Waar is mijn ei

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Igor35, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Hoi,

vraagje, ik ben al een aantal maanden bezig met ovulatietesten en test altijd positief rond de 14e dag, soms zelfs eerder. Echter de laatste keer dat ik ongesteld ben geweest was het pas de 3e week van mijn cyclus en ik zit altijd tussen de 28-31 dagen.

Nu heb ik al een aantal weken hele zere borsten en ik krijg deze cyslus maar geen positieve ovulatietest, terwijl ik al op dag 17 zit, alleen een heel heel licht streepje.

Ik heb op jullie advies 2 weken geleden al een zs test gedaan maar die was negatief. Ik snap er geen hout meer van.

En vanaf welk moment kan je bij een inwendige echo zien dat je zwanger bent?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Igor35.

Het kan zijn dat je deze cyclus een langere cyclus hebt en dat daarom dus de eisprong later is. Je cyclus duur kan per maand verschillen.
    Bij een cyclus van van 31 dagen zit je eisprong rond dag 17.

Met de echo kan vanaf een week of 7 hartactie te zien zijn. Daarvoor kun je al een vruchtzakje zien, alleen dat zien zegt niet of de zwangerschap intact is.

Groetjes Ineke.

3. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Ineke,

bedankt voor je antwoord, we gaan maar gewoon door met om de dag klussen en dan merk ik het vanzelf wel.

Kan jij eventueel nog een verklaring geven voor de nog steeds hele zere borsten?? Zal ik eventueel nog een zs test doen?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

wellicht is je cyclus deze keer een beetje van de waps en ben je hormonaal een beetje ontregeld (kan gebeuren). Dat zou je zere borsten kunnen verklaren.

Groetjes Brigitte

5. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Brigitte,

ook jij bedankt voor je antwoord, dat vermoeden had ik al inderdaad.
    Daarom doen we nog even lekker ons best en dan zien we wel wat er van komt.

Wel gek dat je een hele tijd behoorlijk regelmatig bent en dan ineens niet. Kan dat met externe factoren te maken hebben? Ik heb verder geen stress ofzo en heb pas nog een inwendige echo gehad waarop te zien was dat baarmoeder en eileiders helemaal normaal zijn, dus ook geen spanning daarover:( Of is het zoals je zegt "dat kan wel eens gebeuren" zonder dat er verder een oorzaak aan ten grondslag ligt?

6. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Igor35.

Meestal is er geen oorzaak waarom een cyclus ineens onregelmatig is.

Succes met klussen.

Groetjes Ineke.

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Ineke,

nou het is allemaal heel anders, na 3 weken (cyclus) al een bloeding. Gisterenavond al iets buikpijn en ongigevoel en vanmorgen ging ik plassen en ja hoor drupje bloed, zere rug en lichte hoofdpijn.

Ik heb geen 1 positieve ovutest gehad deze maand, hij was gisteren wel bijna positief, betekent dat dat ik gewoon geen eisprong heb gehad of heb ik hem nou compleet gemist? Ik test al vanaf dag 9 EDLM.

grt, Esther

8. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Zou iemand hier een antwoord op willen geven alsjeblieft? Het is inmiddels een gewone ongesteldheid

9. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Igor35.

Je hebt een erg onregelmatige cyclus. Het zou kunnen dat je eisprong al voor dag 9 is geweest. Want een eisprong ligt 14 dagen voor de menstruatie.
    Er is niet altijd een reden te vinden waarom iets gebeurd.

Groetjes Ineke.

10. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    ja en hij was altijd zo mooi regelmatig alleen de laatste 2 maanden is het prut.

Nou ja we wachten het maar af, heb nu etos zwanger worden tabletten gekocht, die schijnen te helpen bij een regelmatigere cyclus.

Bedankt weer voor je antwoord.

Deel Deze Pagina