Ik heb een vraag. Ik heb ww en sinds een week de wazo uitkering. Nu gaan mijn vriend en ik uit elkaar. Ik kan niet rondkomen van de uitkering. Is er een aanvullende uitkering aan te vragen? Ik zou anders niet weten hoe ik mijn vaste lasten moet betalen. Ramona
Beste Ramona, Als je een WAZO ontvangt krijg je van UWV 100% van je dagloon uitbetaald. Dit betekend dat we je al het maximale uitkeren wat er in jouw situatie mogelijk is. Als je inkomen onder het sociaal minimum is kun je een aanvullende bijstand aanvragen op werk.nl. Als je WAZO is afgelopen en je weer een WW-uitkering gaat ontvangen krijg je een percentage (70%) van je dagloon betaald. In die situatie kun je bij UWV een toeslag aanvragen. Je wordt dan aangevuld tot het sociaal minimum dat voor jouw situatie geldt. Is je dagloon lager dan het sociaal minimum dan vullen we aan tot maximaal 100% van je dagloon. Het sociaal minimum voor een alleenstaande is lager dan dat voor een alleenstaande ouder. Dus vanaf de geboortedatum van je kindje heb je recht op een hoger inkomen. Actuele informatie over het aanvullen van je inkomen vind je hier. Ik wens je een fijn verlof en sterkte met de vervelende situatie waarin je zit. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare