Cryo terugplaatsing in gestimuleerde cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hai meiden!

Na een mislukte ICSI poging (vmk) en 2 afgebroken cryo tp's in eigen cyclus zal de volgende poging in gestimuleerde cyclus zijn. Blijkbaar is mijn baarmoederslijmvlies te dun en blijft het ei te klein voor een poging in eigen cyclus.
    Nu zou ik graag jullie ervaring(en) over jullie gestimuleerde cryo poging willen lezen. Heb jij medicijnen gekregen om je baarmoederslijmvlies te verdikken? Welke en hoe is dit proces verlopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Timon

2. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Hoi Timon,

Ik heb niet lang geleden een cryo terugplaatsing gehad in een gestimuleerde cyclus. Mijn baarmoederslijmvlies is wel altijd dik genoeg geweest maar kreeg (omdat ik al meerdere miskramen heb gehad) utrogestanbollen die ik 3x daags op moest steken! Verder heb ik gonal f moeten gebruiken om een ei te creeeren. De pregnyl kwam als laatst om de eisprong op te wekken! Deze cryotp heeft bij mij helaas tot niks geleid maar ik wil jou wel heeeeeeeel veel suc6 wensen! Zie dat jij ook de nodige pech achter de kiezen hebt.....

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank je wel voor je reactie, Hanied. Wat jammer dat de cryo tp negatief is uitgevallen.

Ach, wat is pech? We gaan nu in ieder geval voor de 3e poging van de eskimo tp. Nog even wachten op de afspraak hieraan vooraf.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Timon, ik heb twee eerdere cryopogingen met medicatie gehad. Op dag 2 beginnen met progynova (om eigen cyclus stil te leggen en baarmoederslijmvlies te laten groeien) en dan rond dag 14 een echo en als die goed was (baarmoederslijmvlies meer dan 8 mm en geen ei) vanaf die dag 3x2 bollen utrogestan erbij en dan 5 dagen later de terugplaatsing. De tweede poging was op de eerste controle-echo het baarmoederslijmvlies nog niet dik genoeg en toen heb ik geloof ik 5 of 6 dagen langer progynova geslikt (altijd 2x per dag).

Ik word echt heel beroerd van de utrogestan, dus ben juist heel blij dat ik dit keer zónder medicijnen mag (nou ja, alleen pregnyl).
    Heel veel succes, hopelijk doen de medicijnen wat ze moeten doen! Weet je al welke medicatie je gaat krijgen?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis wordt een cryo-tp altijd in een kunstmatige cyclus gedaan. Op cyclusdag 1 moet je met Progynova beginnen. Dit zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies wel groeit, maar het houdt de eisprong tegen. Als je slijmvlies minimaal 6 mm is, moet je met de Utrogestan beginnen. Vijf dagen later wordt de cryo teruggeplaatst. Je moet zowel de Progynova als de Utrogestan blijven doorgebruiken, in geval van zwangerschap zelfs tot 12 weken.

Succes!

6. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb hier geen ervaring mee maar wou je enkel héél veel geluk wensen!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie voor jullie reacties! Ik ben hier al zo blij mee. :D
    Van een verpleegkundige had ik begrepen dat ik de pil weer zou moeten gebruiken. Omdat ik dit nergens op internet terug kon vinden heb ik deze topic geopend.

Miepie, ik weet nog niet welke medicijnen ik zal gaan gebruiken. De afspraak staat op 10 september.
    Van de bolletjes heb ik geen last gehad. Alleen zo'n gedoe om ze niet te vergeten en de smurrie ervan.
    Veel succes met deze cryo tp in eigen cyclus. Hopelijk mag dit een geweldige uitkomst geven.

Jippie, ben jij dmv een cryo tp zwanger geraakt van je dochter?

Mag ik vragen in welke zh jullie lopen? Ik loop in het UMCU.

Bereke, lief dat je hier even langskomt. Hoe gaat het met jou en je 2 mannetjes? Nog een enkele weken en dan mag jij ze vast gaan houden.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid is het resultaat van een terugplaatsing met verse embryo's. Er zijn twee teruggeplaatst, eentje is uitgegroeid tot een prachtige dochter.

Succes!

9. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Timon,

Zoals je weet ben ik nu bezig met een cryo TP in kunstmatige cyclus.(topic juli/aug)
    Ik ben op cd1 begonnen met progynova tabletjes,heb hier een mooi schema voor en deze geeft aan hoe vaak ik de tabl moet nemen. Ben begonnen met 1x daags 1 en toen 2x dgs 1 en toen 3x dgs.1 Op dag 13(moet eigenlijk 14 zijn maar toen kon ik niet) een echo. Als baarmoederslijmvlies> 7mm was mocht ik weer naar 2x daags progynova en beginnen met de utrogestan. Helaas niet het geval (baarmoederslijmvlies was 7 mm) en moest 3 dagen langer doorgaan met de progynova. 3 dagen later weer een echo en die was goed (baarmoederslijmvlies 9.3 mm),dus nu weer 2x dgs progynova,1x 2 utrogestan bolletjes opsteken en de dagen erna 2x dgs 2 bolletjes utrogestan opsteken. Dit schema heet een substitutie-schema. Lijkt heel ingewikkeld maar ik heb een schema die al ingevuld is en ik streep af wanneer ik gehad heb,heel simpel dus eigenlijk. Als laatste echo is heb je meestal 5 dagen later de terugplaatsing, ik heb de terugplaatsing 6 dagen erna.
    Ik denk maar zo, laat het baarmoederslijmvlies maar lekker doorgroeien. Dit kan vast geen kwaad. Haastige spoed is zelden goed.
    Ik loop in het VU.

Succes voor 10 september alvast!!

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jackie, wat handig om zo'n schema te hebben. Klinkt erg goed. Op welke cd zit je nu en wanneer heb je je tp?

Mijn baarmoederslijmvlies was ook 7 mm en te dun volgens de fa. Ik ben erg benieuwd of ik dezelfde medicijnen krijg als jullie beschrijven. Ergens lijkt het me gek als het niet zo is, want anderen kom ik eigenlijk niet tegen.;)

Vraagje; Hebben jullie hiervoor een maand de pil moeten gebruiken of konden jullie direct starten met een nieuwe cyclus?

11. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Timon,

Ik zit nu op cd17. As zondag de tp.
    Ik heb hiervoor 3 mnd lucrin geiinjecteerd ivm mk en daarna direct weer actieve endometriose.
    Over het algemeen is het bij iedereen een beetje hetzelfde,soms net even iets anders maar geen grote verschillen.
    Ik vind het wel lekker even geen grote hoeveelheden hormonen meer in mn lichaam.
    Ik ben benieuwd 10 september.

Groetjes.

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Anders ik wel.;)

Deel Deze Pagina