teveel voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door pinter, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo Friso team,

ik zit even met een vraag over ons zoontje Sietse.
    Hij is nu bijna 20 weken oud,en weegt nu 7570,en is 65,5 cm lang.
    met de geboorte 30 juni woog hij 4075,en was 54 cm lang.
    Hij krijgt nu 5 voedingen van 180 + 6,waarvan 3 schepjes normale voeding,en 3 schepjes hongerige baby.
    De 5e en laatste fles krijgt hij 180+6 alleen normale voeding,en 2 eetlepels rijstebloem.

Nou is hij de laatste weken erg vaak wakker s'nachts,voorheen sliep hij wel door.
    Het bureau vertelde me dat ik moest proberen dat als hij wakker werdt om hem dan een fles te geven,omdat het misschien toch honger kan zijn,vannacht om 4 uur was het weer raak,vanaf 2 uur was hij al wakker,dit kon ik rekken tot 4 uur met de speen,daarna toch maar een voeding gemaakt om te kijken of hij echt honger had,en ja hoor,de fles was zo leeg,en meneertje sliep zo weer verder....
    Hoe moet ik nu verder,hij eet zo toch veels teveel,en ik vindt het niet erg om er een keer uit te gaan s'nachts,maar is dit normaal???

Groetjes Petra

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Petra,

Het is inderdaad beter om niet meer dan 5 voedingen van 200 ml te geven per 24 uur. Wellicht kun je de laatste voeding ook Friso Extra geven met 2 eetlepels rijstebloem. Wanneer je kindje toch in de nacht komt, kun je ook proberen om een flesje water te geven, vaak wordt een kindje wel rustig door het drinken op zich.

Groeten eveline

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo Eveline,

ik zal vanavond eens proberen om de speciale voeding met rijstbloem te geven.
    Water heb ik al geprobeerd,maar daar trapt hij niet in......

bedankt voor je reactie,groetjes Petra

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina