nog een kinderwens maar.........

Discussion in 'Zwanger worden' started by liebrando, Aug 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

#1 liebrando, Aug 29, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 29, 2010
    ik loop al heel lang met nog een kinderwens voor een 4e kindje. Dacht tijdens de zwangerschap van ons 3e kindje dat ik nooit meer wou, en dat hield ik ook stellig vol tot na de bevalling. Ik zou me laten helpen en het zou klaar wezen. Maar me vk en kv zeiden dat ik me beter nog niet kon laten helpen omdat ik toen nog maar 23 jaar was, dus ben braaf aan de pil gegaan. Maar na een tijdje begon het toch te kriebelen. Steeds gedacht ja we gaan ervoor een maand van de pil af, en ineens had ik weer zoiets van nee het is goed zo dus weer aan de pil. Heb het na een paar keer aan de kant geschoven met het is goed zo en niet meer aangedacht. Maar nu sinds een paar dagen kriebeld het alweer vreselijk. Het komt steeds maar weer terug dus de wens zit denk ik toch veel dieper dan ik dacht! Maar nu is het zo dat wij de kleine verder wel alles kunnen geven wat het nodig is bedje, enz alles is er nog, maar een auto voor 6 personen is voor ons niet weggelegd. Wij hebben nu een opel en daar passen mooi 3 kids achter op de bank maar een 4e niet meer. Dus een andere auto zal er moeten komen hoe dan ook. Maar de auto's voor 6 personen zitten voor ons te hoog in de prijsklasse eigenlijk omdat alleen me man werkt. Nou schuif ik me kinderwens steeds dus maar af op dat we geen auto voor 6 personen kunnen betalen op dit moment, maar blijf me er rot onder voelen omdat de wens er wel heel sterk is.

Moet ik mijn wens en gevoelens nu echt onder de tafel gaan schuiven omdat we met een autoprobleem zitten??

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Meis, auto's zijn er in alle soorten en maten, en dus ook in verschillende prijsklasses. Speur eerst eens op marktplaats naar een grotere auto. Het zal je verbazen wat er allemaal op de markt is... Laat je wens hier in ieder geval niet van af hangen!!

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik snap je gevoel heel goed, ondank dat wij 'nog maar' 2 jongens hebben heb ik ook sterk de wens voor 4 kinderen. Maar een 3de kindje is overal nog wel in te passen, genoeg slaapkamers, auto e.d. Bij een vierde wordt alles anders.
    Dus verstand zegt 3 maar gevoel roept 4..
    wat is wijsheid?

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Kunnen jullie niet langzaam aan sparen voor een andere, grotere auto? Heb je in ieder geval nog 9 maanden voor en als je nog even geduld hebt, misschien nog wel een jaar langer ;) Of misschien dat je bijvoorbeeld een dagje in de week kan gaan werken totdat jullie het geld ervoor hebben?

5. liebrando

he meis

zo zit ik dus ook steeds te denken, moet ik nou echt mijn wens aan de kant schuiven om een auto probleem? Maar goed ik tover ook weer niet zo 1,2,3 een auto voor de deur, dus dan zakt de moed me alweer in de schoenen en denk ik laat maar snap je?

6. liebrando

wij leven van het loon van me man en wij kunnen daar van leven met zijn 5en, met zijn 6en moet ook wel lukken. Alles is er nog voor een baby dus dat is het probleem niet, en voeding en pampers kopen dat is de ramp ook niet alleen de auto dat is even een grote uitgave die wij gewoon zo 1,2,3 niet kunnen doen.

Sparen zal niet makkelijk gaan maar we kunnen het wel proberen. Ik wil ook wel werken vind het alleen zo lullig dat ik straks bv een baan heb en ineens moet vertellen sorry maar ik ben zwanger. Maar goed moet eerst ook maar eens zwanger te zien worden natuurlijk, dat is een ding, moet me alleen even over het autoprobleem zetten want dat zit me echt in de weg. Want een auto hebben we gewoon echt nodig voor bepaalde dingen. Dus kan ook niet zo makkelijk zeggen ach we kopen een auto voor 5 personen als er wat is dan zien we wel hoe we dat even oplossen.

7. liebrando

dat is dus bij mij ook zo, verstand zegt het is nu genoeg! Maar me hart zegt steeds maar weer nog 1x zo mooi wondertje! En het komt steeds maar weer terug hoe vaak ik het ook wegschuif dus de wens is toch sterker dan ik dacht.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Een crysler Voyager heb je ook waar 6 personen in kunnen.
    Deze auto is relatief niet zo heel erg duur in tweedehands aanschaf en het zijn hele betrouwbare auto's............

wij hebben in ons huis geen plaats voor 2 kindjes en door de gemeente is ons huis niet te verkopen.......
    Dat is voor ons nog niet een ogede reden om onze kinderwens te laten varen.

