Stoppen met pil met Oud&Nieuw

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MeisjeMiriam, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeisjeMiriam

6 nov 2010
    29
    0
    0
    In het onderwijs
    Hoi allemaal!

Zijn er hier nog meer meiden die start 2011 voor de eerste willen gaan? Misschien kunnen we ervaringen delen en elkaar op de hoogte houden!

Groetjes,
    Miriam.

2. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Hoi Miriam,

Ik ben sinds 3 weken gestopt met de pil en wij willen ook vanaf begin januari (lees; 1 :) ) gaan beginnen voor de eerste!
    Vind het heel spannend allemaal, ben nu aan het bekijken welk merk foliumzuur ik moet kopen en vanalles aan het lezen over hoe en wat met ovulatietestjes enzo! Leuk!!

Groetjes

3. MeisjeMiriam

6 nov 2010
    29
    0
    0
    In het onderwijs
    Hoi!

Wat leuk, ik ben inderdaad ook al een beetje ermee bezig! Nog niet zo intensief als jij, maar in mijn hoofd wel al heel erg! Heb hier al een beetje rondgevraagd hoe lang het bij de meesten heeft geduurd voordat ze zwanger waren, dat soort dingen... :)

Spannend, hoor! Wel slim van je, om nu al op zoek te gaan naar het juiste foliumzuur enzo! Heb je ook dat boek gelezen, Zwanger Worden van Mariƫl Croon? Daar staat ook heel veel in!

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Nee ik heb dat boek niet gelezen, is het een aanrader?

5. Hartje

Hartje Lid

8 nov 2010
    37
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

In Juni willen wij voor een 1e kindje gaan. Wel stop ik a.s. donderdag al met de pil. Vanwege mijn zeer onregelmatige cyclus voordat ik de pil slikte, wil ik alvast bekijken hoe dat nu zal gaan. En aangezien ik al meerdere verhalen heb gelezen dat je soms tot een jaar moet wachten voordat je weer menstrueert hebben we besloten nu al te stoppen.
    Ik praat graag met jullie mee over het ontpillen. Ik ben deze week gestart met foliumzuur. Ook al gaan we nog niet direct voor een kindje, er wordt wel geadviseerd om een maand voordat je met de pil stopt aan foliumzuur te beginnen. Mocht het toch een keer 'mis' gaan met het gebruik van comdoom heb je dat in ieder geval binnen.

6. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Hoi Hartje,

Wat leuk dat jullie ook voor een 1ste kindje gaan! Mag ik vragen waarom je wacht tot juni, heeft dat een speciale reden?
    Volgens mij hoef je nu nog niet met foliumzuur te beginnen, maar begin je daar 4 weken voordat je wilt proberen om kindjes te krijgen en is het nu nog niet nodig. Ik ga er begin december mee beginnen. Wel heb je gelijk als het toch mocht gebeuren door het condoom heen.

Ben je getrouwd of samenwonend? Ik ben net getrouwd, allemaal heel erg leuk!

7. Within

Within Niet meer actief

Als alles goed gaat, stoppen wij ook met de pil met oud&nieuw! Of we dan meteen voor kindjes gaan is nog even afwachten, hangt nog af van de situatie maar de pilstop komt dichtbij!

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Leuk Within, wel spannend he!

Ben jij trouwens dezelfde Within van het trouwforum?
    Mijn naam daar is J&M (maar die was hier al bezet :) )

9. Hartje

Hartje Lid

8 nov 2010
    37
    0
    0
    Gelderland
    @JBG, ik ben dit jaar in Mei getrouwd. Het was een geweldige dag! Hierna hebben we ons huis te koop gezet maar we hebben nog steeds geen kijkers gehad. Het liefste wil ik in een ander huis wonen (het zou hier wel mogelijk zijn hoor, niet klein ofzo) en nog 1 vakantie samen met mijn man. En dan een verre reis dus lijkt mij zwanger niet echt handig...
    Als het aan mijn man ligt, waren we er meteen na het trouwen voor gegaan. Meestal hoor je juist andersom he! Ik wil heel graag kinderen maar ben nog jong (24), mijn man is (30). Aan de ene kant wil ik het heel graag, aan de andere kant wil ik dus de vakantie nog (zonder zwangerschapskwaaltjes), het liefste ons huis verkocht en nog even een paar maanden goed sparen nu dat nog kan. Maar als eenmaal het gevoel nog sterker wordt zeg ik niet dat we dan nog wachten tot juni...sinds we getrouwd zijn heb ik echt zoiets van, mocht het nu zo zijn dan is het altijd goed. Daarvoor had ik een kindje ook laten komen hoor, maar nu voelt het gewoon helemaal goed.
    De gynaecoloog adviseerde (bij mijn nichtje, met hetzelfde verhaal) om toch alvast om met foliumzuur te beginnen voor idd als je toch zwanger raakt ondanks comdoomgebruik, omdat die kans groter is als met pilgebruik. Daarom ben ik dus maar begonnen hiermee...

@Within, mag ik vragen waar het bij jullie vanaf hangt of jullie dan meteen voor een kindje gaan of niet?

10. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Hartje: Kan me goed voorstellen dat dat dingen zijn die je graag wil doen, vooral ook je huis verkopen, dat brengt toch ook heel wat met zich mee! Wanneer jullie er klaar voor zijn, ga je ervoor, dat is het belangrijkste toch! Wel leuk dat je man er al gelijk voor wilde gaan, meestal is het inderdaad andersom :D

11. Within

Within Niet meer actief

JBG: Klopt!

Leuk Hartje! Hoeveelste Mei ben je getrouwd? Ik de 21e.

Het hangt ervan af of we een huisje hebben, maar we zijn nu bezig met een koophuisje.
    En of mijn therapie voor mn fibromyalgie nog doorgaat en wat het dan word.

12. leuk dat jullie ook allemaal gaan proberen zwanger te raken. Ik ben sinds deze maand ( wederom ) gestopt met de pil.
    Begin dit jaar eens gestopt, toen weer aan de pil gegaan vanwege praktische redenen , baan / verhuizing.

Hopen dat er snel een wondertje komt!

Deel Deze Pagina