word erg zwaar nu

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by summer28, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. summer28

summer28 Lid

Oct 12, 2006
    91
    0
    0
    ik werk in de thuiszorg en doe daar de persoonlijke verzorging bij mensen.
    heb nu net mijn zorgmanneger een mailtje gestuurd met de vraag of ik van de dubbele blokken af mag.
    dit houd in dat je s'morgens en s'middags of sávonds werkt.
    dit word mij te zwaar.
    ik moet mog 8 weken tot mijn zwangerschapsverlof en dat hou ik niet vol.
    toch voel ik me ook weer rot want ik wil wel.
    hoop dat het kan.

2. Ik herken het.
    Sinds een paar weekjes wordt het voor mij ook steeds zwaarder. Samen met mijn leidinggevende heb ik afgesproken dat ik iedere dag tot ongeveer 2 uur werk en als ik me echt rot voel dan mag ik eerder gaan. Ik heb een andere stoel gekregen die ik kan afwisselen met mijn eigen bureaustoel.
    Op 8 februari zal mijn verlof ingaan maar we gaan er nu al vanuit dat ik vanaf 1 februari ook mijn eigen uren opneem om 1 week eerder te stoppen.
    Wat dat betreft heb ik het wel getroffen met mijn baas. Zij zegt: Ik heb liever dat je het tot februari halve dagen volhoudt dan dat je binnen no-time helemaal uitvalt. Het moet geen crime worden om te gaan werken en niet meer van je zwangerschap te kunnen genieten.
    Ben ik errug dankbaar voor!

3. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik werk met kinderen en ik ben sinds 2 weken in de ziektewet, ik werk nu halve dagen op therapeutische basis. Ik schrijf wat verslagen over de kinderen en doe ander typwerk.
    Omdat 8 uur te lang werd voor mij, veel te vermoeiend.
    Ik slaap nu iedere middag van 13.00 tot 15.00 uur, heerlijk is dat!
    Luister gewoon naar je eigen lijf en als je voelt dat het nie tmeer gaat, geef het dan ana bij je leidinggevende of overleg eventueel met de arbo arts. Je hoeft niet meteen thuis te blijven maar misschien kan je ook halve dagen op therapeutische basis ofzo gaan werken!
    Dat je geen gebroken diensten meer gaat doen lijkt me iig erg verstandig. Dit kan je wekgever je ook niet weigeren geloof ik hoor, officieel hoe je zelfs ook geen onregematige diensten meer te draaien als je zwanger bent dacht ik. Dus bv niet meer 's avonds.

Share This Page