Maar goed je bent nog best jong begrijp ik en jullie kunnen toch ook gaan sparen voor een andere auto?? Of zeg ik nu iets heel geks.......hihihi

9. liebrando

ja ik ben nog maar 24 dus op zich heb ik alle tijd wel hoor daar niet van, maar we hebben ze nu vrij vlot opelkaar dus mochten we voor nog eentje gaan dan zou het leuk zijn als het leeftijdsverschil niet al te groot is.

sparen zou hier de enige optie zijn om aan een grotere auto te komen. De wens is heel sterk dus om die aan de kant te moeten zetten voor een auto zou wel heel moeilijk zijn en eigenlijk ook wel gek! Maar goed me mannetje moet het er ook mee eens zijn dat het met de auto ook wel weer goed komt.

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Wij hebben inmiddels 4 kinderen, 3 jongens en een meid. Altijd heb ik gezegd dat ik 4 kinderen wilde. Vooral het zwanger zijn vond ik vreselijk, en ik was ook altijd weer blij als het erop zat en zo'n klein hummeltje in m'n armen lag. Maar elke keer kwam na een korte tijd de wens voor nog een kindje. En de bijbehorende twijfel dat ik het zo heel graag zou willen, maar kunnen we het wel alles bieden wat het nodig heeft? En hoe gaan we dat met vervoer doen? Alle keren werd het afgedaan als de hormonen die nog aanwezig zouden zijn, en dat de wens wel zou verminderen. Inmiddels is onze jongste ruim 10 maanden, en zouden die hormonen allang eruit moeten zijn lijkt me?;) Maar het gevoel is er nog steeds, en sterker dan ooit. Gelukkig zou mijn partner er ook nog wel eentje bij willen als het zou lukken, en hebben we nu afgesproken tot april te wachten en als de wens er dan nog steeds is ervoor te gaan. Mijn man werkt en ik ben thuis bij de kinderen. Wij hebben anderhalf jaar geleden onze 2 kleine auto's ingeruild voor een (2e hands) renault espace ( hij stond op MP te koop voor 3000 euro), met plaats voor 3 personen op de achterbank en de mogelijkheid om losse stoelen aan te schaffen waardoor deze auto eventueel uitgebouwd zou kunnen worden met nog 3 plaatsen. Op dit moment hebben we er nog geen extra stoelen bij aangeschaft, omdat we dan de achterbak kwijt zouden zijn. En die is bijna altijd vol, o.a met de duowagen die veel plek inneemt. Wij gaan dus nu ook nooit met 6 personen tegelijk op weg met de auto, en redden het prima zo. Maar eerlijk gezegd vind ik de auto geen reden om m'n wens dan maar voorbij te laten gaan. Ik loop en fiets veel met ze, en anders zou er als het nodig zou zijn ook nog zoiets als openbaar vervoer of een autoverhuurbedrijf zijn.

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    @ Jongmoedertje. En je man? Wat wil hij het liefste? Of laat hij de keuze aan jou over?

Als bij beiden de wens voor een 4e kindje speelt zou ik het niet laten schieten om de auto. Goed de 2ehandse auto's in de gaten houden zou ik zeggen!

x Kweenie

12. C78

C78 Niet meer actief

Ik zou het niet alleen van een auto af laten hangen...
    Praat een keer met een financieel adviseur! Je hebt dan ook straks 4 kinderen die allemaal naar school moeten. Ook willen ze misschien wel een opleiding/studie gaan doen... Heb je daar ook over nagedacht?

Verder ben ik ook benieuwd hoe je man er over denkt! Het is toch iets dat je samen moet beslissen!

13. liebrando

mijn wil het ook wel, maar hij zit ook met de auto. Omdat we dat nu niet zo kunnen betalen een auto voor ons 6en. Dus ja hij heeft ook zoiets van dan houdt het voor ons nu op, want de auto is zeker nodig. Maar ik wil en kan het niet zomaar opgeven omdat de wens gewoon heel sterk is!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou julkie kinderwens zeker niet van een auto af laten hangen! Maar het gaat denk ik ook verder dan alleen een auto.
    Een 6 persoons auto is zeker wel goedkoop te verkrijgen via marktplaats bijvoorbeeld. Hij hoeft ook niet gloednieuw te zijn denk ik? Maar als een auto aanschaf al zoveel stress oplevert, wat dan als straks alle kids ook nar school moeten, een hobby willen uit oefenen, een opleiding moeten hebben, en jullie willen vast ook nog eens op vakantie? 1 lijkt misschien makkelijk erbij te passen, maar brengt ook voor ruim 18 jaar overige kosten dan eten en pampers met zich mee...
    Misschien breng ik het heel negatief, maar het kwam zo in me op...

