Hallo dames, Ik heb een rare vraag en misschien kan het geen kwaad. Ik ben vrijdag de 15e gecuretteerd. Nu hebben we al gemeenschap gehad want het vloeien was gestopt. Maar nu begin ik te vloeien echt bloed duurt 5 min en dan is het over. Komt dit uit de baarmoeder of is het een haarvaatje die scheurt tijdens het samentrekken van de baarmoeder. Ik ben wel zonder enige verdoving geholpen kan het daar aan liggen. Ik ben benieuwd of ik me hier zorgen over moet maken en het zh moet bellen. Ik hoor het graag van jullie.
Hoi Snelly, zonder verdoving gecurreteerd?! Dat lijkt me geen pretje... Het bloedverlies dat je nu hebt is waarschijnlijk een combinatie van een erosieve vaginawand, dus kleine irritatie plekjes na wrijving die kunnen bloeden, en de reactie van je baarmoeder op de stimulatie van binnenuit. Dan zal er wellicht nog wat restant vrijkomen. Je zult ook zien dat je eerste menstruatie wat heviger zal zijn als laatste grote schoonmaak zeg maar. Dus het kan geen kwaad zolang het niet heel lang aanhoudt en je er geen erge buikpijn bij hebt. Groetjes Brigitte