hey lieve dames ik ben 20 weken zwanger , en gister zat ik onder douche en wou ik weten hoe het daar van binnen voelt, (sorry voor de uitleg)maar voelde als het goed is mijn baarmoedermond waar een spleetje in zit en een klein beetje open is, nou ben ik bang dat ik misschien ontsluiting heb. kan het zo zijn? graag reactie van dames die meer over weten. liefs sara
Ik denk niet dat je al ontsluiting hebt hoor, dan merk je meestal wel. Heb je verder geen klachten...?? Anders als je je zorgen maakt altijd je VK bellen!
Hier was laatst ook iemand die daar een topic over opende... Die dacht ook dat ze ontsluiting had en voelde precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Ikzelf zou het niet weten, heb er niet in gevoeld hahahaha... Maar als je twijfelt inderdaad gewoon even de VK bellen!
Heb er nooit zo naar gevoeld. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat als je niet zwanger bent dat je baarmoeder mond dan zo potdicht zit dat je dat zo kan voelen. Denk dat je als je voelt al sneller het idee kan hebben dat het open staat. Maar idd als je twijfelt, gewoon vk bellen. Of als je binnenkort op controle moet dan even aangeven.
ik zou daar niet te vaak voelen, je kunt er de bevalling mee opwekken. Tenminste......., als je baarmoedermond al wat is verstreken wordt je zo min mogelijk getoucheerd omdat dit de bevalling kan opwekken. mocht je je zorgen maken dan zou ik de vk even bellen of het nodig is een afspraak te maken.
Even simpel gezegd; een plaatje van je baarmoedermond. Het ziet eruit als een tuitje, waar dus een gaatje in zit. Als je ontsluiting krijgt, dan gaat eerst je baarmoeder mond omhoog ( Dus die toeter die gaat weg, dat heet verstrijken ) en daarna gaat het pas uit elkaar... Dus wat jij gevoeld hebt ( ? ) is volkomen normaal... Baarmoedermond
Hihi moest een beetje lachen, ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om zelf te voelen, denk ook niet dat het wat wordt, ben niet zo lenig haha.. Maar zoals het plaatje van suusjeuh al liet zien, is er weinig aan de hand!
hey dames bedankt voor het reageren , dus als het goed is hoef ik me geen zorgen te maken. ben altijd zo bang want het is de eerste. liefs sara
Ik denk dat je gewoon het randje van je baarmoedermond gevoelt hebt, die is niet helemaal plat zoals je op het plaatje kan zien...
Heb je niet binnenkort toch de 20 weken echo? Bij mij hebben ze ook meteen naar mijn baarmoedermond gekeken, misschien doen ze dat standaard anders zou je het even kunnen vragen. Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor maar soms is het toch fijn om echt bevestiging te krijgen dat het allemaal goed zit.