Kunnen 2 zwangerschappen zo verschillen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door noralie, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi allemaal,

    Ik weet sinds een week dat ik weer zwanger ben. De gynaecoloog heeft met een inwendige echo duidelijk gezien dat er sprake is van zwangerschapsactie om het zo maar te zeggen. Geen hartslag, daar was het nog te vroeg voor.

    Mijn vorige zwangerschap was de eerste maanden verschrikkelijk. Ik ben in een zware depressie geraakt en heb als een zombie op de bank gezeten. Uiteraard ben ik vreselijk bang dat dit weer gebeurt. Maar vooralsnog is alles ok. Ik heb de hele warrige dagen achter de rug en had wel een flinke buikgriep te pakken dit weekend waarvan ik even bang was dat dit het begin van het ziek zijn de eerste maanden was. Maar vanochtend weer normaal en hou alles binnen.

    Maak me eigenlijk zorgen. Ik heb vlagen van misselijkheid en moet echt elke paar uur wat eten anders word ik heel flauw. Maar echt ziek ben ik niet. Ook geen pijn in mijn borsten of andere verschijnselen. Dus ben nu bang dat er iets niet in orde is. Dit lijkt niet te kloppen ook al is het nog zo pril. Ik weet dat elke zwangerschap anders is maar zo anders? Kan dat echt?

    Ik heb 20 maart pas weer een echo en ben doodsbenauwd dat er geen hartslag te zien zal zijn...
     
  2. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja het kan!
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 10 weken niet overgegeven, ook was ik erg moe, veel buikpijn, erg honger.
    Nu ben ik totaal niet misselijk (heerlijk), borsten doen wel erg pijn en dat is het.
    Succes met je zwangerschap!
     
  3. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Misschien kan je je onzekerheid bij de gynecoloog uitspreken ?
    Ik weet niet precies hoever je bent, maar misschien is er nu wel hartactie te zien op de echo!

    Probeer igg vanuit te gaan dat de gynecoloog je verteld heeft dat je zwanger bent!

    Uit eigen ervaring kan ik nog niet spreken over de ene zwangerschap zo anders kan zijn dan de andere, ik hoor het wel veel om me heen dat elke zwangerschap anders is.

    Succes meid!
     
  4. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Machtelt: wow, wat lekker! Nou ik kan alleen maar hopen dat het bij mij ook zo is. Zou wel heel welkom zijn na die vorige keer...
    @Aatje25: ik was er voor het weekend en gaf toen al aan dat ik me zorgen maakte omdat ik zo weinig voel. Toen bleek dus dat ik veel minder ver ben dan ik op basis van mijn laatste menstruatie dacht te zijn... Ik denk dus toch dat ik geduld moet hebben tot de 20ste :(
     
  5. Lynd

    Lynd Fanatiek lid

    10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Noralie, ben nu zwanger van mijn tweede en heb nul komma niks zwangerschapsverschijnselen gehad de eerste periode. Pijnlijke borsten heb ik pas sinds een week of drie (ben nu 14 weken zwanger), misselijk ben ik helemaal niet geweest. Erg moe ben ik wel, maar dat kwam ook pas na een paar weken zwangerschap opzetten. Zegt dus niks over hoe het met het kind gaat. Relax!
     
  6. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Lynd: wow, echt? Dankjewel voor je berichtje! Hoe was je eerste zwangerschap?
     
  7. Lynd

    Lynd Fanatiek lid

    10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Noralie, toen was ik wel veel meer met zwanger worden bezig (we waren al 20 maanden bezig voor de eerste), en dacht ik ook het e.e.a. te voelen. Het enige wat ik me kan herinneren van de dagen rond/na de NOD is dat ik wat meer honger had, een beetje hol gevoel in mijn maag. Ook daar zijn pijnlijke borsten wat later gekomen, en moeheid (en wat voor!) ook pas na een paar weken.
    Bij de eerste zwangerschap (eindigde helaas in miskraam) had ik wel wat bruinverlies rondom NOD.
    En in alle zwangerschappen: lichte krampjes waardoor je denk dat je ongesteld wordt. Dat hoort er echter gewoon bij, en er was (bij mij tenminste) geen manier om te onderscheiden tussen gewone menstruatiekrampjes en zwangerschapskrampjes.

    Bedenk wel dat met 6 weken het HCG nog echt aan het toenemen is en je pas in week 10 of 11 (?) piekt met je hormonen, je hoeft dus nog helemaal niks te voelen (en zoals gezegd, misselijk ben ik nooit geweest, dus je weet eigenlijk niet zo goed wat op jouw van toepassing zal zijn). Laat je verrassen!

    Wat betreft de echo: ons eerste kindje is verwekt met behulp van Clomid, en kreeg vanaf NOD elke week een echo. Vreselijk was dat! Met 4 weken zwangerschap: nog niks te zien, maar hoeft nog niet, zei ze. Met 5 weken zwangerschap: vruchtzak te zien, maar geen baby, maar hoeft nog niet, zei ze. Met 6 weken zwangerschap: embryo te zien, maar nog geen hartslag, hoeft nog niet, zei ze. Met 7 weken wat het dan eindelijk zo ver. Laat je niet gek maken en wees blij dat er wat tijd tussen de echo's zit! Anders zit je elke week in spanning! ;)
     
  8. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Wow, wat ellendig met die wekelijkse echo's, kan me voorstellen dat je dan bijna misselijk wordt van de spanning ipv de hormonen :)

    Ik probeer inderdaad dag voor dag te laten komen maar er speelt bij mijn natuurlijk een groot psychologisch aspect mee; de angst voor een nieuwe depressie. Ik moet ontzettend opletten dat ik die niet zelf in de hand werk door daar zo mee bezig te zijn.

    Vandaar ook mijn topic en ben heel erg blij met je bericht (en de andere reacties natuurlijk).
     

Deel Deze Pagina