ben ik zwanger?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by danger26, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danger26

danger26 Lid

May 31, 2011
    13
    0
    0
    Hi,

Ik ben nu een jaar gestopt met mijn pil.
    Ik heb nu al 2 weken buikkrampen, het voelt als menstruatiekrampen maar dit kan het niet zijn aangezien ik pas moet menstrueren over anderhalve week.
    Ook was ik anderhalve week misselijk, en dan niet alleen s'ochtends, maar gedurende de hele dag...en voelde me dan heel naar...me buik ik hard!
    Ook heb ik nu sinds een paar dagen hele gevoelige borsten.
    Nu wilde ik van de week al een zwangerschapstest halen, maar daar stond opgeschreven dat je het pas kan testen vanaf de eerste dag dat je overtijd bent.
    Moet ik nu nog anderhalve week doorlopen met deze buikkrampen, of kan het ook eerder getest worden?
    Zijn dit zwangerschapssymptonen?

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Heb je sinds je bent gestopt een regelmatge cyclus? Want als dat niet zo was, dan kan er van alles aan de hand zijn. Als je over anderhalve week ongi moet worden, heb je dus net je ei achter de rug en is het nog wel ergggg vroeg voor zwangerschapssymptomen. Het zou ook heel wat anders kunnen zijn, zoals een darmprobleem of PMS als je (nog) niet regelmatig bent.

Maar als je niet zeker bent van je cyclus, kan een test nooit kwaad.

3. danger26

danger26 Lid

May 31, 2011
    13
    0
    0
    Hi Hellen,

Ik heb een regelmatige cyclus, ik ben altijd ongie rond de zelfde tijd.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dan zou je er eens een test aan kunnen wagen. Soms hoor je van vrouwen die zwanger waren terwijl ze dachten onlangs nog ongesteld te zijn geweest. Ik raad je de kruidvattest aan, trouwens. Heb je er meteen 2 ook.

Aan de andere kant is het niet uitgesloten dat je klachten door iets heel anders worden veroorzaakt. maar als je duidelijkheid wilt, is dit denk ik de beste weg.

5. danger26

danger26 Lid

May 31, 2011
    13
    0
    0
    ja ik was gisteren al gaan kijken voor een test, maar hier stond op dat je het pas kan testen als je overtijd bent, want als ik een test haal en hij geeft negatief aan, is het dan ook zo?

Ja vriendin van mij is gewoon heel haar zwangerschap ongie gebleven, en kwam pas na 8 mnd er achter dat ze zwanger was....wil dit soort dingen altijd voor blijven!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Een zwangerschapstest geeft alleen een streep als er HCG ( zwangerschapshormoon) in je bloed zit. Dus het is wat het is.

in principe kun je inderdaad alleen op of rond de dag dat je ongo moest worden testen. Maar als je erg twijfelt en niet wilt wachten, kun je het nu proberen. Je hoort het vaker dat vrouwen meenden gewoon ongesteld te zijn geweest en ze er dan toch achterkomen al langer zwanger te zijn. Nogmaals: het hoeft helemaal niet zo te zijn, je klachten kunnen ook van wat anders komen...

7. danger26

danger26 Lid

May 31, 2011
    13
    0
    0
    ja tuurlijk kan het ook wat anders zijn....
    Ik denk dat het zoiezo ook even verstandig is om even langs de huisarts te gaan, dat deze zoiezo ook even gaat kijken.
    Mocht het dan toch wat anders zijn, ben ik er op tijd bij...

ja iemand zei ook al ja mischien blinde darm ontsteking, word lastig die heb ik niet meer hahaha, alleen de symptonen van gevoelige borsten erbij is vaag..

Thanks voor de antwoorden!

8. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Al getest?

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

En en en? Weet je het al?

De dingen die je hebt kunnen inderdaad de beginnende kwaaltjes zijn.....

