij mij kwam het heel erg door de hitte en als ik teveel doe.. Ook als ik loop.. Dus moet eigenlijk rustig aan doen.. Ik heb gehoord dat bij een 2de je sneller harde buiken kan krijgen.. Zelf weet ik het niet want is mijn eerste.. Succes ermee meid! En als je het niet vertrouwd zou ik de vk bellen..
Ik heb het ook, en bij mij gaat het met veel heel veel pijn.. de vk zegt dat het normaal is omdat het de 2e is.. Ik heb vannacht ook al tot 4 uur wakker gelegen van de pijn..
euuuhh pijnlijke harde buiken zijn ok, vreemd. Nou hier NIET.. als het pijn doet moet ik bellen en worden gecontroleerd..bij meerdere buiken per dag. meerdere harde buiken (zonder pijn) per dag geeft aan dat je rustiger aan moet doen. ts: waarom elke dag boodschappen doen. neem eten mee voor 2 of 3 dagen.. Ik doe (nou ja mijn man nu) 1 x per 3 weken ongeveer grote boodschappen en 1 a 2 x per week haal ik iets bij.
Ben ik dus niet dom zei mijn vk idd ook Wij halen maar 1 keer per week boodschappen voor de hele week.. Das nog beter En dan samen.. hoef ik zelf ook niet al te veel te tillen enz
hier ook iemand met harde buiken.. zit nu ook thuis omdat werken niet meer ging... het leek een aantal dagen beter tegaan maar ben vandaag even lopend naar de stad geweest zo'n 15 min lopen.. en heb nu weer last van harde buiken meerdere in het uur niet pijnlijk dus dat scheeld.. dat wordt weer verplicht op de bank zitten bleegghhh
minder vaak boodschappen doen verder ga ik nog weleens op bed spelen met m'n dochter kan ik zelf lekker liggen en zelf drentelt ze om me heen, vind van alles of vind het al super om verstoppertje te spelen onder het laken. Aangezien ze dat 100x leuk vind lig ik ondertussen wel even enigszins te rusten. Verder zoveel mogelijk zelf laten klimmen, hoewel ik snap dat dat moeilijk is.
Harde buiken mogen GEEN pijn doen!!! Ik snap niet dat je vk heeft gezegd dat dit dus normaal is. Ik heb laatst een constante harde buik gehad en moest gelijk minder gaan werken van de vk. Ook zij zei nadrukkelijk dat harde buiken geen pijn mogen doen ds als ik jou was zou ik nog maar eens naar de vk gaan... en wel om een andere vragen (één die er verstand van heeft)!!
ik had tijdens mijn tweede zwangerschap ook vanaf 23 weken regelmatig een harde buik. Vooral als ik op bed lag, ik maakte me hier best wel zorgen om. De harde buiken werden op een gegeven moment ook wel minder. Tijdens de laatste weken had ik er weinig last van. Het advies van de verloskundige was ook bellen bij pijnlijke buiken en wanneer er een ritme in begint te komen.En vooral rust niet meer werken.
Toch blijf ik het raar vinden dat veel verschillende vk's zoveel verschillende meningen hebben. Ik had donderdag m'n vk gebeld omdat ik ook pijnlijke harde buiken heb. Zegt ze: tussen de 21 en 25 weken is dit normaal, omdat nu je baarmoeder het hardst groeit. Vind het maar lastig hoor.. Tis m'n eerste zwangerschap, dus weet gewoon niet zo goed wat "normaal" is en wat niet. Voor mezelf voelt dit dus gewoon echt niet goed..
Hier ook erg veel harde buiken die ook pijn doen. Soms zit er een regelmaat in, maar gelukkig stopt dat dan ook telkens wel weer. Het hoort er in ieder geval zeker niet bij en ik moet het van de vk heel rustig aan doen. djus niet werken en verder ook zoveel mogelijk onderuit. Saaaaaaaaai.
Hoe voelt dat dan precies, harde buiken? Ik heb weleens dat mijn buik ineens heel hard is en dat mijn huid eromheen echt gespannen staat. Heb dan het idee dat mijn navel gaat uitscheuren. Zijn dit harde buiken? Overigens doet het geen pijn, voel het eigenlijk niet behalve die gespannen huid. xx
Hoi Harde buiken rond die termijn zijn niet normaal vooral niet als ze pijnlijk zijn. Het is een reden om te rusten en het rustig aan te doen. Mij werdt ook verteld dat het normaal was tot ik met 23 weken in het zh terecht kwam en ze daar zeiden dat het niet normaal was ja af en toe maar niet iedere dag helaas bleek ik een verwaarloosde blaasontsteking te hebben en 3 cm ontsluiting en ben ik bevallen met 24 weken en 4 dagen van ons vlinder kindje. Wil niemand bang maken maar blijf allert en laat je niet afschepen beter een keer te vaak controlen dan te weinig ! Groetjes sandra