vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door tiktaktoetje, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    hoi

Tessa is 11 dagen oud. en ik geeft haar nutrilon hypo allergeen. Ze krijgt nu 110 cc. Ik moet haar van de kraam hulp om de 3 uur voeden en 'snachts om de 6 maar 's nachts komt ze om de 4 uur. en elke dag verhogen met 10 cc

Maar sinds gister drink ze de fles heel slecht leeg. vanacht wel goed trouwens. ze had gister zelfd dat ze maar de helft opdronk. en ik moet haar elke keer wakker maken over dag.

Mijn vraag is mag ik haar overdag ook om de 4 uur laten komen. kijken of ze dan de fles beter leeg drink? En hoelang moet ik door gaan met haar voeding elke dag te verhogen met 10 cc. vandaag heb ik het niet verhoogd omdat ze gister ook zo slecht dronk.

alvast bedankt voor het lezen van dit bericht

2. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    nog 1 vraag hoevaak mag je fles voeding in de magnetron opwarmen?

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Bij flesvoeding voor kindjes van 0-6 maanden is het advies om de voeding per keer/per flesje klaar te maken. Je kan dan koud kraanwater verwarmen in de magnetron (tenzij de bereidingswijze anders voorschrijft) en hierna de schepjes voeding eraan toevoegen en goed doorroeren.
    Wat is het gewicht van Tessa? En op hoeveel flessen per 24 uur komt ze nu uit? Wanneer ze 6 voedingen van 110 ml krijgt kan het zijn dat dit op het moment voor haar voldoende is. Dat kan ook de reden zijn dat ze wat voeding laat staan. Dit is niet erg als ze verder wel tevreden is en goed groeit.

Groeten Angelique

Deel Deze Pagina