Onzekerheid werk, wat te doen met kinderopvang?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    hoi allemaal,

vanwege omstandigheden wil ik na mijn verlof stoppen met mijn huidige baan.
    Ik wil wel iets anders zoeken voor zo'n 16 a 24 uur per week.

Nu kunnen mijn ouders wel oppassen en dat willen ze ook heel graag maar 2 of 3 hele dagen word hun vanwege gezondheidsproblemen wel wat te veel denk ik.
    Daarom wil ik voor 1 dag in de week kinderopvang regelen.

Maar ik weet nu niet zo goed hoe en wat, omdat ik natuurlijk nog niet weet wat voor baan ik straks zal hebben.
    kun je je kindje inschrijven voor opvang terwijl je nog niet weet per wanneer en op welke dag?
    Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Alvast bedankt!

2. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Als je zeker weet dat je in ieder geval voor 1 dag kinderopvang wilt straks, zou ik gewoon als je kindje inschrijven, misschien zelfs voor 2 dagen.
    je kunt altijd je inschrijving aanpassen als over een paar weken blijkt dat de zaken anders zijn dan je nu denkt. Beter een plekje dan geen. Weet niet of er bij jou in de buurt lange wachtlijsten zijn.
    Als je straks weet , dan kun je het weer wijzigen.
    En als je een aanbieding doen, dan kun je het altijd weer wijzigen. Of je maakt gebruik van losse dagen.
    wij hebben ook ons kindje ingeschreven maar weten totaal nog niet of we die plek krijgen, en zullen ons uren straks denk ik moeten aanpassen aan hoeveel dagen we een plekje krijgen.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou even met de kinderopvang organisatie bellen, en dit voorstellen, kunnen ze in ieder geval een dag reserveren, zodra jij weet wat voor dag dat word, kun je het definitief doorgeven.

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben ook van plan om na mijn verlof te stoppen met buitenshuis werken en thuis te blijven en als zelfstandige te beginnen(privé-manege).
    Of toch 24 uur per week blijven werken...

Ik heb gewoon al 2 dagen per week bij de onthaalmoeder geregeld,de dagen staan nog niet vast maar ze heeft gewoon gezegd dat ik na de bevalling eens moet bellen naar haar om dan de juiste dagen af te spreken.
    En als ik stop met werken bel ik het gewoon af,maar nu hebben we dan toch al zekerheid...

Dus voor ons was het geen probleem dat we nog niet weten wanneer en hoelang.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik weet mijn situatie in 2007 ( sept) ook nog niet precies. Op vrijdag wel, maar ik moet nog een halve dag voor overleg inplannen. Die dag weet ik niet zeker.

Ik heb gewoon een dag in de week gepakt ( op aanraden van de vrouw va het kdv) en die gereserveerd. Mocht het anders uitpakken, duurt het minder lang dat je weer op een andere dag kunt.

Deel Deze Pagina