Ik heb al een tijd last van een follikel cyste en vraag me dus af hoelang het zal duren Deze maand bijv ook tussentijdse bloedingen gehad...
Bij mij verdwijnen ze meestal wanneer ik ga menstrueren, dan voel ik 'm soms knappen en is die vervelende druk weg. Maar soms duurt het wat langer helaas Wat heeft je arts erover gezegd en hoe groot is de cyste? Heb je er veel last van? Vervelend kwaaltje hoor! Hopelijk is het snel weg.
Over het algemeen verdwijnen cystes vanzelf tijdens een menstruatie. Het kan ook iets langer duren. Ik heb gelijktijdig op elke eierstok een grote cyste gehad (6x8 cm). Deze zijn beide binnen een paar maanden verdwenen.
Bij mij was hij 2 cm. Ik heb een tussentijdse bloeding gehad op 10 dagen en daarna menstruatie na nog eens 17 dagen. Ben opnieuw op controle geweest na de menstruatie en toen was die weg. ik heb wel een keer vreselijke pijn gehad, dat ik echt moest gaan liggen... denkelijk is die cyste toen kapot gesprongen...
Vind het maar vreemd want heb een bloedingkje gehad op 11 dec 30 dec en 2 jan nu niks meer Geen pijn geen knappen Wel ongi pijn (zachte) Ik voelde altijd mijn eisprong dus als zon cyste vervelend begint te worden zou ik het toch moeten voelen zou je denken... Ga morgen mijn ha even raad plegen... Misschien een hele domme vraag maar moet even gesteld worden ivm meds : Kan je een eisprong krijgen terwijl je een cyste hebt dan?
Ik heb die vraag toen ook gesteld en tegen mij zeiden ze dat het kan. De eeirstokken wisselen elkaar af dus de maand erna krijg je een follikel op de andere. en achter de cyste kan er nog een follikel rijpen... daarmee dat er mensen zijn die soms meerdere cystes op 1 eierstok hebben...
Eierstokken wisselen elkaar niet af, het gaat niet precies om en om. Meestal heb je een dominante eierstok. In die eierstok heb je het vaakst een eisprong. Je kunt ook een eisprong aan de andere kant hebben, maar dat gebeurt dan minder vaak. Een cyste kan hormonaal gezien alles in de war schoppen. Het kan ervoor zorgen dat je geen eisprong hebt of dat je na een eisprong niet ongesteld wordt. Maar dit hoeft niet persé.