Hoi, ik ben bijna 10 weken zwanger en gisterenavond had ik een klein beetje rood bloedverlies na het afvegen, dit was wel na harde ontlasting. Het is nu wel reeds gestopt. op 7 weken heb ik een 1ste echo gehad en aan die sonde was er ook bloed te zien, die dokter zei dat ik wrsch een gevoelige baarmoedermond heb, het vruchtje had een hartje dat klopte, dus dat zag er goed uit. Zijn er nog meiden die hier soms last van hebben? Ne mens schiet toch vlug in paniek e, zeker bij een allereerste zwangerschap. Groetjes en alvast bedankt voor evt. reacties.
Ik heb het 5 keer gehad tot nu toe een bloeding. 2keer inderdaad nadat ik naar de wc was geweest met harde ontlasting. alles is nu zo goed doorbloed dat als je iets meer druk zet dan normaal dat er een vaatje knapt. Wel je verloskundige op de hoogte houden van de bloedingen, liefst willen ze zelfs dat je ze belt als je een bloeding hebt. Mijn laatste bloeding was met 21 weken.
hallo meid, ik heb hier zelf geen last van maar snap best dat je in paniek schiet, zeker bij een eerste zwangerschap. maar tijdens de zwangerschap zijn de adertjes goed doorbloed en is de kans dat er eentje kapot knapt erg groot. mischien tijdens het drukken bij de ontlasting dat er een andertje kapot is gegaan maar dat kan helemaal geen kwaad hoor. tijdens de sex kan het ook gebeuren. mocht je je toch erge zorgen maken kun je natuurlijk altijd je v.k bellen zodat zij jou gerust kan stellen.
wel, ik heb mijn bloed nog es laten prikken, ik werk in een ziekenhuis, is gemakkelijk op die manier. gewoon om zeker te zijn. straks kan ik het resultaat al bekijken. en k denk ook wel dat het niks is hoor, maar als je 3,5 jaar bezig geweest zijt, wil je dat nu alles zeker goed gaat.
Kan het me goed voorstellen hoor, had ik ook na mn miskraam, zeker toen ik op het termijn zat dat het mis was gegaan.. Ik wilde gewoon zekerheid hebben dat alles goed ging.. Wanneer heb je weer een echo? geen bekende die bij de echoscopie werken? dan ben je gerust gesteld.
Eeej meis, Ik heb precies hetzelfde gehad. En bij mij was er niks aan de hand hoor. Ik heb toen mijn vk gebeld en mocht komen voor een echo. Zolang je ook geen krampen voelt is er niks aan de hand.
bloedwaarden zien er goed uit, oestradiol goed gestegen, en HCG ook, hoewel ze me vertelden dat daar nu zo niet meer op voortgegaan wordt, na 9 à 10 weken bereik je een peik en kan het weer zelfs dalen. @ jansen: mercikes, geeft me een geruststellend gevoel. wat was bij jou dan de oorzaak? ook gewoon gevoeliger? @ corina: volgende week donderdag, 12/8 is mijn 2de echo. normaal gezien was het pas 19/8, maar heb toch aangedrongen voor een weekje eerder. dat wachten duuuurt zo laaaaang!