Mijn meisje krijgt 5 flessen van 180 plus 6, dit is het schema Rond 07.30 Rond 11.30 Rond 13.30 Rond 16.30 Rond 21.30 we maken haar dan wakker Nu vraag ik me af, krijgt ze niet teveel. want zit nog steeds aan een liter. Ze is tegen de 8 kilo. Een fles minder lijkt me lastig, ze gaat al om 18.00 naar bed, en overdag vaak honger. Dacht misschien dan flessen van 150 plus 5 geven, om zo te minderen, en dan wel 5 Ze heeft kma, en krijgt ook geen bijvoeding, en lichtere voeding, die pepti, misschien daardoor ook snel weer trek overdag. Ze spuugt ook veel, dus daarom lijkt me 5 kleinere flessen ook beter Gisteren had ik 1 fles van 150 plus 5 gedaan, en dat ging goed Hoe doen jullie dat, en hoeveel krijgen ze? tnx
Mijn dochter heeft ook een lange tijd 5 voeding gehad. Totdat fruit en groente kreeg toen was het nog maar een enkel keertje. Tot de 6 maanden mogen ze vijf voeding per dag. Vanaf 6 maanden moeten ze 4 voedingen per dag hebben maar de opvolg melk is ook anders samengesteld waardoor ze genoeg hebben aan die 4 voedingen. Mag ze ook niet met haar koemelk allergie fruit en groente hapjes die van mij was ook erg hongerig en toen ik hiermee begon was het gelijk een stuk minder. En was ook mopperig en met extra eten niet meer
Waarom denk JIJ dat 5 flessen te veel is? In principe mag je van KV nr1 gewoon 1 liter per dag geven, tot ongeveer 6 maanden. Als je daarna overstapt op opvolgmelk en start met bijvoeding zal vanzelf de 5de fles eraf gaan. Dus jouw dochtertje houdt zich keurig aan de 'standaard'. Daaroms telde ik de bovenstaande vraag juist.
Vijf flessen van 180 mag wel, maar is volgens mij wel de max (op het pak Nutrilon staat ook 5 x 180). Maar als je minder wil gaan geven, zal ik dat bij fles 2/3 doen. Daar zit nu maar 2 uur tussen! Dat is wel erg weinig tijd. Toen onze kleine man geboren was werd al aangeven dat er eigenlijk altijd 3 uur tussen kunstvoeding moet zitten. Als ik jou was, zou ik dus op die tijdstippen minder geven en de andere 3 voedingen wel de 180 geven. Maar doe wat je gevoel je ingeeft hoor!
die 2e fles is om 10.30, foutje. ben nu minder gaan geven per fles, 5 keer 150 plus 5 schepjes, en het gaat heel goed