wie ervaring met provera bij pcos?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yj81, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik ben nu met m'n vierde cyclus bezig om dmv iui (weer)zwanger te worden.Ik heb pcos en normaal een zeer langdurige cyclus.Deze maand echter wilden de eitjes helemaal niet groeien.Ik heb 3 weken puregon gespoten en er gebeurde helemaal niks.Dit heb ik nog nooit gehad.Ik heb nu provera mee gekregen.Volgens de gyn moet ik eerst 2 weken afwachten of er spontaan een bloeding komt,zo niet dan de provera gebruiken.Nou is volgens mij de kans erg klein dat er uit zichzelf een bloeding optreedt,aangezien ik geen eisprong gehad heb.Kan ik dan niet beter gelijk met de provera beginnen?
    Wie heeft iets soort gelijks mee gemaakt en moest je toen ook wachten of kon je gelijk de provera nemen?Ik ben al dat gewacht zo zat en ga het liefst gelijk door(zeker als je weet dat het na de proverakuur ook nog dagen duurt voordat je ongesteld wordt meestal)

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier hetzelfde gehad, moest 3 weken wachten om te zien of er uit zichzelf een ongi zou komen, maar die kwam natuurlijk niet. Ook PCO en geen eigen eisprong namelijk.
    Ik vond ook dat ik eigenlijk net zo goed meteen met de Provera kon beginnen, maar moest dus ook wachten.
    Het zal vast ergens goed voor zijn, al heeft mijn gyn me nooit verteld waarom.
    Succes met wachten...!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb heel vaak Primolut gekregen om mijn ongi op te wekken. Ik hoefde eerst niet af te wachten als bleek dat er geen reactie was op de hormonen. Zonder eisprong volgt er over het algemeen ook geen ongi. Dus dan moest ik stoppen met de hormonen en mocht ik meteen met de kuur beginnen.

4. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb provera gekregen om ms op te wekken, had het 7 dagen moeten nemen en ik werd enkele dagen na het stoppen ervan ongesteld

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb ook PCO en word uit mezelf nooit ongi.
    Heb ook provera gekregen om mn ongi op te wekken. 10 dagen moeten slikken en na de kuur duurde het 4 dagen voor in ongi werd.

Weet je bijna zeker dat je uit jezelf niet ongi gaat worden? Dan zou ik gewoon beginnen, dat wachten altijd he.. BAH!

Als ik de volgende x weer zon kuur moet kies ik trouwens voor primolut. daar merk ik niks van. Provera is mij niet zo goed bevallen, erg emo en buikpijn tijdens ongi.
    Met primolut heb ik dit niet.

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    ik wacht gewoon een week en dan neem ik de provera denk ik.Als er vervolgens een opmerking gemaakt wordt dat ik zo snel terug ben zeg ik gewoon dat ik spontaan ongesteld geworden ben ofzo.
    ja,al dat wachten wordt je dus echt niet blij van,pfff.
    Werden jullie pas na het stoppen met de provera ongesteld?of tijdens?
    Maar jullie hebben dat dus ook wel eens gehad,dat er gewoon geen enkele follikel groeide?ik heb dit nooit eerder gehad...

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad voorkomen dat er geen enkele follikel groeit. Zeker als je PCOS hebt, komt dit vaak voor. Je hebt dan een hogere dosis hormonen nodig, voordat je lichaam reageert.

De Primolut moest ik vaak een week of tien dagen nemen. Ik werd pas een dag of vier na het stoppen ongesteld. Het wekt vaak pas een onttrekkingsbloeding op als je gestopt bent.

Deel Deze Pagina