15. liebrando

Ik snap wat je bedoeld hoor dus ik neem het zeker niet negatief op. Maar dat zal allemaal wel lukken, een auto is ineenkeer een grote uitgave wat even moet gebeuren. En misschien is 3 a 4 duizend euro niet veel, maar voor ons wel in een keer! Sparen zou daarom een optie zijn voor ons. Maar goed we moeten maar zien, om me wens aan de kant te zetten voor een auto vind ik ook niet echt kunnen. Aan de andere kant een auto hebben we wel nodig dus die zal er eerst ook wel moeten komen.

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Lief jong moedertje,

Ik hoop dat jullie er uitkomen met z'n tweetjes.

Ik moet Druif wel gelijk geven, opleidingen, hobby's en vakanties kosten vreselijk veel geld. Collegegeld kost bijvoorbeeld rond de 1500 euro per jaar, en dan heb je nog geen boeken e.d. Lidmaatschap van allerlei verenigingen is toch ook een paar honderd euro per jaar, en dat moet je dan x4 doen... En wat dacht je van een vliegvakantie met z'n zessen? Het NIBUD heeft daar een boel cijfers over online staan.

Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het gezinsinkomen, 3 kinderen 33% en 4 kinderen kosten 40%. Dat sommetje kan je misschien eens loslaten op jullie inkomen, want die kosten komen elke maand terug...

Liefs,
    Mrs Hair

17. liebrando

ten eerste van harte met je zwangerschap! Ga er lekker van genieten het is het mooiste wat er is! Wij leven nu van mijn man zijn inkomen maar ik wil zelf straks ook wel weer aan het werk. Dan zijn er 2 inkomens. Kinderen kosten inderdaad veel geld nu valt het nog mee maar straks gaat het zeker optellen en dan met 4 helemaal. En daar moet je ook zeker rekening mee houden ik zal dat ook zeker niet ontkennen, maar aan de andere kant word het dan net zo spel als met de auto. Omdat kinderen duur zijn moeten we maar niet op meer kinderen hopen en dat is iets wat ik niet zo aan de kant kan zetten. Ik wil het ook nog niet aller minuut hoor want zit steeds te denken ja nee ja nee, maar het blijft steeds maar terug komen, dus die wens ligt toch dieper in me hart dan ik dacht. Moet ik dan maar niet meer hopen op een 4e kindje omdat het veel geld kost?

Pff vind het een moeilijke keuze. Ik wil aan de ene kant enorm graag nog 1 zo mooi wondertje. Aan de andere kant denk ik jah; nieuwe auto, schoolkosten, studie, sporten enz.......En aan de andere kant denk ik waar maak ik me druk om dat is iets voor later! snap je?

Maar bedankt voor je berichtje ik begrijp je wel!

liefssss jongmoedertje

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik snap je helemaal! Zoals je in mijn handtekening kunt zien heb ik al 3 vrij grote zoons, maar (bijna) al die tijd is de wens voor een 4e heel sterk aanwezig. Ook vanwege de auto (en nog een paar andere dingen) zeiden wij steeds dat we ons verstand moesten laten spreken, maar dat hou je op een gegeven moment echt niet meer vol. Inmiddels hebben wij voor een klein prijsje een Mitshubishi spacewagon aan kunnen schaffen en we hebben alle andere twijfels laten varen (oa studiekosten, drukte in huis) en besloten ervoor te gaan. Als je wilt kun je ook mee komen kletsen op Graag een groot gezin! bij de clubs.

19. liebrando

Wat leuk dat jullie ook nog een 4e willen. Ik ben dus ook bang dat als ik de wens nu ga negeren, ik over een paar jaar denk verdorie had ik het nou maar wel gedaan want ik zit er nog steeds mee. Ik heb even zitten rekenen en als het ons lukt om per maand een bedrag te gaan sparen dan moeten wij over een jaar wel de auto kunnen kopen die we willen. Dus dat word even flink opletten en sparen dan moeten we er wel komen.

Leuk ik zal de club eens zoeken!

20. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    weet niet wat de inruilwaarde is voor jullie auto, maar wij hebben na de vierde ook een andere auto gekocht.. MAZDA MPV.. 7 persoons.. (is er ook in 6 persoons).. we hebben er met inruil 5000 euro voor betaald...niet duur voor een zo'n auto.. hij is uit 2003, in hele goede staat en manlief kan geweldig onderhandelen dus dat scheelt een boel....hij stond voor 7100 te koop, maar in deze tijd willen autohandelaren maar wat graag verkopen dus hubbie heeft gezegd dat hij m graag wil hebben, maar dat ie elders een iets kleinere had gezien voor 5000.. maar dat de voorkeur naar deze uit ging.. als ie m voor die prijs mee kon krijgen (met inruil uiteraard van onze oude auto) dan zou ie voor deze gaan.. anders naar de concurent.. toen was de dealer snel om..hihihihi.. nou ja.. t kan echt hoor meid..we hebben wel enorm gespeurd op t internet en t hele land afgezocht en bekeken... uiteindleijk hebben we m opgehaald uit Schiedam... en das voor ons de andere kant van t land...

beetje speurwerk doet wonderen...

succes...

Share This Page