10. Cindy011

Cindy011 Nieuw lid

Jun 7, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap niet zo heel veel van de site, maar ik hoop dat ik hier op een goede plek mijn vraag stel....

ik heb afgelopen zaterdag onveilige seks gehad, en sindsdien heb ik helemaal geen honger meer, de hele dag door een misselijk en opgeblazen gevoel en kan ik geen geur van eten meer verdragen... zouden dit misschien de eerste symptonen van een zwangerschap kunnen zijn...?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?!?!?

xxxxx

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zó snel merk je nog niet iets van een zwangerschap. Mocht er überhaupt een bevruchting plaatsvinden, dan duurt het nog even voor het eitje zich innesteld en dan nog even voor het zoveel HCG produceert dat je er eventueel iets van voelt.

Als je niet zwanger zou willen worden, had je natuurlijk de morning after pil kunnen halen. Nu zul je moeten afwachten, vrees ik. Waar in je cyclus zat je afgelopen zaterdag?

12. anoniemz

anoniemz Bekend lid

Mar 20, 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Hallo dames !

Ik ben sinds December gestopt met de pil en wij zijn bezig met een zwangerschap.
    Nu ben ik deze maand 6 dagen overtijd en veel poepen maar tot mijn verbazing *sorrie voor de details * veegte ik gisteren licht-roze afscheiding af... ik lek het niet...
    Normaal is het bij mij zo dat ik bruinkleurige afscheiding verlies en er op aan kan gaan dat ik dezelfde dag of de volgende dag ongesteld wordt, nu dus niet het geval!
    Sins vanavond veeg ik ook geen licht-roze afscheiding meer af... Mijn stoelgang is normaal 3 x in de week en nu 1x op een dag...Heb ook hele rommelige darmen maar verder helemaal nergends last van!:(

Test halen of toch nog even afwachten?

Liefs,

13. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou testen! Dan weet je het iig!

14. anoniemz

anoniemz Bekend lid

Mar 20, 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Nu al.... hahaha?

liefs

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ja joh, je bent 6 dagen overtijd! Die test is vast knallend, als ik dat zo hoor!

16. anoniemz

anoniemz Bekend lid

Mar 20, 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Hihihihi!! morgen ben ik werken van 7 tm 5 dus wordt morgen echt niets...
    Donderdag ook zn lange dag!
    Dus.... kom al uit op vrijdag *zucht ! *

Ik laat het jullie weten... ben zo benieuwd!

liefs

17. danger26

danger26 Lid

May 31, 2011
    13
    0
    0
    Hi allemaal,

ben een aantal dagen niet online geweest...neee heb het nog niet getest...voel me de laatste dagen ook vaak lichtjes in mijn hoofd...en de krampen blijven...wel had ik een klein beetje bloed verloren...2 druppels ofzo....

18. anoniemz

anoniemz Bekend lid

Mar 20, 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Dames,

Ik heb waarschijnlijk een teleurstelling......
    Vanavond had ik een test gedaan ( kon het niet meer uitstellen!!! ) heb hem ook nog is verkeerd gedaan *2 druppels ipv 4......* hoe dom kan ik wezen??:(

Dus.... morgenvroeg doe ik hem opnieuw,
    maar, nu ontdekte ik net een beetje bloed.... ik hoop niet dat het doorzet maar ik ben te-bang van wel...:(

we zien het wel weer,

liefs

19. anoniemz

anoniemz Bekend lid

Mar 20, 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    hee dames!

Vannacht lag ik te piekeren en te malen....zou ik de test opnieuw doen of ga ik slapen? toch eruit of blijven liggen?

Eruit en testen zegt m'n gevoel.... Ik uit m'n bed en naar het toilet, heb de test gedaan en hij zei Positief....
    Ik was zo blij!

Vanmorgen na het douchen werd ik hefig ongesteld en heb ik mijn huisarts direct gebelt, morgenvroeg om half 11 heb ik een afspraak en hoor ik meer.....

Wou ik jullie nog even laten weten, succes!

liefs

Share This Page