Afwisselend last van kwaaltjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MC86, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoi meiden,

Ik ben voor het eerst zwanger, nu 5 weken en 1 dag. Zelfs al voordat ik positief testte (met 3 weken en 3 dagen) voelde ik al wat kwaaltjes (vooral erg misselijk met vlagen, veel duizelig). Deze kwaaltjes zijn erger geworden vanaf 4 weken, ook weer met vlagen.

Maar vandaag heb ik echt even een 'angstdag'. Het lijkt namelijk alsof de kwaaltjes een beetje afgenomen zijn in de afgelopen dagen, en vandaag voel ik me niet eens zwanger.. Kwaaltjes waren er wel, maar niet zo erg als vorige week (ik heb overigens geen krampen of bloedverlies momenteel..)

Ik weet dat het wegblijven van kwaaltjes niks zegt (sommige meiden hebben zelfs nergens last van), maar omdat ik er wel echt last van heb gehad, maak ik me stiekem een beetje zorgen. Het enige waar ik me nu aan vast kan houden zijn mijn (nog steeds) donker wordende testjes, maar ik weet niet of dat alles zegt..

Wie kan mij gerust stellen? Zijn er meer meiden die niet elke dag last hadden en soms ineens wel weer veel meer? Zou het anders kunnen zijn dat mijn lichaam er inmiddels een beetje aan is gewend ofzo? (Tja, je gaat zelf maar van alles bedenken..)

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb bij Megan nagenoeg geen klachten gehad, dus zegt helemaal niks hoor.

Geen paniek ;) Nergens voor nodig.

Ik ben nu vanaf 6wkn dat ik heel misselijk was en heel veel over moest geven. Dat was ook de ene dag erger als de andere dag.
    Het neemt nu gelukkig al een beetje af.

Maar het zegt dus helemaal niks over dat je zwangerschap wel of niet goed zit als je wisselend last heb van je klachten.
    Ik snap zeker wel dat je onzeker van word!

3. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    Bij mij wisselen de kwaaltjes ook heel erg hoor. In het begin toch wel redelijk misselijk geweest en veel ongi krampen. Al snel werd dit ook minder en ging ik me een beetje zorgen maken. Gelukkig had ik toen snel mijn eerst echo en bleek dat alles goed was. Daarna heb ik eigelijk nog amper klachtjes gehad, wel moe en af en toe misselijk, vooral als ik niet op tijd eet. Toen na 2 weken weer een goede echo gehad.

Klachtjes zeggen dus echt niks, ik ben gewoon een van de gelukkigen die erg makkelijk door die eerst 12 weken heen komt.
    Je hoeft te echt pas zorgen te gaan maken als je bloedverlies én heftige buikpijn heb.

Probeer gewoon te gaan genieten, ik weet dat het moeilijk is in het begin, ik durf nu ook pas te geloven dat alles goed is hier!

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks voor jullie antwoorden meiden, dat geeft me iets rust.. ;)

Ik heb inderdaad vorige week, naast die misselijkheid, ook erge ongikrampen gehad. Maar die bleven dan maar een kwartiertje per keer ofzo, zal wel met het innestelen te maken hebben.

Nu ook weer een beetje zeurende pijn in mijn onderbuik, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed is.

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Och lieve mamaC. Meid nog een paar daagjes voor je eerste echo en ik weet zeker dat je dan een mooi klein boontje zal zien!
    Maak je niet te druk, alles komt goed!

Dikke kus,
    DD

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben iets minder lang zwanger maar de ene dag heb ik er ook meer last van dan de andere. Overdag ben ik er soms te druk voor om er op te letten.

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ DD: Ik hoop het heel erg :) Superspannend! Thanks voor je lieve antwoord meis!

@ Maia: Ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Lekker dat je zelf wel een beetje druk bent, dat geeft ook wat afleiding en gaat de tijd lekker snel ;)

8. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Nou bij mij wisselt het ook erg.. Ben over het algemeen ontzettend moe en bij vlagen misselijk..
    Van de week kreeg ik s'nachts ineens ongi krampen.. wist niet wat het was maar na een kwartier was het weer weg.. Nu weet ik dat het erbij hoort.. Gelukkig!! Vandaag een slechte dag.. Moe! En constant misselijk, ach ja.. Voor een goed doel:)
    Nog 3 weken en dan eindelijk onze eerste afspraak bij de verloskundige incl echo!!

9. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    MamaCharlotte86,

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik had het ook, hoor. Met 8 weken waren alle kwaaltjes ineens weg! Later kwamen ze weer terug, maar ik die dag herinner ik me heel goed. Dit zal je later nog vaker mee maken - als je niks voelt begin je je zorgen te maken. Maar zolang er geen bloed of heftige krampen zijn, gewoon geloven dat alles goed is!
    De krampen in de eerste weken voel je trouwens omdat je baarmoeder aan het groeien is - niks ernstigs dus!

Geniet van je zwangerschap!

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Bedankt meiden! Vind het erg fijn om jullie verhalen ook even te lezen, dat stelt me echt gerust, haha! Wie weet hang ik morgen wel weer boven de pot ;)

11. AHA

AHA Lid

12 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden!
    Het is inderdaad erg spannend allemaal he? Ik ben nu 7 weken en ontzettend misselijk, bijna vanaf het begin en het wordt alleen maar erger! Heb me zelfs ziek gemeld op m'n werk, het ging gewoon niet meer. Ik hoop zo dat het snel minder wordt, wil eindelijk wel eens genieten van mijn eerste zwangerschap! Want dat vind ik nu toch wel lastig hoor, genieten, voel me alleen maar beroerd.....:(

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ AHA: Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt.. Moet je ook veel spugen? Ik hoop ook dat het gauw minder wordt voor je!

Ik heb me vorige week ook zo beroerd gevoeld, moest tijdens een tentamen zelfs naar de wc rennen.. *oeps* Maar dat gevoel is sinds een paar dagen weg.. Ik was wel vaak 's nachts extra misselijk, maar vannacht eindelijk weer goed kunnen slapen (en niet alleen maar rechtop hoeven liggen).

Deel Deze Pagina