Alnatal in nieuwegein

Discussion in 'De bevalling' started by Sukke, Aug 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die in het verloskunde centrum Alnatal zijn bevallen en hoe je dit dan is bevallen? :D

Ik wil iets achter de hand hebben wanneer het thuis niet zou lukken of wanneer mijn rug het allemaal niet lijkt te trekken. Alnatal spreekt me tot nu toe wel heel erg aan.

Ik hoop dat iemand mij hier dus iets meer over kan vertellen......

2. MyBelle

MyBelle Actief lid

Apr 26, 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    In een woord.....GEWELDIG!!!

Wat een ziekenhuis, ze namen me serieus, alles was tip top in orde "(ben in de zonnebloem kamer bevallen) toen de bevalling niet liep zoals het moest lopen stonden er in 5 seconden een team van 15 man binnen.
    Ben echt heel erg positief, had een prive ''suite'' en mijn man mocht gewoon blijven slapen en ook familie mocht midden in de nacht komen. Na de bevalling en operatie (had een placenta verwijdering) bleef ik maar vragen om appelsap wel 20x zijn ze het komen brengen.
    Ook was ik heel bang voor de narcose bij de placenta verwijdering, zo bang, ik weigerde.....toen heeft de verpleegkundige die ook bij de bevalling was gevraagd of ze met me mee mocht en heeft heel de operatie naast me gezeten terwijl ik onder zeil was......

In een woord dus geweldig!

3. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    fijn om te horen dat het jou zo goed bevallen is.

Ik vroeg me af of je daar ook mag bevallen met je eigen verloskundige? Weet jij dat toevallig?

4. MeMyself

MeMyself Actief lid

May 5, 2010
    456
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ga ook naar Alnatal, dus ik ben straks erg benieuwd naar jou verhaal. Of wil je liever thuis bevallen?

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Als het goed is mag je ook met je eigen verloskundige bevallen in het ziekenhuis. Dat heeft een vriendin van mij wel gedaan iig.

Ik vond het ook echt een heel goed ziekenhuis. Alleen jammer dat er een paar dingetjes mis zijn gegaan. moest op een gegeven moment ook wel lang wachten tot er in mijn kamer opgeruimd werd en zat dus de hele tijd te bibberen in mijn bed tot ik mocht douchen.

maar verder heel positief werd vooral tijdens de bevalling heel serieus genomen. en mocht ook lekker blijven slapen (met mijn man, die kreeg zijn eigen ziekenhuisbed haha)

6. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Ik ga ook in Alnatal bevallen, met mijn eigen vk.
    Ik heb een rondleiding aangevraagd, komende zaterdag is die.
    ik zal wel laten weten hoe die is.

7. Savannah85

Savannah85 Actief lid

Aug 14, 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Mijn zusje is daar ook bevallen en die is ook erg te spreken erover.
    Het werdt daar allemaal netjes verzorgd!
    Nieuwegein is ietsjes te ver voor mijn doen denk ik, anders had ik daar graag bevallen!

Liefs,
    Savannah

8. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Memyself: Ik wil het liefst thuis bevallen maar ik heb een hernia die weer begint op te spelen dus ik vrees dat ik toch moet uitwijken naar het zkh.

@Aukie: Ben benieuwd, ik ga volgende week met mijn vk bespreken of mijn hernia "genoeg" is om met medische indicatie in het zkh te bevallen en als dat het geval is lijkt het me misschien wel handig om dat ook te doen.

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    Fijn om deze reacties te lezen, ik ben 3,5 jaar geleden bevallen
    bij alnatal, toen zat het echter nog IN het ziekenhuis en waren ze nog bezig met de verbouwing van het nieuwe alnatal.
    Er zijn toen enorm veel fouten gemaakt, zo hadden ze in de papieren opgeschreven in de computer dat ik 100 ml bloed was verloren terwijl het 1 liter was en ik zware bloedarmoede had.
    Mijn dochter werd om 05.00 snachts geboren en ik werd meteen de zaal opgereden waar de anderen gewekt werden. Ik kon dus niet douchen en niet slapen etc.. Ik had een pethidineprik gehad tijdens de weeën en ze waren vergeten naar mijn gewicht te kijken waardoor ik heeeel ver van de wereld was..
    Kortom ik ben nu enorm bang voor de bevalling, gelukkig lopen er nog steeds dezelfde verloskundigen en hebben ze toegegeven dat er veel is fout gegaan. Ook is het nu zo mooi verbouwd dat je een eigen mooie kamer hebt met badkamer en partner mag blijven.
    Ik weet bijna zeker dat het goed gaat komen, ik hoef alleen geen pethidine meer ;)

Share This Page