Een moeder van 67 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Renate28, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    laatst gewijzigd: 31-12-2006 19:04

Spaanse vrouw oudste ooit die bevalt

Een Spaanse vrouw van 67 is moeder geworden van een gezonde tweeling. Zij is de oudste vrouw die ooit moeder is geworden.

Keizersnede
    De vrouw had een hormoon- en IVF-behandeling ondergaan. De kinderen, waarvan het geslacht niet is meegedeeld, zijn met een keizersnede gehaald.

Moeder
    De vrouw, die voorlopig anoniem wil blijven, werd voor het eerst moeder. Zij is 13 jaar getrouwd. Recordhoudster tot nu toe was een Roemeense die in 2005 moeder werd toen zij 66 was.

Ik las dit net op rtlnieuws.nl

Ik vind het te belachelijk voor woorden. Overkomt zoiets je...ok....
    Maar bewust op die leeftijd ervoor kiezen?! Denk ook eens even aan die kinderen. Verdorie, je bent bijna 70! Ik kan daar best kwaad om worden.

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja vind het ook erg triest..kom op zeg..misschien leef je nog maar 2 jaar pff..

waar gaan die kinderen dan naartoe?
    Wat een leven bied je ze dan..

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Komt me toch heel bekend voor dit bericht, of zit ik nu verkeerd?

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Beetje apart blijft het wel ja, dat je daar nog zin in hebt op zo'n oude leeftijd!

5. Niet meer actief

tsja... het zou mijn keuze niet zijn. Maar als zij er maar blij mee is en de kids een liefdevolle jeugd kan geven.. wrom niet!

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Een paar jaar geleden was er een vrouw die op dezelfde manier een kindje heeft gekregen. Zij was een of twee jaar jonger en was tot nu toe het oudste.....

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    klopt Renate28

ik vind het ook een hele leeftijd maar net Gupsie zegt als ze haar kinderen nog een gelukkig leven kan geven zolang zij leeft ,tja wie zijn wij dan om daar over te oordelen :)

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere

Ja als, maar dan is ze wel heel hoopvol dat ze heel oud gaat worden... leuk voor je kind als je terwijl ze midden in hun pubertijd zijn en piepjong zijn hun moeder verliezen... Ok, er zijn mensen die over de 100 worden, maar heus niet zo vaak hoor!...ik vind het egoistisch!...

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Als haar kinderen 18 zijn, zou zij 95 jaar oud zijn. Zij gaat er waarschijnlijk vanuit dat ze dan nog helemaal zo fit als een hoentje is en totally gezond....

Nee, ik kan er echt met mijn verstand niet bij.

10. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    nee ik ook niet...

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben er ook geen voorstander van. De biologische klok is er toch voor een reden, of niet soms?
    Haar kinderen zullen twintig zijn en zij zal 87 zijn, zo oud is m'n grootmoeder nog niet eens.

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O ja, ik was nog niet helemaal wakker, zie ik! Klopt natuurlijk helemaal niets van m'n sommetje..hihihi

Correctie: als haar kinderen 18 zijn, dan is zij 85. Maar dat veranderd mijn mening nog steeds niet....

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat denk ik ook.

Raar hoor, mijn moeder is 49 en wordt oma en zij is bijna 20 jaar ouder en wordt moeder :( ...

14. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Als ze het echt uit liefde zou doen ben ik het er nog steeds niet echt mee eens maar ach, ben alleen bang dat het er ook wel een beetje mee te maken heeft dat ze nu zo in de belangstelling komt te staan.
    Vind persoonlijk niet dat je dit je kinderen aan kan doen maar ja, wie ben ik :(

knufje daantje

15. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb drie weken geleden mijn moeder verloren,die was 67. Ik ben 37 en vind het vreselijk al zo snel mijn moeder moeten missen. Je kan op je vingers natellen, dat deze kinderen niet erg lang van hun moeder kunnen genieten. Vind het geen stijl om bewust dit je kinderen aan te doen.

Snap ook die artsen niet. Dit is toch niet meer ethisch verantwoordelijk?

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    of het voor die kinderen zo leuk is, zo`n oude moeder. ik weet niet. wie gaat straks wie verzorgen?

en dat er op zp`n leeftijd nog ivf word gedaan, snap ik ook niet.
    ik zag laatst een paar dat een groot gezin wou. ze hadden er al 14, maar het wou niet meer lukken. na onderzoeken deelde de arts hun mee dat hormonen en ivf niet mogelijk was. dat snapte ik ook niet, als mensen al zoveel kids hebben, dat ze dan toch nog een beroep willen doen op de medische molen.

17. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Juist! Dat snap ik dus ook absoluut niet, dat artsen iemand daarbij helpen, op die leeftijd. :rolleyes:

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja ik vind het ook heel raar dat ze zo'n oude vrouw ivf laten doen.
    Zo'n arts kan toch ook bedenken dat ze niet erg lang meer zal leven?!
    En al zal ze wel lang blijven leven ze kan niet doen wat wij wel met onze kinderen kunnen doen.
    Want zo mobiel zal ze echt niet blijven of zijn.

19. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    we weten de achterliggende reden niet dus we mogen er ook niet over oordelen

zowiezo vind ik dat we niet mogen oordelen hoe oud de ouders ook mogen zijn :)

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wordt je in Nederland geholpen als je deze wens hebt ? Ik neem aan dat daar een leeftijdsgrens aan gekoppeld is.
    Lijkt mij niet gezond (voor moeder en kind) om nog een kind te krijgen op die leeftijd, anders had de natuur wel geregeld dat het nog kon.

Deel Deze Pagina