Hoe kleden jullie je baby nu? (4wkn oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FB1984, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi,

Hoe kleden jullie je baby's nu?
    Rond de leeftijd van 4 weken?

Wat hebben ze aan Binnen?
    Wat hebben ze aan Buiten?

Erg lastig.
    Ons mannetje was net namelijk best aan t zweten buiten.

Hij lag in zn maxi cosi, in de schaduw, met ook nog een parasolletje.

Hij had aan: Romper korte mouw, shirt lange mouw, broekje en sokjes....
    Veel minder durf ik hem niet aan te doen hoor!

Maar hij had toch best een warm hoofd, en zn haartjes aan de achterkant op zn hoofd waren klam/bezweet....

Er staan al meerder van zulke vragen op het forum, maar dit gaat over baby's rond 1 jr oud. Is toch heel anders.

Bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt er ongeveer vanuit gaan dat je kindje een laag kleding meer aan moet dan jij. Dus als jij in een shirtje met korte mouwen loopt, zou je je kindje een shirtje met lange mouwen aan kunnen doen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, ik denk dat het eigenlijk aan de maxi cosi lag. Waarom zat hij in de maxi cosi en niet bijvoorbeeld in de kinderwagen? Mn dochter zat net in de auto in de maxi cosi en had ook bezwete haartjes op haar achterhoofd en voelde erg warm aan ( Romper lange mouw, pakje korte mouw en korte pijpjes, 4 maanden oud ) maar in de stad in de kinderwagenbak ( zonder dekentje ) was er niets aan de hand.

Ik denk dat je het prima doet hoor! Korte mouwen twijfel ik zelf ook nog over, vind dat gelijk zo bloot! Hoewel je natuurlijk wel romper korte mouw, shirt korte mouw en dan lang broekje aan kan doen, het is vandaag best wel warm.

Maar nogmaals, ik denk zelf dat het aan de maxi cosi ligt, die zijn gewoon erg warm, ze liggen er erg "in" en geen lucht circulatie mogelijk.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het ook zo lastig!
    Gister ben ik een heel stuk wezen wandelen en toen had hij een mouwloze romper aan, shirtje met lange mouwen en een broekje met sokjes... In de kinderwagen zonder dekentje oid.
    Had het idee dat hij het niet te warm of te koud had.

Vandaag ben ik thuisgebleven en hij ligt nu naast me met een mouwloos rompertje en een broekje. Geen sokjes aan en geen shirtje.
    Maar het is echt warm hier binnen! (nu nog 25 graden....)
    Ik ga hem zo wel weer sokjes en een shirtje aandoen denk ik.

5. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik leg hem hier lekker in zijn rompertje korte mouw binnen!! Het is hier 25 graden binnen dus harstikke warm!!
    Buiten heeft hij aan een romper zonder mouwen, shirtje korte mouw en een 3 kwart broekje of lange broek. Als hij gewoon lekker in de tuin ligt te spelen bij ons zonder sokjes, gaan we wandelen met sokjes.

6. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    vind het ook erg lastig!
    had Chloe vandaag romper lange mouw, legging en jurkje aan (met sokjes).
    maar merkte dat ze het toch warm had dus het jurkje maar uit gedaan!
    vond ze veel beter!
    moeilijk he, inschatten hoe warm/ koud ze het hebben!!

7. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Ik doe mijn zoontje met dit weer een rompertje met korte mouwen aan en een broekje en sokjes, binnen en buiten. Hij heeft het nooit koud volgens mij, eerder te warm. Ook al zijn ze klein, ze kunnen wel al zelf hun temp vasthouden dus ga ik gewoon af op hoe koud of warm ik het zelf heb...

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben er wel vrij makkelijk in. Ik voel gewoon of ze lekker warm is en niet te.
    Vandaag had ze een romper zonder mouwen, een shirtje met korte mouwen en een broekje aan, geen sokjes. En dat was prima.
    Buiten gelopen in de kinderwagen zonder deken, alleen de kap erop tegen de zon.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 4 weken zou ik mijn kindje in ieder geval niet in de maxi cosi zetten buiten. Veel te warm

en kleding?
    Eén laagje mee dan mezelf oftwel:
    - romper (altijd korte mouwen)
    - truitje katoen (korte mouwen of lange mouwen)
    - broekje katoen
    - sokjes

10. adi

adi Niet meer actief

Mee eens..
    Daarnaast zou ik het met dit weer houden bij dunne, zachte babypakjes van katoen.
    Dus geen spijkerbroekjes, blousen, ingewikkelde jurkjes oid. Dat is meestal een stuk stugger, ligt minder lekker, en zweet sneller dan een zacht dun pakje.
    Liefst lichte kleur natuurlijk (neemt minder zonwarmte op)

Oh, en ttegen bezweete haartjes: een hydro-luier of een spuugdoekje onder het hoofdje leggen, ook in de kinderwagenbak.

11. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wat fijn om te lezen dat meer mensen twijfelen over de kledingkeuze van hun kleintje.

Jeske heeft vandaag een romper met lange mouwen aan, een jurkje en een mallot. Ze ligt nu buiten in de wagen zonder deken.
    Nu ze buiten is, is ze weer een stuk rustiger. Ze had het waarschijnlijk wel wat warm binnen met een lakentje.

Deel Deze Pagina