Leggen jullie je pasgeboren baby overdag in de box te slapen of op het slaapkamertje? Ik wil de baby 's nachts naast ons bed in een wiegje laten slapen, maar overdag weet ik het nog niet. Ofwel in het ledikantje op de slaapkamer of misschien ook overdag in de box. Mijn gevoel zegt dat het rustiger is voor de baby in het ledikantje op de slaapkamer, en dat rust en weinig prikkels belangrijk zijn voor een pasgeboren baby..... Maar hoe denken jullie hierover of hoe hebben jullie dit gedaan?
ik legde marno altijd boven te slapen overdag,.. ook met het idee dat het rustiger is en dus minder prikkels,. maar als ie een keer in slaap viel in de box ofzo liet ik hem wel liggen. nu gaat ie voor 2 tukjes naar boven en de 3rde doet ie in de box,. dat laaste met het idee dat ie zo in elk geval wel wat geluiden is gewend als ie slaapt voor het geval je ergens anders bent,.
Ik heb al mijn kinderen overdag altijd bij me gehad, dat ga ik nu ook weer doen. Maar doe waar jij je goed bij voelt, niet wat een ander zou doen
Je moet idd doen waar je je goed bij voelt. Ik vind het prettig om Emme op haar kamer te slapen te leggen. Vind het te onrustig in de huiskamer. Pim
youame heeft 6 weken bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagen bak over dag legde k der sochtends in der eigen bedje en smidags in de box kan ze wenne aan de stofzuiger en geluiden van buiten af enz nu slaapt ze overal door heen
wij zijn van plan om de kleine overdag in de box te laten de hele dag. Dit meer om practische redenen. ik heb reuma en zou het echt niet kunnen opbrengen om meerdere keren per dag naar boven te moeten lopen. Voor snachts willen we de kleine op onze kamer hebben. We hebben zo'n speciaal bedje gekocht bij babywalz ( zo-eentje die je aan je bed kunt bevestigen)
Jaime ligt altijd in haar bed als ze moet slapen. Slapen is slapen en dat doe je in je bedje . Ze ligt wel eens in de box overdag, maar dan is ze eigenlijk gewoon even wakker. Dan kan ze lekker spelen met de babygym. Ik vind wat al eerder geschreven is dat het in de woonkamer te onrustig is om te slapen en wat ik eerder schreef haar bed is om in te slapen. groetjes sensee
Toen Iman heel klein was viel ze nog overal in slaap, als ze dan in de box in slaap viel liet ik haar gewoon liggen. Op een gegeven moment ben ik haar bij elk tekentje van moeheid naar bed gaan brengen, dus ook overdag. Nu slaapt Iman alleen maar in haar bedje, als ze in de box ligt en moe is gaat ze huilen en dan breng ik haar naar bed.
Een baby heeft net als ons de rem-slaap en de diepe slaap en als een baby toch teveel prikkelingen krijgt(dus in de box) dan komt je baby toch niet aan de juiste slaap ,zoals het hoort! Een rustige stille omgeving is dan het beste!
Geen last van hier, de vierde wilde niet op haar kamertje slapen als het stil was, zodra zij de geluiden van haar zusjes ind e buurt hoorde ging zij lekker slapen, zal dan wel een bijzondere baby hebben gehad ofzo dan, zij was dat gewend vanuit de buik, al die geluiden, ik denk dat dit kindje dat net zo heeft straks, en als ik merk dat hij het wel te onrustig vindt beneden kan ik alsnog bedenken om hem boven te leggen in zijn bedje. Al mijn kinderen liggen gerust half in coma beneden als ze moe zijn, terwijl de anderen nog rond fladderen.
Overdag ligt hij lekker in zijn reiswiegje te slapen, lekker bij me in de buurt. 's nachts en 's avonds leg ik hem wel in zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje.
Ik heb eslem altijd in haar bedje gelegd..eerste 2 weken bij mij op de kamer daarna in haar eigen kamertje..ze slaapt dan ook nooit in haar box..
Quinn slaapt overdag niet veel in zijn bedje, ALs hij echt moe wordt of als hij in slaap is gevallen in zijn box leg ik hem in de kinderwagenbak. Hij gaat sávonds na de voeding van 7 uur wel naar boven in zijn ledikantje. Daar halen we hem om een uur of half 11 uit voor zn laatste voeding en dan slaapt hij naast mij in zijn wiegje. Tegen de tijd dat hij uit de wagenbak is gegroeid ga ik hem op zijn bedje leggen.
hoi hoi, Onze Anique slaapt in haar ledikantje, zowel overdag als 's nachts. Het geeft haar de meeste rust. Beneden in de kamer krijgt ze teveel prikkels en wordt het huilen alleen maar erger en erger (en dat begint nu net te verminderen, ze is een huilbaby...... ) gr. wup
Leuk om al jullie reacties te lezen. Ik merk al wel dat iedereen zijn eigen weg hierin volgt. Ik denk dat ik hem zo vaak mogelijk op zijn kamertje ga leggen.
Fien heeft de eerste 3 nachten naast ons in de kinderwagenbak geslapen, maar dit was voor ons te vermoeiend. bij ieder kuchje of zuchtje werd ik wakker en dacht ik oh gaat ze zo huilen? verder altijd in haar eigen bedje nooit in de box. Een box is om in te spelen! Vind ik. Okee als je reuma of iets hebt waardoor het wat mindergaat vind ik het een ander verhaal..
Ik legde mijn kinderen ook niet in de box , vond ik ook om in te spelen en niet beschut genoeg, maar wel in hun wiegje in de woonkamer.
Kaylee lag de eerste twee weken in haar wiegje in de woonkamer, daarna in haar wiegje in onze slaapkamer (ze heeft tot ze drie mnd was bij ons in de kamer geslapen).
Ik leg Lieke ook altijd in dr bedje. Daar is het lekker rustig. Soms valt ze in de box in slaap en dan breng ik haar alsnog naar haar bedje toe.