Erg pijnlijke onderbuik -> geen blaasontsteking

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Claudia1977, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Claudia1977

Aug 4, 2009
    56
    0
    0
    PA
    near Rotterdam
    Omdat ik pas donderdag weer voor controle moet bij de verloskundige, wil ik toch even mijn vraag hier kwijt. A.s. donderdag ben ik overigens uitgerekend van ons 1e kindje.

Vanmorgen naar de huisarts geweest, althans assistente ervan, om urine na te laten kijken omdat plassen moeilijker gaat -niet zozeer pijnlijk- maar wel pijn met lopen en een gevoelige onderbuik dacht ik toch echt aan een blaasontsteking (urine blijft donker hoeveel ik ook drink en ruikt niet fris dat zijn vaak toch de symptonen).
    Maar nee de laatste loodjes mevrouw kreeg ik te horen.
    Uiteraard moet ik hier blij mee zijn dat een antibioticakuur mij gespaard blijft.

Mijn blaas wordt gebruikt als boksbal (al weken) en het kindje ligt in het 1e segment en wil ook niet verder indalen.....wat mij ook beetje zorgen maakt want er is niet gekeken of er een oorzaak is van de niet volledige indaling. Nog niet nodig vind de verloskundige we kijken wel als je een week overtijd bent, er hoeft nl geen oorzaak te zijn. Toch ben ik er niet van overtuigd van deze gemakzuchtige houding (zo komt het bij mij over).

Misschien zijn het wel gewoon voor/oefenweëen waar ik nu last van heb. Even volhouden gewoon. Denken jullie er ook zo over??

Grt,
    Claudia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Claudia,

bij de 20 weken wordt bij de echo gekeken waar de placenta ligt en als die niet voor de uitgang ligt op dat moment is dat nu geen reden dat het kindje niet verder indaalt. Want dat zou een reden kunnen zijn van niet indalen. Maar jouw kindje is al wel wat ingedaald, dus dat is gewoon goed. Ik ben het met je vk eens dat je pas weet of het past bij de bevalling. Sommige kinderen die nog helemaal niet ingedaald zaten komen dan door de weeen vanzelf lager te liggen. Dus maak je er maar geen zorgen over van tevoren. Je kunt wat dat betreft niet veel voorspellen hoe het straks loopt. Het gebeurt bij veel vrouwen hoor, het is afwachten en goed luisteren naar de adviezen van je vk over breken van de vliezen. Doordat je kindje toch al wel iets lager is gaan liggen drukt deze natuurlijk op je blaas en dit voel je. Vaak plassen, weinig druppels... hoort er echt bij. Goed dat je hebt laten checken op blaasontsteking. Verder denk ik inderdaad ook dat je wat voorwerk hebt en dit is ook erg goed, want dat scheelt allemaal voor straks met de bevalling.

Groetjes Brigitte

Share This Page