Hoi hoi, Zit een beetje met een probleempje. Ongeveer een driekwart jaar geleden besloot ik te stoppen met de pil, omdat we over een tijdje misschien toch zwanger wilden worden en ik eerst weer een regelmatige cyclus wilde hebben. Dit lukte heel snel en na zo'n 3 maanden besloten we dat het goed was als het zou gebeuren. Echter sindsdien is mijn cyclus onregelmatig geworden, 6 weken was geen uitzondering, nu is mijn laatste menstruatie al 2,5 maand geleden en dit vind ik toch wel erg lang, moet ik mij zorgen maken? Heb al 3 tests gedaan en echt niet zwanger.
Als je al zo lang aan het rommelen bent ermee, is het misschien niet overbodig om ff naar de HA te gaan en misschien zelfs naar de gyn? Misschien heb je wel PCOS (zo heet dat toch?), waardoor het zo raar verloopt allemaal. Op deze manier is het natuurlijk geen doen voor je. Lijkt me dat je HA dat ook wel snapt....
Ik maak me niet echt zorgen dat ik nog niet zwanger ben, dus vandaar dat ik niet gelijk naar de HA ga. Maar meer zorgen of er misschien iets mis is. Sommige zeggen dat het nog door de pil komt en dan is het ook helemaal niet erg dan wacht ik gewoon nog even, maar ik twijfel of ik nog kan wachten of me zorgen moet maken om bepaalde ziektes.
Je hoeft je niet zorgen te maken over bepaalde ziektes.. Ik had/heb precies hetzelfde! Mijn eerste 5 cyclussen waren vrij regelmatig (ong 40 dagen dus wel redelijk lang) daarna was het ook geen uitzondering als ik er 1 van 80 of zelfs 90 dagen had. Ben toen nagekeken en had PCOS (dus sluit me aan bij MvS) PCOS is dat je veel follikels hebt in je eierstok/eileider en je ook niet zeker weet of er wel 1 springt (wat de lange cyclussen verklaard) dit is even kort door de bocht, maar kan zeker wel de reden zijn van je lange cyclussen..