Opgezwollen buik gevoelig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jucade, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb (denk ik) nog nooit een harde buik gehad. Maar sinds een week ongeveer voelt mn buik over de hele dag/avond behoorlijk uitgezet en alsof mn ribben mee moeten rekken. Het is geen superpijnlijk gevoel maar het is zeker niet prettig. Zijn dit spieren ofzo? Ik ben ook een stuk kortademiger geworden als ik rechtop zit of sta maar ook als ik lig. Alsof ik niet meer goed kan uitademen omdat alles zo opgezet is. Kan t niet anders omschrijven. Komt dit doordat het een tweeling is en dat t allemaal sneller groeit?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Patroeschka,

bij een tweeling groeit je baarmoeder sneller dan bij een eenling en je baarmoeder heeft soms wel eens moeite met de groei van je kindjes bij te houden. Dit resulteert dan vaak in harde buiken. Je moet het bij een tweeling dus ook al eerder rustiger aan doen en heel goed naar je lijf luisteren. Het ongemakkelijke gevoel dat je ervaart is dus de baarmoeder ide samenspant. Soms als reactie op dat jij drukker bent geweest, of je kindjes of zomaar. En je zit ook nog in de groeispurt van de kindjes die rond 20 weken is en daar kan je baarmoeder ook sneller op reageren door hard te worden. Dus even rustiger aan doen en mocht je het niet vertrouwen doordat het pijnlijker wordt en vaker om de zoveel minuten hard wordt, moet je even bij de gyn aan de bel trekken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina