Vraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Seertje, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seertje

    Seertje Bekend lid

    22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ons meisje is 7 weken oud (8 weken te vroeg geboren) en is nu 2 weken thuis. Al die tijd kolfde ik en dit kreeg ze dan met het flesje in het ziekenhuis en ook thuis. Naast een paar keer per dag aanleggen met een flesje na.
    Nu was ik ontzettend kolfmoe....Was het zooooo zat. Eerst haar aanleggen (met een flesje na) of alleen de fles, vervolgens kolven en dan nog al die flesjes steriliseren en de administratie die erbij hoort.
    Gelukkig is zij de grens van 3 kg gepasseerd en heeft ze de leeftijd bereikt van een op tijd geboren baby, dus mag op verzoek gaan voeden.
    Helaas komt ze nu elke 2-2,5 uur. Dat was met de fles elke 3 uur. Moet heel erg wennen aan dit hele geheel. Moet proberen los te laten en vertrouwen te hebben in mezelf en in haar.
    Ze drinkt dus tussen de 5-10 minuten, vrij kort dus. Hebben meer baby's dit?? Ze is daarna wel tevreden en heeft goede plasluiers, dus het zal wel goed zijn......
    Zijn er meer moeders die dit wel pittig vinden?
     
  2. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    wauw! geweldig dat ze nu al op het gewicht zit wat ze zou als ze op tijd geboren zou zijn. ze doet het super goed zo te horen!

    ik zou het voor nu even loslaten en gewoon doen zoals het komt. Mijn oudste dronk ook vanaf de kraamweek maar 5 minuten. je hoorde wel dat hij in korte tijd veel dronk dus daar kan je opletten.
    verder hou het in de gaten dat je snel regeldagen kan krijgen. dan gewoon doen wat ze wil lekker veel aanleggen en zorgen dat je zelf goed eet drinkt en rust.

    geniet van je meisje!
     
  3. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje dat vrij kort drinkt. Ze groeit, poept en plast prima verder.
    Idd komt ze vaak na 2-2,5 uur al weer. 's Nachts laat ze er overigens wel 4u tussen, dus dat is wel erg fijn.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Drinkt ze altijd uit beide borsten?
    Als ze na 5 minuten klaar is met drinken, valt ze dan in slaap?
    Heb je de truc gedaan van 1 borst, luier verschonen, andere borst? Door het verschonen van de luier wordt je kindje weer wat wakkerder.
    En als je kindje niet in slaap valt, wordt het dan onrustig als het stopt met drinken? Want misschien zit er dan wat lucht dwars waardoor ze denkt dat ze al vol zit. Misschien even rechtop houden en een rondje door de kamer lopen en dan weer de andere borst aanbieden?
     
  5. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij doet ze het al erg goed! Hier deed ze rond die tijd nog een uur over een voeding dus dan hield ik net zoveel tijd over als jij om de 2-2,5u hebt.
    Het wordt straks waarschijnlijk vanzelf wel beter. Ze zal steeds krachtiger gaan drinken.
    Tussendoor verschonen zou je kunnen proberen en heb hier een tijdje gehad dat ze 15-30min later nog wel weer wilde na 1 borst. Dan legde ik haar gewoon even in de box.
    bij de oppas heeft ze ook lange tijd de fles in 2x gedronken.
     
  6. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik ben net bevallen van een meisje van net geen 3 kilo. Van bij het begin mochten we op verzoek voeden. Dat lijkt goed te gaan, melk is goed op gang en ze komt weer bij na tot 2,7 kilo afgevallen te zijn. Ze doet ook niet zolang over een voeding (10min), maar komt ook om de 2,5u ongeveer en de relatief lange pauze (zie red88) tussen borst 1 en 2 is herkenbaar.
     
  7. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    wat goed om te horen dat je dochter het zo goed doet. Ik kan mij goed voorstellen dat het momenteel erg vermoeiend is.
    Mijn zoontje kwam de eerste 8 weken ook om de 2-2.5 uren. Ik heb hier gewoon aan toegegeven en hij drinkt inmiddels om de 3 uren. Mijn zoontje drinkt ook altijd kort, maximaal 5 minuten. Bij het kolven zag ik al wel dat mijn borst in het begin veel melk geeft, spuit er echt uit. Dus mijn zoontje heeft ook echt maar 5 minuten nodig om hem leeg te krijgen.

    Ik wil je even heel veel succes wensen de komende weken. Het zal moeilijk zijn maar het is het volhouden zeker waard!!!

    groetjes SUzanne
     
  8. Seertje

    Seertje Bekend lid

    22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Jazzie: dank je wel voor je reactie! Ze doet het idd hartstikke goed :) Zelfs zonder tepelhoedje! Ben supertrots op haar!
    MG2011: okee, dus dat is niet gek gelukkig! Ze had vanochtend een moment dat ze om een uur of 6 kwart over 6 kwam en toen pas om een uur of 10. Als ze dat nou 's nachts zou doen ;)
    cowgirl80: ze drinkt niet altijd uit 2 borsten. Als ze 5 minute gedronken heeft, dan laat ze los. Soms laat ik haar idd boeren en bied ik haar de borst weer aan (soms de ander). Ze pakt hem soms aan en soms niet.
    red88: dank je voor de compliment! Van de week was ik in totaal 1 uur bezig geweest met haar. Toen wilde ze idd later nog meer drinken.
    MamaMaya: gefeliciteerd met je dochter!
    Supernurse: dank je wel voor de oppeppende woorden!! Soms heb je dat gewoon nodig :) Het zal denk ik toch wel beter gaan straks. Dat hou ik gewoon ff voor ogen.
     
  9. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is het je 1e kindje? Hier sliepen we in m'n verlof 's morgens gewoon lekker uit tot 10u als we niks hadden.
    Ze kwam meestal tussen 6 en 7 voor een voeding en dan sliepen we samen gezellig verder. Zo hield ik het ook prima vol.
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Mijn zoontje was maar een paar weken te vroeg, maar kwam de eerste maanden ook om de paar uur, ook 's nachts en de hele voeding duurde een uur.

    Ik denk dat je er maar aan moet wennen!;) Hartstikke fijn dat het zo geod gaat!:)
     

Deel Deze Pagina